היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות נשים עם פערי שכר מגדרים בהייטק

עבודה מס' 070893

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד נשים בהייטק מתמודדות עם פערי שכר מגדריים?

8,493 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק בהבדלים בשכר בין גברים ונשים בהייטק בארץ ובחו"ל. נתוני הספרות מראים על הבדלים מהותיים בשכר השעתי שבאים לידי ביטוי בשכר בסוף החודש ובהפרשות של המעסיק לתנאים סוציאליים שונים של האישה. על אף העלייה המרשימה בשיעורי ההשתתפות של נשים בכוח העבודה בעשורים האחרונים, אופן ההשתלבות שלהן הוא בלתי שוויוני: הן מהוות 60% מבין משתכרים עד שכר מינימום, כשמרביתן מועסקות כשכירות ומרוכזות במקצועות "נשיים" המאופיינים בשכר נמוך יחסית. שיעור הנשים שמשתכרות מתחת לשכר מינימום עומד על 43% בהשוואה ל 28% מהגברים. לפיכך, הרעה במצבם של הגברים מובילה להגדלת השוויון המגדרי, הנמדד כיחס בין נשים לגברים, גם כאשר הדבר נובע מהגדלה של אי-שוויון מעמדי בחברה (צמרת, ח' הרצוג, נ' חזן ואח', 2020).
התמקדות מחקר זה הינה בענף ההייטק הישראלי כאשר גם בענף זה ניכרים פערי שכר בין גברים ונשים כאשר בארה"ב נמצא כי שכר הנשים בתעשיית ההייטק בכמעט משתווה בממוצע לשכר הגברים.
לאור הדברים הנ"ל, שאלת המחקר הינה: כיצד נשים בהייטק מתמודדות עם פערי שכר מגדרים? על מנת לתת מענה הולם לסוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי באופן הבא: פרק ראשון הינו סקירת הספרות הסוקרת הבדלים בשכר בין גברים ונשים, מציגה את ההבדלים בשכר בתחום ההיי-טק בישראל, סוקרת את הגורמים לאפליה מגדרית בשכר ודרכים להתמודדות עם ההבדלים בשכר בין נשים וגברים בישראל. בחלק השני של המחקר חלק מחקר שני הינו פרק השיטה. פרק זה מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר, משתתפי המחקר וכן שיטת איסוף הנתונים. בחלקו השלישי של המחקר מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר שהתקבלו מתוך ראיונות המחקר השונים תוך שילוב הממצאים הספרותיים שעלו בפרק הסקירה. חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן.
המחקר הינו מחקר איכותני. כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו ראיונות עומק חצי מובנים. המחקר כולל 6 נשים, בטווח הגילאים 28-46 בעלות משרות שונות ומגוונות בענף הייטק.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אפליה מגדרית בתעסוקה- הגדרה
2.2 ביטויי האפליה המגדרית בשכר
2.3 פערי שכר במשק בין גברים ונשים
2.4 הסיבות לפערי שכר בין גברים ונשים
2.5 פערי שכר בין נשים וגברים בהיי-טק
2.6 דרכים לגישור על פערי שכר בין נשים וגברים
3. מתודולגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 תיאור שדה המחקר
3.6 תיאור שיטת הניתוח
4. פרק הממצאים
4.1 שוויון מגדרי בתעסוקה
4.2 פערי שכר בין נשים וגברים בהייטק
4.3 גורמים לפערי שכר בין נשים וגברים בהייטק
4.3.1 סטריאוטיפים מגדריים
4.3.2 בטחון והערכה עצמית
4.3.3 קונפליקט בית עבודה
4.4 התמודדות עם פערי שכר בין נשים וגברים בהייטק
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 הצעות למחקרים נוספים
5.3 מגבלות המחקר
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

בשנות ה-80 ובעיקר בשנות ה-90 ניכרת מגמה של צמצום כללי בפערי שכר בין נשים לגברים. עם תחילת שנות ה-80, נמצא כי ההכנסות השנתיות של נשים מועסקות במשרה מלאה ולאורך כל השנה היוו 59% מהרווח השנתי של גברים. עד לאמצע שנות ה-90, יחס זה השתנה לכדי 71% מהרווח השנתי של הגברים (Shabunova, Popov & Solov'eva, 2017‏). כאשר מתבצעת התאמות במשוואות רגרסיה ע"פ קריטריונים של חינוך וניסיון בעבודה, ההפרש בשכר בין גברים ונשים קטן אף יותר.
גאטה ועמיתיו Ghetta et al (2018) מראים כי בין השנים 1994-2014, גברים מתחת לאחוזון ה-78 של התפלגות שכר הגברים חוו ירידות משמעותיות בשיעור השכר הריאלי שלהם. במקביל, השכר של נשים עלה לאורך אותן שנים בכל נקודות התפלגות השכר הנשית, למרות שנשים מעל לחציון קיבלו שיפורי שכר דרמטיים.

תגים:

נשים · שכר · הייטק · שוויון · מגדר · פערים · גברים · עבודה · השוואה · תעשייה · מין · כלכלה · אפליה · שוויון · הייטק · תעסוקה · משכורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות נשים עם פערי שכר מגדרים בהייטק", סמינריון אודות "התמודדות נשים עם פערי שכר מגדרים בהייטק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.