היישום אינו מחובר לאינטרנט

קביעת שכר המינימום בישראל

עבודה מס' 070827

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת שכר המינימום הנקבע במשק על שכר ממוצע במשק.

5,069 מילים ,14 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת שכר המינימום הנקבע במשק על שכר ממוצע במשק, אחוז המובטלים במשק (בני 15 ומעלה) וכן אחוז המשפחות העניות בישראל.
על מנת לבחון את השפעה זו, הן בצורה תיאורטית והן בצורה אמפירית, המחקר בנוי ב-2 שלבים: שלב סיקור נתונים ותיאוריות בדבר קביעת שכר מינימום בישראל, התפתחות שכר המינימום לאורך השנים והשוואתו למדינות נוספות ב-OECD. בנוסף, המחקר סוקר תיאורטית את השפעת שכר המינימום על אבטלה ועוני בישראל ומציג ממצאים שונים בעניין זה.
חלק שני בוחן באופן אמפירי את השפעת שכר המינימום. על מנת לבחון זאת, נאספו נתונים של 20 שנים האחרונות (1997-2017) מתוך נתוני בנק ישראל, ביטוח לאומי והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הגדרות- מהו שכר מינימום ותנאים לקבלתו
1.2 מידע: חוקים ואכיפה של שכר המינימום בישראל
1.3 נתוני שכר מינימום
1.3.1 גובה שכר המינימום בישראל לאורך השנים
1.3.2 השואה בינלאומית
2. סקירת ספרות
2.1 השפעה על האבטלה
2.2 השפעה על העוני
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 שיטת המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 טווח נתוני המחקר
3.5 הליך איסוף הנתונים
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 רגרסיה שלב א'
4.2 רגרסיה שלב ב'
4.3 רגרסיה שלב ג'
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

הזכות לשכר מינימום והרציונל לקביעת רמתו, קשורים בדרך כלל במגוון גורמים שנועדו לספק מטרות שונות. המטרה המקובלת ביותר של שכר המינימום היא להבטיח רמת שכר "הוגנת" או "ראויה" או "מספיקה" לעובדים בשכר נמוך. הטרמינולוגיה הזו נמצאת בשימוש נרחב, הן במדינות המנהיגות שכר מינימום והן בארגונים בינלאומיים כמו האו"ם וארגון העבודה הבינלאומי. בהתאם למטרה זו, העיקרון המנחה את קביעת שכר המינימום הוא להבטיח הצרכים הבסיסיים של עובדים ובני משפחותיהם, אך הוא מהווה גם כלי שהממשלה יכולה לעשות בו שימוש כדי לקדם מטרות לאומיות וכלכליות העשויות לחפוף זו את זו אך לעתים גם לסתור זו את זו (אנדבלד והלר, 2014).

תגים:

משכורת · תעסוקה · אבטלה · עוני · רווחה · שוויון · ישראל · כלכלה · רגרסיה · מחקר כמותי · עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קביעת שכר המינימום בישראל", סמינריון אודות "קביעת שכר המינימום בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.