היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביו-אתיקה - הולדה בעוולה

עבודה מס' 070478

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בהיבטים משפטיים, מוסריים, דתיים ועוד.

9,024 מילים ,27 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בעבודתי בחרתי לכתוב על נושא הולדה בעוולה, מהסיבה שנושא זה הוא אמביוולנטי, שנוי במחלוקת, המעורר תהיות ושאלות ערכיות ומוסריות והן שאלות מקצועיות פרקטיות רבות.
גם כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והמדע עדיין אין תשובה ברורה, פתרון, דרך התמודדות או דרך שפיטה אחת וחד משמעית, זהו עדיין נושא שכל אדם בחברה הישראלית רואה ותופס בצורה שונה תלוי במצבו, תפקידו, הסטטוס שלו וכו'.
הלכת זייצוב מעלה לראשונה במשפט הישראלי שאלות רבות ושיקולים מוסריים רבים אותם אסקור בעבודתי בהרחבה: כיצד ניתן לכמת נזק במובן של חיים במום או חיים בנזק, איך קובעים מהו נזק חמור דיו עד כדי פיצוי בגינו?
שיקולי צדק והגינות בגינם יש לחייב את המעוול על הנזק שגרם, במקרה זה הם ההורים-גורמי העוולה הישירים.
עיקרון קדושת החיים- אמנם נולד הקטין במום אך זכה למתנת החיים עצמם.
שיקולי הרתעה כלפי רופאים וגורמים רפואיים לביצוע עבודתם כראוי.
שיקולים חברתיים כלכליים לפיהם שימוש נרחב בעילה תגרום לריבוי מדיקליזציה, חדירה לגופה של האישה ואף חשש לריבוי הפלות, רפואה מתגוננת ועיקרון "המדרון החלקלק".
שיקולים תרבותיים וחברתיים: היחס לשונים ומוגבלים בחברה ומגמת הולדת "הילד המושלם-perfect baby syndrome".
דיון פילוסופי בשאלה כיצד חי קטין עם הורים שטענו במפורש כי אם הייתה בידם האפשרות, לא היו מביאים אותו לעולם, כיצד חי קטין את חייו כאשר הוא עצמו טוען כי היה עדיף ולא היה נברא.

בעבודה זו אנסה לגעת בכל הצדדים הנוגעים להולדה בעוולה: עמדת ההורים, עמדת הילד, עמדתם של הרופאים ואנשי המקצוע וכמובן דעתי שלי כאדם, כאישה החווה את הבדיקות וההתערבות הרפואית בזמן הריון ולידה וכאמא לילד הרוצה את הטוב והבריא ביותר עבורו.

תוכן העניינים:
הקדמה
חיים והולדה בעוולה-ניתוח ע"א 518/82 זייצוב נ' כץ
השינוי בדין-ניתוח ע"א 1326/07 המר נ' עמית
הרחבת המסגרת המשפטית באופן תקדימי בעילת הולדה בעוולה-מחשבות בעקבות ת"א 259/02 פלוני נ' מדינת ישראל
הרחבת הלכת זייצוב-מקרים נוספים בהם נפסק לתובעים פיצוי בעילת הולדה בעוולה בגין נזקים שאינם מסכני חיים
תהיות על עצם מהות החיים, קדושת החיים ומעמד העובר
מעמד העובר במשפט הישראלי
ריבוי מדיקליזציה, רפואה מתגוננת ובעיית המדרון החלקלק
גוון חברתי בעייתי המתגבש בחברה הישראלית
אותנסיה ומבצע 4 T
הנדסה גנטית-מחשבות על עיצוב דור תינוקות "מושלמים"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עילות חיים בעוולה והולדה בעוולה הינן עילות תביעה במסגרת עוולת הרשלנות, עילת "חיים בעוולה" הינה תביעה של הילוד כנגד מי שגרם ברשלנותו להולדתו עם מום חמור ולפיכך נועד לחיים הכרוכים בסבל. לדבריה של השופטת מ' בן-פורת בפרשת זייצוב(1), ניתן לנסח את טענתו של הקטין כך: "מדוע גרמתם ברשלנותכם (הישירה והשילוחית) שאהיה קיים".
עילת "הולדה בעוולה" הינה תביעה של ההורים כנגד רופא ו/או מוסד רפואי בגין התרשלותו אשר גרמה להולדתו של היילוד במומו.
פסק הדין המנחה לעניין הולדה בעוולה הוא זייצוב נ' כץ משנת 1982, פסק דין זה נחשב פסק דין מכונן בתחום, בו נתקל לראשונה בית המשפט עם הסוגיה החדשה שנקראת הולדה בעוולה ובו פסק לראשונה בית המשפט העליון פיצויים ליילוד על כך שנולד.

תגים:

אתיקה · ביואתיקה · הולדה בעוולה · עוולה · רשלנות · רשלנות רפואית · זכות לחיים · משפטים · אבחון רפואי · קדושת החיים · רפואה · אתיקה רפואית · הפלות · הפלה · ילודה · ילדים · לידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביו-אתיקה - הולדה בעוולה", סמינריון אודות "ביו-אתיקה - הולדה בעוולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.