היישום אינו מחובר לאינטרנט

תודעת השואה בבני נוער בישראל בזהותם הדתית לעומת זהותם החילונית

עבודה מס' 066065

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הנושא באמצעות שאלונים.

6,489 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בתודעת השואה בקרב בני נוער בישראל בזהותם הדתית לעומת זהותם החילוני.
למידה מעמיקה של תודעת השואה בבתי הספר תאפשר הבנה טובה ומעמיקה על כל צדדיה שכן אנו כחברה צריכים להפנים ולזכור לעולם ועד את נושא השואה.
בין החוקרים, אנשי חינוך, המורים, אנשי ציבור, פוליטיקאים ובני הדור הראשון והשני לשואה אין תמימות דעים באשר להוראת השואה.
נכון כי הוראת השואה בחוק כבר ב- 1980 אך למעשה מאז הסתיימה השואה ועד ימינו חלוקות הדעות כיצד יש להורות את הנושא.
מהדעה הקיצונית הטוענת כי אין להורות את הנושא כלל משום "טריותו" ולהסתפק בהנצחה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, בגישה הרציונלית הטוענת להוראת השואה במסגרת שיעורי ההיסטוריה הרגילים, המשך בגישה הקושרת קשר הדוק בין הלקח ההיסטורי והציונות ועד גישות המרחיבות את נושא הוראת השואה מעבר לכותלי הכיתה ומעבר לשיעורי ההיסטוריה.
הקנית תודעת השואה לבני נוער בישראל הנה בעלת חשיבות ראשונה לעיצוב התייחסותם להיסטוריה היהודית ולעם היהודי בדורות האחרונים.
סברתי כי בחינת תודעת השואה בקרב בני נוער דתיים וחילוניים מעניינת במיוחד בגלל ההבדלים מבחינת ההסתכלות בנושא זה.
בעבודה זאת יעשה ניסיון להקיף עד כמה שניתן את נושא השואה ובהתאם למטרה זו נבחן מקרוב את ההבדלים בין בני הנוער הדתיים והחילוניים.

השאלונים חולקו לשני קבוצות (שתי כיתות) בכל תיכון בין אלו שנבחנו בבחינת בגרות בתולדות עם ישראל לאלו שלא נבחנו בבחינת בגרות בתולדות עם ישראל אשר בבחינה זו ישנו חלק על נושא השואה.
רוב השאלות הן "סגורות", בהן ניתן לבחור את התשובות ממספר אפשרויות מוצעות, ישנם מספר מועט של שאלות "פתוחות" אשר התלמידים עונים כראות עינם בהקשר של השאלה.
המדגם: הנתונים מבוססים על מדגם של 123 תלמידי תיכון.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
שיטת המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הזהות המודרנית מסתמכת לרוב על אלמנטים עתיקים וקדושים יומין ונוצרות על ידי שכבות האליטות והמודרניות בחברה שהם במאבק חברתי על עמדות כוח בחברה המודרנית.
ממד הקדושה המיתוסים המקומות האתרים והגיבורים לדוגמא: אתרי הנצחת השואה כמו לוחמי הגטאות.
הופכים לאובייקטים משמעותיים רק לאחר שמקנים להם משמעות באותו מאבק עיקש המכונן את הזהות לדוגמא: מיתוסים, סיפורים על העבר וכד' (בשארה, 1999).

תגים:

זהות · לאומית · לאום · לאומיות · שואה · יהודית · הוראת · השואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תודעת השואה בבני נוער בישראל בזהותם הדתית לעומת זהותם החילונית", סמינריון אודות "תודעת השואה בבני נוער בישראל בזהותם הדתית לעומת זהותם החילונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.