היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהלות בי"ס: תפיסה עצמית של הסגנון הניהולי

עבודה מס' 068696

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותי שבוצע באמצעות ראיונות.

10,675 מילים ,19 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת מחקר זה היה לעמוד על סגנונות הניהול של מנהלות בתי ספר בישראל. לנוכח תופעת הפמינזציה של הצוותים החינוכיים במערכת החינוך בישראל ובראשן מינוי מנהלות לבתי ספר רבים, ניסינו לעמוד על הייחודיות והערך המוסף של אישה המתפקדת כמנהלת בית ספר.
במחקר איכותי, בו רואיינו חמש מנהלות, נמצא כי המנהלות הינן בעלות האוריינטציה האנושית ((Human Orinetation - המכוונות כלפי האדם, תקשורת בינאישית, גישה חינוכית וטיפולית, גישה מכילה, אימהית ורגישות לזולת. הן דוגלות בערכי ניהול - של שיתוף פעולה, עבודת צוות, תחושת ביחד, ניהול ישיבות, יצירת אקלים ארגוני ובית ספרי חיובי, תומך. וכן הן בעלות תכונות ומאפיינים אישיותיים כמוטיבציה, מסירות, חריצות והתמדה שעות עבודה, מחשבה, רגשות ואנרגיה מושקעת), עלייה בסולם המקצועי וההירארכי במערכת החינוך, כושר ארגון, מנהיגות וניסיון חינוכי רב שנים כמורה, כמחנכת וכיו'. ראיית עבודתן בבית הספר כחלק מרכזי מאד בחייהן.

תוכן:
-מבוא
-סקירת ספרות
סגנון ניהולי
ניהול נשי
סגנון ניהול נשי והשפעתו על בית הספר
תהליכים שעוברות מנהלות במהלך הניהול
סגנון ניהול נשי מול סגנון ניהול גברי
שאלות המחקר

-מתודולוגיה
שיטת המחקר
עיבוד הנתונים
פרופיל נבדקים
שדה המחקר
כלי המחקר
ראיונות עומק אישיים
הליך המחקר

-הממצאים
-דיון
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים - שאלון ותמלילים

קטע מהעבודה:

בשנות ה-70 היה קיים מיעוט נשים בעמדות ניהול כתוצאה של תפיסה סטריאוטיפית ל תפקיד האישה, שמקורה בסוציאליזציה של האישה לתפקידים מסוימים בחברה. הייתה טענה שלניהול יעיל נדרשים תכונות אישיות וכישורים מקצועיים, תכונות נשיות נתפסות כמכשול לניהול טוב . ישנה דעה רווחת שנשים פחות שאפתניות ובעלות פחות ציפיות לקידום, פחות נחושות מגברים וכי הדימוי העצמי שלהן "כלא מתאימות לתפקידי ניהול" בולם את שאיפותיהן לקריירה ניהולית. נשים נרתעות מהצלחה בתנאי תחרות עקב חשש מדחייה חברתית או אובדן נשיותן, לנשים יש מחויבות לבית ומשפחה ובייחוד לגידול ילדים, וזה נתפס כמכשול לתפקידי מנהיגות.
עם זאת, במקביל לתמונת המצב העגומה, הסתמנו מגמות של שינוי בתפיסת התאמתן של נשים לעמדות ניהול. בשנות ה- 80 אנו מוצאים מחקרים המדווחים כי נשים מנהלות יעילות יותר מגברים, וכי דווקא תכונותיהן הנשיות משפיעות על יעילות זו, הן בעלות סגנון ניהול דמוקרטי ושיתופי יותר מאשר גברים. לאחרונה, תפיסת ניהול בי"ס, שהתבססה על מודלים גבריים, עברה שינויים תיאורטיים ומעשיים רבים. (פוקס והרץ-לזרוביץ 1996)

תגים:

סגנונות ניהול · סגנון ניהול · מנהלת · נשים · ניתוח · מקרה · מינהל חינוכי · נשים · ניהול נשי · מנהיגות חינוכית · מנהלים · מנהלות · הבדלים מגדריים · מגדר · מינהל חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהלות בי"ס: תפיסה עצמית של הסגנון הניהולי", סמינריון אודות "מנהלות בי"ס: תפיסה עצמית של הסגנון הניהולי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.