היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד תרם המשבר הכלכלי לעליית היטלר לשלטון?

עבודה מס' 050424

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו מעלה את הטענה, תוך סקירת הרקע ההיסטורי, שהמשבר הכלכלי היה אחד הסיבות המרכזיות לעליית היטלר לשלטון.

3,319 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המאה ה-20 הייתה רצופה במספר אירועים חובקי עולם אשר השפעתם נגעה כמעט בכל אדם על פני כדור הארץ. בין אירועים אלו ניתן למנות את מלחמת העולם הראשונה, המשבר הכלכלי הגדול של שנות השלושים, עליית היטלר והנאציזם ומלחמת העולם השניה, המלחמה הקרה ועוד. המשבר הכלכלי של שנות השלושים, אולי יותר מכל אירוע אחר, נגע ברוב תושבי העולם באופן כזה או אחר וניתן בראיה היסטורית לנתח כיצד השפיעו תנודות הכלכלה על בני אדם במקומות שונים.
רבים טוענים שהמאה ה-20 הייתה רצופה במאורעות האלימים ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית מאז ומעולם. רצח העם שבוצע על ידי הנאצים הוא אחת הטרגדיות הקשות והכואבות ביותר לעם היהודי ולעולם בכלל. השאלה "כיצד עם נאור, כמו העם הגרמני, יכל להגיע לאכזריות כזו?" מפחידה הרבה פחות מהניסיון לענות על כך .
בעבודתי אטען כי אחת הסיבות המרכזיות אשר הביאו לעליית היטלר והנאצים לשלטון היא המשבר הכלכלי הגדול שפקד את העולם בשנות השלושים ואת גרמניה בפרט.
ראשית אציג את ההיסטוריה הגרמנית בשנים שלפני פרוץ המשבר ואת התפיסות הכלכליות- חברתיות-פסיכולוגיות בגרמניה בשנים שלפני המשבר ועד ערב המשבר.
בשני פרקים הבאים אציג את יסודות המשבר העולמי ואת אופן השפעתו על גרמניה והגרמנים ואנסה להראות כיצד הצליחה המפלגה הנאצית לפרוח בתקופה קשה כל כך ולבסוף להגיע לשלטון.

ברצוני לסייג ולומר כי לעליית היטלר יש סיבות נוספות מלבד זו הכלכלית, אך בהן לא אדון בעבודה זו, ולא מפאת חוסר חשיבותן. יחד עם זאת, אנסה להראות כיצד השפיעה הכלכלה על תהליכים חברתיים-פסיכולוגים בחברה הגרמנית ואנסה להוכיח שהמשבר היה הגורם המרכזי שתרם לעליית היטלר לשלטון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. התפיסות הכלכליות-חברתיות ערב המשבר
3. יסודות המשבר העולמי והשפעתו על גרמניה והגרמנים
4. כיצד הצליחו היטלר והמפלגה הנאצית לענות על הצרכים
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

מקורות:

Eric Hobsbbawm, Age of Extremes: The Short Twentieth Century 1914-1991, 8th. Ed.
T.L Jarman, The Rise and Fall of Nazi Germany, (London, The Cresset Press, 1955), p.48-49
Jarman, The Rise and Fall of Nazi Germany
J.W Falter and R. Zintl, "The Economic Crisis of the 1930s and the Nazi Vote," Journal of Interdisciplinary History, XIX:I (summer 1988), pp.55-85
DNVP: Deutsch-nationale Volkspartei Journal of Interdisciplinary History, p.82
31H.C Mayer, Germany from Empire to Ruin,1913-1945

תגים:

מלחמת · עולמית · העולם · נאצים · כלכלה · השניה · גרמניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד תרם המשבר הכלכלי לעליית היטלר לשלטון?", סמינריון אודות "כיצד תרם המשבר הכלכלי לעליית היטלר לשלטון?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.