היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מאסר הבעל על המצב הכלכלי בבית

עבודה מס' 010298

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאילו תנאים משפיע מאסר הבעל על המצב הכלכלי של הבית.

3,021 מילים ,3 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

המצב הנפוץ במשפחה הוא כאשר הבעל יוצא לעבודה ואילו האישה נשארת בבית על מנת לדאוג לכלכלתו ורק כאשר המצב הכלכלי אינו שפיר או כאשר האישה אינה מעונינת להישאר כעקרת בית הרי שהיא יוצאת לעבודה.אי לכך,אך טבעי הוא הדבר שכאשר הבעל נעדר מהבית מסיבות כלשהן המצב לרוב לא יהיה המצב האידיאלי.
על פי סקר שנערך בשנת 1978 ע"י שרות בתי הסוהר היו בישראל 1987 אסירים(ללא עצורים) כאשר כ- 500 מהם היו נשואים ובעלי משפחות אשר עם היכנס הבעל למחבוש האשה פנתה למוסד לביטוח לאומי לקבלת עזרה סוציאלית על מנת לקבל דמי מחיה מינימליים.עבור משפחות מסוימות גורמת הפרידה למשבר והן עלולות לעמוד חסרות אונים וחסרות משאבים להתמודדות עם המציאות החדשה. הדברים לעיל מכוונים לרוב המשפחות,אולם משפחות חריגות שבהם היוצרות הפוכות יכולות לפעמים לצאת נשכרות כאשר "התכשיט" אינו בבית, ונשיהן יכולות להתארגן ולהמשיך לתפקד ואף לצאת מחוזקות.
מטרת עבודתי זו היא, ראשית, לסקור את הספרות בנושא על כל היבטיה, את המאמרים, המחקרים וכל הצד הסוציולוגי של הנושא. לאחר בכן לערוך בדיקה סטטיסטית על השפעת המאסר של הבעל על המצב הכלכלי של המשפחה וכן על המצב האירגוני חברתי.לצורך הניתוח דגמתי מספר רב של משפחות וכן דגמתי משפחות שבהם המצב הינו אידיאלי לצורך בקרה והשוואה.
העבודה מסתמכת על כתבי עת,מחקרים,ומאמרים בנושא לרבות ידע אישי ועזרת אנשים המתעסקים בנושא,ואין היא באה להביע דעה אישית.
ראשי הפרקים הם כדלקמן:
1. הצגת הספרות בנושא והתיאוריות העוסקות בו.
2. מחקרים שנעשו ע"י חוקרים בנושא עזיבת הבעל את המשפחה.
3. הבדיקה הסטטיסטית ותוצאותיה.

מקורות:

Groulaud, T. Neal. "The better Half? The male in dual profession family". Lexington press 1972, pp 199-215.
Papanek Hanna, "Two-Person Career". A . J . S Volume 78. N. 4 pp 852-871.
Rapaport G: The Dual Career Family: A Variant.
Coverman, s. "Explaiming Husband's Participation in Domestic Labor". The Sociological quarterly 26.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מאסר הבעל על המצב הכלכלי בבית", סמינריון אודות "השפעת מאסר הבעל על המצב הכלכלי בבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.