היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצלחה באקדמיה למרות קשיים סוציו אקונומים

עבודה מס' 070490

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן הדרכים בהם הצליחו אנשים להתגבר על החסמים הסוציו אקונומים בדרכם והצליחו לרכוש השכלה גבוהה?

7,271 מילים ,28 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

החיים המודרניים שזורים בדרישות ובציפיות למיומנויות הולכות ומתפתחות. רכישת ההשכלה הינה המפתח לרווחת האדם, רווחה אישית וחומרית. השכלה הינה אחד המרכיבים החשובים בחיי האדם המודרני. להשכלה השפעה ישירה על ההכנסה ועל צמצום הפערים בחברה. כתוצאה מכך להשכלת האדם השפעה ישירה על איכות חייו ורמת החיים שלו ושל משפחתו. על פניו, ובמיוחד במדינות מפותחות שבהן קיימת מערכת השכלה ציבורית מפותחת, לכל אדם ישנה הזדמנות לרכוש את השכלה ולהעשיר את ההון האנושי שלו.
בעבודה זו בחרתי לחקור אנשים שהצליחו לרכוש השכלה אקדמית למרות המצב הסוציו אקונומי הנמוך ממנו הם הגיעו. מטרת המחקר הינה לחקור ולהבין מהם החסמים העומדים בפני אנשים המגיעים ממעמד סוציו אקונומי נמוך שהקשו עליהם בדרכם לרכוש השכלה וכיצד הצליחו להתגבר על קשיים אלו.
שאלת החקר עליה עונה העבודה היא: מהן הדרכים בהם הצליחו אנשים להתגבר על החסמים הסוציו אקונומים בדרכם והצליחו לרכוש השכלה גבוהה?
כדי לענות על השאלה חילקתי את העבודה לשלושה חלקים:
החלק הראשון- סקירה ספרותית שתקיף את הנושאים הבאים: בעיית העוני בישראל, ילדים בעוני המפתחים אישיות עוני, השפעת העוני על עתיד הילד, השכלה אקדמית גבוהה, השפעה של השכלת הורים ושל מיצב כלכלי- חברתי על הישגים וסיכויי הצלחה בחיים.
החלק השני- המחקר. על סמך החומר התיאורטי יערך מחקר איכותני. באמצעות ראיונות אבדוק את השערת המחקר: ישנם גורמים העשויים להשפיע על רכישת השכלה אקדמית, גם אצל אנשים המגיעים ממיצב סוציו אקונומי נמוך. יוצגו שיטת המחקר, פירוט אוכלוסיית המחקר ומהלכו.
חלק שלישי- ממצאים. חלק זה יציג קטגוריות מרכזיות שעלו מתוך איסוף נתוני המחקר. לאחר ניתוח הממצאים יערך דיון פדגוגי שיפרש את תוצאות המחקר ביחס לשאלת המחקר, בהתבסס על הסקירה הספרותית. בסיומה של העבודה יובא הסיכום שיתייחס לתהליך המחקר כולו, גם מהפן האישי.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
1. היקף בעיית העוני בישראל
2. ילדים בעוני- אישיות עוני
3. השפעת העוני על עתיד הילד על פי תאוריות
4. השכלה גבוהה
5. השפעת השכלת הורים על ילדיהם
6. מיצב כלכלי-חברתי והישגים
מתודולוגיה
-שאלת המחקר
-השערת המחקר
-שיטת המחקר
-כלי המחקר
-אוכלוסיית המחקר
-מהלך המחקר
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בחינת תחולת העוני ברמה האזורית והמקומית המדווחת על ידי בנק ישראל מצביעה על פערים גדולים ביותר בין איזורים ויישובים בארץ. בעוד שתחולת העוני בקרב משפחות ביישובים בצפון הארץ ובירושלים עומדת על כשליש, בתל אביב וביישובים במרכז הארץ היא עומדת על כעשירית בלבד. בקרב ילדים הפערים בולטים במיוחד. בירושלים ובצפון כל ילד שני חי במשפחה עניה, ואילו בתל אביב ובמרכז כל ילד רביעי חי במשפחה עניה. תחולת העוני גבוהה במיוחד ביישובים ערביים וביישובים חרדיים (בנק ישראל, 2015).
זה כמעט עשור שממדי העוני ואי השוויון לא נסוגים באופן ממשי מהרמות הגבוהות שאליהן טיפסו בתחילת שנות ה-2000. מצב בעייתי זה, במקום להיות בר חלוף, השתרש לאורך כהונתן של מספר ממשלות והתקבע בהסדרי שוק עבודה לא הוגנים כלפי העובדת והעובד המוחלשים (אנדבלד ואחרים, 2011).

תגים:

השכלה · אקדמיה · סוציו-אקונומי · עוני · הישגים · הצלחה · שוויון · הזדמנויות · כלכלי · חברתי · איכותני · קו העוני · מצוקה · פערים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצלחה באקדמיה למרות קשיים סוציו אקונומים", סמינריון אודות "הצלחה באקדמיה למרות קשיים סוציו אקונומים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.