היישום אינו מחובר לאינטרנט

קונפליקט משפחה-עבודה בקרב נשים ערביות-נוצריות בישראל

עבודה מס' 071231

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מתבטא הקונפליקט בין פיתוח קריירה וקיום משפחה אצל אמהות ערביות נוצריות בישראל?

4,920 מילים ,27 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בתפיסת הקונפליקט של קריירה-משפחה בקרב אמהות ערביות נוצריות. הבעיה הנחקרת היא כיצד האישה הערביה-נוצריה בישראל חווה את זהותה כאמא, כרעיה לבעלה וכמפרנסת נוספת בתא המשפחתי וכיצד היא מתמודדת עם שילוב כל ההגדרות הנ"ל שניתנות לה על ידי החברה. מטרת המחקר הינה לבחון את הקונפליקט הקיים אצל נשים ואמהות ערביות-נוצריות בפרט בדבר פיתוח הקריירה שלהן אל מול הצורך בקיום חיי משפחה וגידול הילדים.
משפחה וקריירה הינם שני מרכיבים מרכזיים בחייו של האדם הבוגר. עבודה היא פעילות אינסטרומנטלית המכוונת לספק סחורות ושירותים על מנת לתמוך בקיום. עבודה יכולה לספק צרכים פנימיים, אך עיקר תפקידה הוא לספק צרכים חיצוניים. לעומת זאת, משפחה מוגדר\ת כאנשים הקשורים בקשר ביולוגי, דרך נישואים, נורמות סוציאליות או אימוץ.
בבחינת האישה הערביה-נוצריה, לכאורה אישה זו כמו כל אישה אחרת בעולם השואפת לחיות חיים חופשיים ומודרניים. עם זאת, הטריטוריה והסביבה החברתית שבה היא חיה מבדלת אותה משאר נשות העולם. כהן (2011) טוען כי הנשים הערביות נופלות תחת נטל של גורמים רבים: חינוכיים, תרבותיים, כלכליים, פוליטיים ולאומיים. הגורמים הללו משפיעים על מעמד החברה הערבית בכלל ועל מעמד האישה במיוחד. בתוך החברה הערבית, דימוי האישה כאם וכרעיה מביא לאפליה, לחולשה ולעיתים רחוקות אף לאלימות. נשים במגזר הערבי חונכו וגדלו על דעות קדומות ומוסכמות חברתיות נוקשות.
לאור רקע הדברים הנ"ל, שאלת המחקר עליה תתבסס עבודה זו הינה: כיצד מתבטא הקונפליקט בין פיתוח קריירה וקיום משפחה אצל אמהות ערביות נוצריות בישראל?
בחרתי לעסוק ולחקור נושא זה מתוך צורך להבין, ללמוד ולהכיר מהי זהותה של האם הערביה-נוצריה אשר מצד אחד מהווה את עוגן משפחתי ואחראית למעשה על גידול המשפחה ומאידך מהווה מפרסנת שניה למשפחתה. זיקתי לנושא זה נובעת מתוך היותי ערביה נוצריה אשר חווה בעצמה את קושי הגדרת הזהות העצמית שלי כאישה בחברה הערבית ומתוך הכרות אישית מעמיקה עם מספר נשים ערביות נוצריות אשר מצד אחד טוענות כי מטרתן היא לגדל את ילדיהן ולאפשר לבעל שקט נפשי בתעסוקה מצד שני היכרותי עם נשים ערביות נוצריות אשר מאמינות בפיתוח קריירה אישית ואי תלות בבעל והילדים בדיוק כפי שאני, ערביה נוצריה, מאמינה שיש לפעול באופן אישי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 נשים בחברה הערבית-נוצרית בישראל
2.2 תעסוקת נשים ערביות-נוצריות בישראל
2.3 קונפליקט קריירה-משפחה בקרב נשים
2.4 קונפליקט קריירה-משפחה אצל נשים ערביות-נוצריות
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האוכלוסייה הערבית מחולקת לשלושה קבוצות דתיות עיקריות: מוסלמים, נוצרים ודרוזים. בסוף שנת 2015 מנתה האוכלוסייה המוסלמית כ 1.4 מיליון נפש, והאוכלוסייה הנוצרית מנתה כ 170 אלף נפשות שמונה כ 7.4% מאוכלוסייה הערבית בישראל. האוכלוסייה דרוזית 138 אלף תושבים, שמהווים כ 8% מהאוכלוסייה הערבית (לשכה מרכזית לסטטיסטיקה, 2016).
החברה הערבית בישראל עברה שינויים אדירים בכל התחומים. שינויים אלו לא פסחו על הנשים הערביות, שגם הן עברו תהליך ארוך ושינויים אדירים. שינויים אלו היו השפיעו על מעמד האישה הערבייה בתחומים שונים בחינוך, תרבות, כלכלה, ופוליטיקה. מעמדן של הנשים השתפר, אך עדיין הן רחוקות מלהשיג שוויון מלא עם הגברים בתוך החברה הערבית (כהן, 2011).

תגים:

ישראל · ערביות · מעמד האישה · משפחה · החברה הערבית · תעסוקה · מגזר · תרבות · שמרנית · משק · עבודה · פרנסה מיעוט · נוצרות · ערבים · אמא · נשים · שמרנית · מסורתית · אימהות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קונפליקט משפחה-עבודה בקרב נשים ערביות-נוצריות בישראל", סמינריון אודות "קונפליקט משפחה-עבודה בקרב נשים ערביות-נוצריות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.