היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילדים בסיכון - שותפות בית ספר, משפחה וקהילה

עבודה מס' 071065

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ילדים בסיכון וטיב הקשר בין ההורים לילדים אלו לבי"ס ומידת המעורבות.

12,914 מילים ,23 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

עם ההתפתחות הדמוגרפית והסוציאקונומית בארץ ישראל והגידול בילודה בישראל, ישנה עלייה באחוזים עם השנים בפעוטות וילדים המצטרפים אל מעגל הילדים בסיכון. ווייסבלאי (2012) טוענת כי על פי הערכות, כ 31% מכלל הילדים ובני הנוער בישראל, שהם כ-400, 000 ילדים ובני נוער, מוגדרים ילדים ובני נוער בסיכון ככלל, הטיפול בהם מוטל על שירותי הרווחה.
החקיקה בישראל לטובת הילדים בסיכון עדיין בחיתוליה, אין הגדרות מהו "ילד בסיכון" על פי החוק, מה שמביא לכך שרשות הרווחה והרשויות המקומיות למעשה קובעות בעצמן מהו "ילד בסיכון" על פי אמות המידה שלהן. הדבר מביא בפערים מרובים בטיפול של הילדים הנמצאים בסיכון, הן מבחינה תקציבית, משאבים, מרכזים, מסגרות ותוכניות וכוח אדם מתאים לטיפול בילדים בסיכון.
זהו מחקר איכותני וכמותי העוסק בילדים בסיכון וטיב הקשר בין ההורים לילדים אלו לב"ס ובוחן את מידת המעורבות. על מנת לבצע מחקר זה היה צורך ראשית להגדיר מהם ילדים בסיכון ולשם כך גובשו המאפיינים הבאים: רקע סוציו-אקונומי נמוך, משפחה חד הורית, עולים חדשים, אלימות והזנחה, קשיים בלימודים, הפרעות (בעיות חברתיות), חוסר קשב, התמכרויות במשפחה, מחלות נפשיות ופיזיות, בעיות רגשיות ובעיות חברתיות.
מחקר זה התבצע באמצעות חלוקת שאלונים בבית ספר. כאשר חלוקת השאלונים התמקדה בכיתות א'+ב', סך הכל חולקו השאלונים לשלושה כיתות: א/1, א/2 וכיתה ב'. בנוסף לשאלונים התבצעו ראיונות עם המחנכות. שילוב המידע מהראיונות עם המחנכות והשאלונים עליהם השיבו ההורים לילדים בסיכון חשפו תמונת מצב רחבה לגבי היקף תופעת הילדים בסיכון.
כמו כן, מחקר זה כלל את השאלונים עליהם השיבו הורים לילדים שאינם בסיכון ונעשה שימוש בכך לשם השוואה ובדיקת שאלות המחקר. המשתנים הבלתי תלויים אותם ביקשתי לבחון הם: תפיסת התפקיד ההורי, מסוגלות הורית, תקשורת עם ב"ס, תקשורת עם מורה, הבקשה של הילד וחוויות אישיות. כאשר המשתנים התלויים הם: איך זה נעשה בפועל, איך משפיע על הקשר בין בי"ס לבית. לפיכך, שאלות המחקר אותם בחרתי לבדוק הן:
* האם ככל שהתקשורת עם ב"ס גבוהה יותר כך ההורה יהיה מעורב יותר עם ילדיו בבית?
* מה הקשר בין הרקע הדמוגרפי לבין מסוגלות הורית?
* האם נמצא קשר בין חווית ההורים מבית הספר לקשר שלו כיום עם בי"ס?
* מה הקשר בין הרקע הדמוגרפי של ההורים לבין התקשורת עם בי"ס?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 הגדרה ומאפיינים של יחסי הורים וילדים בסיכון
2.3 שיטות אבחון של ילדים ומשפחות בסיכון
2.4 יחסים בין הורים לילדים בסיכון
2.5 יחסים בין הורים ומורים לילדים בסיכון
2.6 יחסים בין מורים לילדים בסיכון בכיתה ובבית הספר
2.7 תוכניות התערבות לילדים ולמשפחות בסיכון
2.8 יחסים בין ילדים בסיכון לילדים אחרים בכיתה ובבית הספר
3. מתודולוגיה
3.1 משתתפי המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית
4.2 סטטיסטיקה הסקתית
4.3 ראיון עם המורות- סיכום נתוני הילדםי בסיכון
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבלוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

לפי Fuller (2014) אבחון וגילוי ילדים בסיכון יכול להתקיים בכמה דרכים: הראשונה הינה דיווחים מן הסביבה השוטפת של הילד. הגורמים החיצוניים שבאים במגע עם הילד בסיכון, לדוגמא, גנים, בתי ספר, רופאים וכו'. דרך שניה הינו דיווחים של הסביבה בחשד להתעללות בילד בסיכון עקב גורמים שונים, בין אם זו הזנחה סביבתית או הזנחה רגשית וכו'. הדרך השלישית הינה מעקב אחרי אוכלוסיות בעלות רקע סוציואקנומי בעייתי, אזורים גיאוגרפיים בעייתיים מועדים לפורענות. דרך רביעית לאבחון הינה מעקב אחרי משפחות שכבר היו בטיפול או בביקורת תחת הרשויות הרווחה.

תגים:

חינוך · בית ספר · ילדים · נוער · קטינים · סיכון · משפחות בסיכון · כיתה · דמוגרפיה · תקציבים · הפרעות · בעיות רגשיות · הורים · מורים · קהילה · משפחה · ייעוץ חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילדים בסיכון - שותפות בית ספר, משפחה וקהילה", סמינריון אודות "ילדים בסיכון - שותפות בית ספר, משפחה וקהילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.