היישום אינו מחובר לאינטרנט

קונפליקטים בעסק משפחתי בעל הגוונה דורית

עבודה מס' 069832

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באים לידי ביטוי דעות, קונפליקטים וסוגיות שליטה בעסק משפחתי בעל הגוונה דורית - בדיקת מקרה בוחן.

7,570 מילים ,9 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

השילוב הזה שבין המשפחה לבין העסק, מוליד לא פעם סוגיות, דילמות, קשיים וסיטואציות בהן המחקר עוסק, ואותו הוא מנתח, במטרה להבין יותר לעומק את הקשר שבין החומר האורגני הייחודי הזה המכונה משפחה למכונה העסקית המצופה להיות משומנת וכשירה לפעילות מתמשכת לאורך דורות. הסיטואציות המשפחתיות המוכרות לי וכנראה לכל אחד, באות כנראה לידי ביטוי בעומקים ובתצורות רחבות יותר כאשר לכל צעד משפחתי ישנה השלכה על העסק המשפחתי כולו ועל עתיד המשפחה. המתח הזה מעלה רצון רב להתעמק ולהבין יותר בבירור מה באמת מתרחש מתחת לפני השטח במסגרת הזאת של העשייה העסקית- המשפחתית.

אם כן, שאלת המחקר הינה כיצד באים לידי ביטוי דעות, קונפליקטים וסוגיות שליטה בעסק משפחתי בעל הגוונה דורית?
בעבודה זו, אעסוק בחקירה של הגורמים המשותפים הנרתמים יחד ליצירה של עסק משפחתי, תוך בחינת המסגרת הרגשית המלווה את הפעילות מההקמה ודרך הפעילות השוטפת. הרצון להתמקד בעסק המשפחתי המוכר באופיו לחיים בארץ ככזה המייצג את היכולת ליצור את אותה מסגרת פעילות ייחודית ולהביא לצמיחה עסקית מצריכה את ההתמקדות במקרה בוחן.
העבודה תציג מאמרי חוקרים בתחום, שמנתחים את העסק המשפחתי בזיקה לדינאמיקה המשפחתית הסובבת אותו והקשר שבין הרגש והקוגניציה לעשייה המשותפת, שלא פעם עולה על שרטון עת שסוגיות שונות טורפות את הסדר שהיה קיים עד אותה עת, או בעצם, מעלות את אי הסדר שהיה קיים עד אותה עת על פני השטח. את התיאוריות אותם יציגו החוקרים אנסה לאמת או לשלול באמצעות מקרה בוחן הכולל ניתוח שאלונים אותם אעביר.
העסק המשפחתי אותו אסקור הינו מכוורת משפחתית שהפכה מעסק קמעונאי קטן ששרד מס' עשורים מבלי לפתח את היקפי הפעילות בצורה משמעותית, לעסק משפחתי רחב ומניב, המעניק תעסוקה למס' בני משפחה תוך יצירת סינרגיה בין יכולות שני הבית והקשר בינם לבין ההצלחה העסקית המשותפת.
לאחר מכן, אבצע השוואה בין המאפיינים העיקריים שיעלו בין החומר התיאורטי שנאסף לבין העסק המשפחתי. הבדיקה הזאת תהיה דרך צרה וחד פעמית אמנם, כיוון שאיננה מתבססת על ממצאים אמפיריים רחבי היקף, אבל יתכן וממחישה כיצד שילוב בין המציאות הדוחקת לחדשנות ושינוי, יחד עם שילוב ורתימה של בני המשפחה לעסק המשפחתי עשויה לעבוד לאורך זמן ותוך חציית הפער הדורי והמטענים המגיעים מבית.
שיטת המחקר הינה ניתוח מקרה. השיטה משלבת בין פריסת התיאוריות הרלוונטיות למחקר וביצוע של ראיונות שטח עם מקרה מציאותי המאפשר בחינה בין התיאוריה לבין המתרחש בפועל וניתוח הממצאים.
לאחר ניתוח המקרה אסכם את הממצאים אל מול התיאוריה ואביא את דעתי האישית בנושא.

תוכן עניינים:
מבוא
מקרה הבוחן
שיטת המחקר
סקירה תיאורטית
ניתוח ממצאי המקרה הבוחן מול התיאוריה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחקר מפרק לרוב לגורמים את העסק ואת העסק המשפחתי בפרט בכדי להבין לעומק את הדינאמיקה המבדילה בין עסקים אשר מצליחים לשמר עצמם בסביבה העסקית לבין אלו שאינם. ובכן, בראש ובראשונה, היזם הינו הרכיב ממנו ניתן נוצר העסק המשפחתי והוא זה אשר מנווט אותו. ע"פ מרקמן וברון (Markman, G.D., Baron, R.A. 2003), יזם מצליח יידע להתאים בין המציאות והטכנולוגיה הזמינה לצרכים של אנשים, ידע, מיומנות ויכולת להשיק את החזון למציאות המשווקת להמון.

תגים:

עסקים קטנים · בינוניים · עסק משפחתי · משפחה · הגוונה דורית · בין דורי · רגשות · קוגניציות · בתהליך היזמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קונפליקטים בעסק משפחתי בעל הגוונה דורית", סמינריון אודות "קונפליקטים בעסק משפחתי בעל הגוונה דורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.