היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשרים שבין סגנון תירבות, תפיסת אפליה ותוקפנות בקרב עולים

עבודה מס' 069487

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי שבוצע באמצעות שאלונים.

8,668 מילים ,27 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מדינת ישראל מהווה כור היתוך ומקלט לעולים רבים. חלק מהעליות כונו "כישלון" במובן שלא הצליחו להתערות היטב ולהשתלב בחברה הישראלית. עולים אלו אימצו אסטרטגיות של היבדלות מהחברה הישראלית, חלק מהעולים אימץ אסטרטגיות של שוליות ופנה לדרכים לא לגיטימיות, כגון תוקפנות, כביטוי לייאוש, לניכור, לכעס, למתח ולתסכול שהם חשים.
מטרת העבודה היתה לבחון את סגנון התירבות - אקולטורציה - של העולים מברה"מ ומאתיופיה, ואת ההשפעה של סיגנון התירבות על תפיסת אפליה ועל רמת תוקפנות. הנחת העבודה היתה כי סגנון תירבות אכן משפיע על תפיסת אפליה ורמת תוקפנות. כמו כן נבדקו קשרים של המשתנים הללו למשתני רקע נוספים כגון מין וגיל.

שאלת המחקר היא כיצד משפיע סגנון התירבות על תפיסת אפליה של המהגר ועל ביטויי תוקפנות? לבדיקת הנושא חולקו שלושה שאלונים ל- 80 משתתפים, עולים מבריה"מ ואתיופיה, כאשר שפת העברית ידועה להם ואשר היו מסוגלים למלא את השאלונים בשפה עברית. המשתנים שנבחנו: סגנון תירבות - משתנה תלוי; תפיסת אפליה ורמת תוקפנות - משתנים בלתי תלויים.

כלים:
1. שאלון פרטים אישיים.
2. שאלון תפיסת אפליה.
3. שאלון תוקפנות.
4. שאלון אסטרטגית תרבות.

תוכן העניינים:
א - הקדמה
ב - מבוא
ג - רקע תיאורטי
ג1) אסטרטגיות תירבות
ג2) הגירה וקליטה
ג3) אפליה
ג4) תוקפנות
ד - השערות המחקר
ה - שיטה
ו - ממצאים
ז - בדיקת השערות המחקר
ח - ממצאים נוספים
ט - דיון
י - ביבליוגרפיה

נספחים:
1 - מודל תירבות דו ממדי
2א - שאלון אסטרטגיות תירבות עבור עולים מאתיופיה
2ב - שאלון אסטרטגיות תירבות עבור עולים מברה"מ
3 - שאלון תוקפנות
4 - שאלון תפיסת אפליה
5 - שאלון דמוגרפי

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובתי ה-SPSS.

קטע מהעבודה:

המונח "תירבות", כפי שיפורט בהמשך, דן באסטרטגיות בהם יכול לנקוט הפרט, כחלק מקבוצה המהגרת למדינה חדשה, הנמצאות על סקאלה של היקלטות טובה והתערות בחברה החדשה, לבין קצה שני של קשיי היקלטות ואדישות כלפי החברה הקולטת (Berry, 1980; 1990).

תגים:

אקולטורציה · הגירה · עליה · אתיופים · רוסים · חבר העמים · עולים · קליטה · אלימות · התאקלמות · אפליה · עבריינות · נוער · ברית המועצות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשרים שבין סגנון תירבות, תפיסת אפליה ותוקפנות בקרב עולים", סמינריון אודות "הקשרים שבין סגנון תירבות, תפיסת אפליה ותוקפנות בקרב עולים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.