היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התרבות הסינית על זכויות קניין רוחני ועל נפח ההשקעות הזרות בסין

עבודה מס' 067298

מחיר: 568.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ההפרות הרבות של זכויות הקניין הרוחני פוגעות בהשקעות הזרות בסין? האם הפרות אלה אכן פוגעות בהשקעות הזרות? ומה עושות החברות הזרות על מנת להגן על עצמן?

8,727 מילים ,26 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

לאחרונה ניתן לשמוע יותר ויותר על דרך חדשה להתעשר, דרך קלה יחסית: מצא רעיון/פטנט הקיים במדינה כלשהי ולא בארצך, שלח את המוצר ליצרן בסין מתוך אלפים המפרסמים עצמם באינטרנט, ותוך מספר חודשים ניתן להגיע לנמל לשחרר מכולה מלאה בשכפול מדויק של המוצר המוזמן.
מסתבר שבסין קיימת תעשיה שלמה של מפעלים לשכפול והעתקת מוצרים קיימים, כפרים רבים אשר זוהי התמחותם והשאלה "האם זה חוקי/מוסרי?" כלל לא נשאלת. כאשר מדמיינים את המכונה המשומנת הזאת, קשה שלא לחשוב על ההשלכות הנגזרות מכך: כיצד סין יכולה לעודד השקעות זרות כאשר היא איננה יכולה להבטיח הגנה של קניין רוחני? כיצד חברות בעולם יכולות להגן על עצמן מפני העתקת הקניין הרוחני שלהן במדינות שבהן לא מכבדים זכויות קניין?
חברות טכנולוגיה חייבות לפקח בזהירות כאשר משתמשות בקניין הרוחני שלהן בסין, בעיקר בתחומים עתירי ידע בהן נכסי החברה היקרים ביותר הינו אותו ידע, אשר מפותח במשך שנים רבות של השקעה במחקר ופיתוח. קומבינציית המאפיינים של סין: גודל, נטייה לחדשנות ושווקים המתפתחים במהירות, יחד עם הנגישות למבחר ניכר של מהנדסים מוכשרים מספקת די סיבות לחברות זרות לרצות לחדור למדינה. אך ליתרונות בולטים אלו מתווסף חסרון אחד משמעותי ביותר אשר גורם ללא מעט חברות רב-לאומיות לחשוב פעמיים לפני חדירתן לשוק הסיני: הסיכוי שידע יקר מהחברה יזלוג החוצה ושכפולים, זיופים, העתקים זהים של מוצרי וטכנולוגיות החברה יצוצו מיד בשוק, הוא גבוה. חשוב לציין כי עבודה זו לא דנה בפן החוקי של הקניין הרוחני אלא בפן הניהולי. Georges Haour) 2005).

מטרת העבודה: ננסה לענות על השאלות האם ההפרות הרבות של זכויות הקניין הרוחני פוגעות בהשקעות הזרות בסין? האם הפרות אלה אכן פוגעות בהשקעות הזרות? ומה עושות החברות הזרות על מנת להגן על עצמן?
תחום: סביבת הפעילות החוקית והתרבותית במדינה המארחת - סיכונים.
שאלת המחקר: השפעה של התרבות הסינית על שימור זכויות קניין רוחני ועל נפח ההשקעות הזרות בסין.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1. רקע תיאורטי
1.1.1. סין והשוק הגלובלי
1.1.2. קניין רוחני
1.1.3. השקעה זרה ישירה
1.1.4. סטנדרטיזציה מול לוקליזציה
1.1.5. סין - היבט היסטורי
1.1.6. סין - ההיבט התרבותי
1.2. השערות המחקר
1.3. שיטת המחקר
2. ממצאים
2.1. התרבות הסינית וקניין רוחני
2.2. הפרות קניין רוחני בסין
2.2.1. התמודדות הממשל הסיני עם הפרות קניין רוחני
2.3. השקעה זרה ישירה בסין
2.3.1. הפרות קניין רוחני והשקעה זרה ישירה בסין
3. דיון
3.1. בחינת השערות המחקר
4. סיכום
4.1. המלצות למחקרים עתידיים
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשוק הגלובלי של ימינו, רוב החברות אינן יכולות להתמקד בשוק הביתי בלבד. חברות המוכרות בענפים עולמיים חייבות להפוך את פעילותן לבינלאומית, למרות האתגרים הרבים בזירה הבינלאומית: גבולות משתנים, משטרים לא יציבים, בעיות מטבע זר, שחיתות ופיראטיות טכנולוגית. על החברה להחליט באילו סוגי ארצות להתמקד. את הארצות המועמדות מדרגים לפי שלוש הבחנות: אטרקטיביות השוק, יתרון תחרותי וסיכון (קוטלר והורניק, 2000).
בשלושת העשורים האחרונים עוברת סין תהליך מהפכני של שינוי כלכלי. השינוי החל בשנת 1979 כאשר סין הכריזה על מדיניות "דלת פתוחה". בהיותה מדינה ענקית ובעלת שוק פוטנציאלי שאין שני לו בעולם, החלו חברות בינלאומיות רבות להיכנס לשוק הסיני בדרכים שונות. אולם למרות גודלה והפוטנציאל הטמון בה, סין נתפסת בעיני רבים כמדינה בעלת רמת סיכון גבוהה להשקעה או למכירת מוצרים.

תגים:

סין · זכויות קניין · תרבות · פטנט · פטנטים · קניין רוחני · השקעה זרה ישירה · ניהול בינלאומי · זיופים · פטנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התרבות הסינית על זכויות קניין רוחני ועל נפח ההשקעות הזרות בסין", סמינריון אודות "השפעת התרבות הסינית על זכויות קניין רוחני ועל נפח ההשקעות הזרות בסין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.