היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכדאיות הכלכלית של השקעה בהשכלה בישראל

עבודה מס' 070803

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם השקעה בהשכלה הינה השקעה כדאית מבחינה כלכלית למשק ולציבור בישראל?

4,697 מילים ,13 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את הכדאיות הכלכלית של השקעה בהשכלה בישראל תוך ראייה ארוכת טווח.
המחקר בא לבדוק מהם היתרונות ארוכי הטווח של השקעת הממשלה בהשכלה בישראל וכיצד זה יביא לתועלת עתידית הן למשק, הן לחברה והן לפרט בישראל. את המחקר הנוכחי נבחן בקרב 3 שכבות באוכלוסייה, חילונים, חרדים וערבים, אשר ידעו להציג לנו בסופו של מחקר זה, את היתרונות הגלומים בהשקעה בהשכלה מבחינה כלכלית.
שאלת המחקר מטרתה לבחון האם השקעה בהשכלה הינה השקעה כדאית מבחינה כלכלית למשק ולציבור בישראל? לאור השאלה הנ"ל, המחקר הנוכחי התבסס על 3 השערות והן:
* לאוכלוסיה הערבית בישראל קיימת שכיחות גבוהה של אבטלה בשל השכלתם הנמוכה.
* קיים קשר חיובי בין השכלה ומצב סוציו-אקונומי גבוהה, כלומר ככל שאדם משכיל יותר כך מצבו הכלכלי טוב יותר.
* קיים קשר חיובי בין מספר גבוהה של משכילים בחברה הישראלית ובין מצב כלכלי של המשק בישראל, כלומר ככל שיש יותר משכילים כך יש פחות מובטלים והכנסות המדינה גדלות ממיסים ופוחתות בתשלומי השלמות והבטחות הכנסה.

בחלק הראשון של מחקר זה סקרנו את מאפייני המודרניזציה בשוק העבודה הישראלי, את מגמות התעסוקה ואת ההשכלה הגבוהה בישראל על כלל מרכיביה.
בחלקו השני של פרק הסקירה, בחנו את הקשר בין אבטלה והשכלה והוכחנו בהתבסס על הסקירה הספרותית בנושא את ההשלכות ארוכות הטווח של השקעה בחינוך על מצבו הכלכלי של הפרט ואת השיפור שיושג ע"י התרחבות ההשכלה הגבוהה בחברה הישראלית על המשק בכללותו.
בחלק האחרון של מחקר זה ביצענו דיון מעמיק בממצאים אשר עלו מתוך הסקירה הספרותית וניסינו לתת בעזרתם את המענה לסוגיית המחקר הרי היא שאלת המחקר: האם השקעה בהשכלה הינה השקעה כדאית מבחינה כלכלית למשק ולציבור בישראל? מתן מענה אמיתי על סוגיה זו באפשרותה לשפוך אור על חשיבות נושא ההשכלה במדינת ישראל לטווח הארוך ולפתוח צוער לאותם שכבות באוכלוסייה אשר אינם רואים בהשכלה פתח לעתיד טוב יותר להם ולמדינה בכלל.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירה תיאורטית
3.1 תעסוקה בישראל בעידן המודרני
3.2 הבטחת הכנסה בישראל- הוצאות מדינה
3.3 השכלה גבוהה בישראל
3.3.1 רקע
3.3.2 חשיבות ההשכלה
3.3.3 השכלה בקרב ערבים
3.4 פתרונות לשיפור מעורבות בשוק העבודה על ידי לימודים
3.4.1 פתרונות לרמת התלמיד/הקטין
3.4.2 פתרונות לבוגר מחוסר ההשכלה
3.5 בחינת הקשר בין השכלה למצב הכלכלי במשק
4. דיון
4.1 מגבלות המחקר
4.2 הצעות למחקרי המשך
5. מקורות

קטע מהעבודה:

המשטרים הכלכליים מבוססים משחר ההיסטוריה עד ימינו על העבודה האנושית. כל התקדמות בתהליך הייצור, כל התהפוכות הטכנולוגיות, בחקלאות, בתעשייה ובשירותים למיניהם, יצרו תעסוקה והרחיבו אותה. לעומתם מייצגת המהפכה הקיברנטית- המחשוב, האוטומציה והרובוטיקה - מפנה מהותי לעומת קודמותיה (אינס-קניג, בן-שלום וסבטו, 2004). מהותה של מהפכה זו היא צמצום הגורם האנושי בתהליך הייצור עד כדי צפי לחיסולו הכמעט מוחלט (רום, 1998). מאפיין אחר של המודרניזציה הוא הדינמיות של שוק עבודה. בניגוד לעבר, עובדים אינם נשארים במקום עבודה אחד, אלא מתרחשת ניידות של עובדים. ניידות זו קיימת בעיקר בקרב העובדים המיומנים ובעלי ההשכלה הגבוהה כמו גם בקרב בעלי ההון (Andy ,2002).

תגים:

השכלה · אבטלה · הבטחת הכנסה · שוויון · מיעוטים · ערבים · לימודים · אוניברסיטה · אוניברסיטאות · מכללות · תעסוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכדאיות הכלכלית של השקעה בהשכלה בישראל", סמינריון אודות "הכדאיות הכלכלית של השקעה בהשכלה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.