היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שלבי המחזור החודשי לבין תוקפנות ותפיסה עצמית של אפיון דתי (הצעת מחקר)

עבודה מס' 032060

מחיר: 131.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעת מחקר בנושא האמור כולל סקירה מקיפה של מחקרים וביבליוגרפיה מומלצת.

2,828 מילים ,20 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אנו עדים לעליה בתשומת הלב שניתנה לחקר נשים וחקר המחזור החודשי.
מחקרים שונים (למשל Parlee, 1973, Kopell et al., 1963) מייחסים מגוון רחב של סימפטומים והתנהגויות לשלב הקדם מניסטריאלי. מדובר בשינויים פסיכולוגיים רבים המתמקדים באספקטים גופניים, רגשיים, קוגנטיביים והתנהגותיים. אחדים מהשינויים שנצפו הם דרמטיים כמו עליה בנסיונות התאבדות, באפיזודות סכיזופרניות, בדיכאון ובפשעים אלימים.
& (Bardwick, 1971; Dalton, 1964; Janovsky, Gorney & Kelley, 1966, Wetzel, Reich
.(McClure, 1971; Sherman, 1971; Mandel & Mandel, 1967
שינויים אלו משמעותיים מאד לאשה עצמה, לתפקודה, לתפיסת החברה את האשה ולקביעת מקומה בה. ואכן רווחת הדעה שהאשה מתפקדת "פחות טוב" בימים מסוימים בחודש, היא פחות אמינה, יציבה ואחראית למעשיה באותם ימים.
המחקר, מתבסס על ההנחה שקיים קשר בין תהליכים הורמונליים המתרחשים בזמן המחזור החודשי לבין מדדים פסיכולוגיים שונים, בעיקר אפקטיבים. משום כך יש מקום לסקור בקצרה את התהליכים הביולוגים הרלוונטים למחזור החודשי.

המחקר יבדוק האם קיים הבדל בין רמת התוקפנות של נשים המצויות בפזות שונות של המחזור; והאם לגורם הדתי-תרבותי יש השפעה על קשר זה.

הדגשה: זוהי הצעת מחקר בלבד

תגים:

אישה · תקיפה · פסיכולוגיה · סוציולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שלבי המחזור החודשי לבין תוקפנות ותפיסה עצמית של אפיון דתי (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "הקשר בין שלבי המחזור החודשי לבין תוקפנות ותפיסה עצמית של אפיון דתי (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.