היישום אינו מחובר לאינטרנט

השקעה בחינוך ככלי לצמצום פערים

עבודה מס' 069794

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד חינוך והשקעה בתשתיות חינוך עשויים להוות מנוע כלכלי וכלי להקטנת העוני והפערים החברתיים בישראל?

7,130 מילים ,24 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הרצון להבין יותר לעומק מה יכולה להעניק פדגוגיה, הוראה והרכשת מיומנות ליחידה כלכלית ברמה מדינתית לרווחה של כל פרט השייך לה, ובמיוחד למדינה כמו ישראל, הביאה אותי לנסח את שאלת המחקר:
כיצד חינוך והשקעה בתשתיות חינוך עשויים להוות מנוע כלכלי וכלי להקטנת העוני והפערים החברתיים בישראל?
שאלת המחקר הביאה לאיסוף של חומר תיאורטי אודות הקשר שבין חינוך והשקעה בתשתיות חינוך, במיוחד בתהליך הגלובליזציה, לבין היכולת לצמצם את העוני בצורה אפקטיבית ולקדם את הכלכלה.
בנוסף לחומר התיאורטי, העוסק ביחס העולמי הכולל שבין ההשקעה בחינוך לבין צמצום הפערים והטבה כלכלית, פעלתי בכדי להביא מידע אקדמי העוסק באופן ממוקד בנושא בישראל.
ישראל, לה מאפיינים מיוחדים המוכרים לכולנו- מדינה צעירה בעלת גיוון תרבותי, עדתי, אתני ודתי, מהווה זירה ייחודית בנושא, שכן, נמצאת בקו התפר שבין מדינה מפותחת מערבית קלאסית לבין מדינה מתפתחת העושה את צעדיה בכדי להביא לרווחה בת קיימא לתושביה.
בכדי להעניק תצוגה מקיפה ומעמיקה יותר, ובכדי להשלים את התמונה, יובאו מדדי ה-OECD הרלוונטיים לסמינר ככלי בדק והשוואה שיתרמו בהבנת הקשר המתרחש בפועל ובזמן אמת בין חינוך, השקעה בתשתיות חינוך לבין הקטנת פערים וקידום כלכלי.
כל האמור יהווה את הבסיס לניהול דיון בזיקה לצעדים אשר עשויים, במיוחד בעידן המודרני- גלובאלי, לתרום לקידום הכלכלי של ישראל, בד בבד עם הקידום החברתי של אזרחיה. בתום הדיון, אציג את תמצית המסקנות שעלו ושילוב הדעה האישית שלי נוכח הממצאים.

תוכן עניינים:
מבוא
שאלת המחקר
השקעה בחינוך והחתירה לשוויון- התמונה הגלובאלית
השקעה בחינוך והחתירה לשוויון- התמונה המקומית
אוכלוסיות מיוחדות בישראל- חינוך והמגזר החרדי
אוכלוסיות מיוחדות בישראל- חינוך והמגזר הערבי
דיון ומסקנות
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

מודל הצמיחה "הניאו-קלאסי" שהוצג על ידי רוברט סולואו (Robert Solow) בשנות ה-50 מגדיר כי ההשפעה של החינוך וההון האנושי יכול להתקיים בעקיפין- דרך ההשפעה על ההתקדמות הטכנולוגית, שבמודל נחשבה לאקסוגנית. לפי תיאוריה זו, ככל שהטכנולוגיה משתפרת, כך גם משתפרת היעילות והפרודוקטיביות של כוח העבודה. שיפור בטכנולוגיה עשוי להיתפס במובן המכאני (מחשבים או מכונות חדשות) או במונחים של הון אנושי (השכלה וכישורים משופרים). (5)

תגים:

שוויון · פערים · עוני · צמיחה · צדק חברתי · המגזר הערבי · ערבים · חרדים · השכלה · הון אנושי · מדיניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השקעה בחינוך ככלי לצמצום פערים", סמינריון אודות "השקעה בחינוך ככלי לצמצום פערים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.