היישום אינו מחובר לאינטרנט

קונפליקט עבודה-משפחה ורווחת העובד.

עבודה מס' 070899

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין קונפליקט ואיזון עבודה-משפחה ובין רווחת העובד (שביעות רצון מעבודה ושביעות רצון מנישואים), תוך בחינת ההבדלים בין נשים לגברים.

7,522 מילים ,28 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

העיסוק התיאורטי, המחקרי והיישומי בנושא קריירה מעמיק ומתפתח שכן העבודה מעצבת את חייו של הפרט ומאפשרת לאדם לפתח את עצמו בסביבתו התעסוקתית והאישית, לשתף פעולה ולתרום לקהילתו, והיא מקדמת את תחושת השייכות שלו באמצעות הקשר שלו לקהילת עבודה מסוימת, שעמה הוא חולק אינטרסים וערכים משותפים. השינויים המהירים שהתחוללו בעולם העבודה, וכן העלייה בשיעור הנשים הלוקחות בו חלק ובמעמדן, השילוב ההדוק בין משפחה לעבודה, הערך החיובי שמייחסים עתה לשינויי קריירה במהלך החיים- כל אלה מרחיבים את חקר הקריירה המקצועית כיום יותר מבעבר וכן את ההשפעות הרבות של קונפליקט עבודה-משפחה על הקריירה מהיבטים רבים.
תיאוריית הקונפליקט טוענת למעשה כי הן עבודה והן משפחה הינם תחומים אשר מטבעם מתנגשים אחד בשני בשל חוסר התאמתם כאשר מצד אחד קיים הצורך להשקיע בקריירה ולמנף את היכולות המקצועיות של העובד במקום עבודתו ומאידך קיים הצורך לשמר את התא המשפחתי, לא להזניחו ולאפשר חיי משפחה תקינים וטיפוח התא המשפחתי (Williams, Berdahl & Vandello, 2016).
העיסוק הנרחב בתפקיד האישה בבית ובעבודה כנושא מהותי מתוך הנושא הרחב של קריירה, מביא את מחקר זה לבחון מהו הקונפליקט והאיזון שחווים עובדים ועובדות בין משפחה וקריירה והאם אלה משפיעים למעשה על רווחתן התעסוקתית וזוגית.
מתוך כך, עבודה זו באה לבחון את הקשר בין קונפליקט ואיזון עבודה-משפחה ובין רווחת העובד (שביעות רצון מעבודה ושביעות רצון מנישואים), זאת תוך התמקדות בחינת ההבדלים בין שתי קבוצות: נשים וגברים.
הכלי המחקרי הוא שאלון. שאלון הוא אחד הכלים היותר יעילים לאיסוף נתונים שבודק דעות, תפיסות, עמדות והתנהגות של אנשים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 קונפליקט משפחה-קריירה
2.2 איזון משפחה-קריירה
2.3 רווחת העובד
2.3.1 שביעות רצון מהעבודה
2.3.2 שביעות רצון מהנישואים
3. הגדרת משתנים
3.1 משתנים בלתי תלויים
3.2 משתנים תלויים
3.3 השערות המחקר
3.4 התרומה של המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 תיאור המדגם
4.2 כלי המחקר
4.3 הליך המחקר
5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית
5.2 סטטיסטיקה השוואתית
5.3 סטטיסטיקה הסקתית
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מגבלות המחקר
6.3 הצעות למחקר המשך
7. ביבליוגרפיה
שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

לדברי אלן ועמיתיו (Allen et al., 2013‏), קונפליקט משפחה-עבודה הוא סוג של עימות בין-לאומי אשר הדרישות מתחום אחד (עבודה או משפחה) אינן תואמות עם דרישות התפקיד הנובעות מתחום אחר (משפחה או עבודה). בהתאם להבחנה בין קונפליקט עבודה-משפחה המוצע בספרות, ג'אג', איליס וסקוט (Judge, Ilies And Scott, 2006) מגדירים קונפליקט בין משפחה לעבודה כמו הפרעה של המשפחה לעבודה או כמו הפרעה לעבודה עם חיי משפחה. בהתאם להגדרות אלה, מחקרים קודמים שקלו להגדיר קונפליקט עבודה-משפחה על ידי אחד מכיוונים אלה. באופן ספציפי, הקונפליקט בין משפחה לעבודה הוא הפרעה ספציפית המוגדרת על ידי הגורם שלה (משפחה) והתוצאה שלה (עבודה).

תגים:

עבודה · פרנסה · רווחה · זוגיות · נישואים · שביעות רצון · איזון · נשים · גברים · קריירה · קונפליקט · משפחה · בית · משרה · החיים המודרניים · עולם העבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קונפליקט עבודה-משפחה ורווחת העובד.", סמינריון אודות "קונפליקט עבודה-משפחה ורווחת העובד." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.