היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין העדפת סוג אתר לבין הסגנון הקוגנטיבי

עבודה מס' 064890

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין סגנון קוגניטיבי מילולי וסגנון קוגניטיבי חזותי לבין העדפת סוג אתר אינטרנט (אתר שטוח לעומת אתר אינטראקטיבי).

3,673 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"האינטרנט משנה את העולם - את דרך החיים, את המחשבה, את האופן בו לומדים, מתפרנסים, נבדקים אצל רופא ובוחרים מנהיגים", "מדי שבוע מצטרפים לרשת 50-60 אלף אתרים חדשים" - כך נראות כיום כותרות העיתונים, עם תחילתו של המילניום השלישי. כיום מחוברים לאינטרנט כ- 200 מיליון אנשים ברחבי העולם. רבים מהם רואים באינטרנט חלק חיוני מחיי היום-יום שלהם: עורכים קניות דרך האינטרנט, מתייעצים עם רופאים, מבצעים השקעות, מתעדכנים בחדשות, וכן הלאה. מגוון הפעולות המתאפשרות לביצוע דרך האינטרנט, מצביע על עובדה חשובה - האינטרנט הינו מאגר המידע הגדול ביותר בעולם. יש בו מיליוני אתרים ומיליארד דפי מידע. מגוון הנושאים שמכיל האינטרנט הוא עצום, ובהתאם גם מגוון האפשרויות הגלומות בו. קצב הגידול של האינטרנט הוא מסחרר-הוא גדל בכ- 10% בחודש .

קצב הגידול המסחרר של האינטרנט וההשפעה הרבה שיש לו על חייהם של אנשים כה רבים, הובילו חוקרים מתחום הפסיכולוגיה להתמקד בהשפעות הפסיכולוגיות של השימוש באינטרנט. חלק מן החוקרים מצאו כי לאינטרנט השפעות חיוביות על החברה. למשל, Sproull & Faraj (1997) הראו כי האינטרנט משחק תפקיד מרכזי ביצירת ערוצי תקשורת. ערוצים אלו מאפשרים לאנשים בעלי תחומי עניין משותפים להיפגש, ובכך ליצור תחושת שיתוף ותמיכה חברתית. כמו-כן, Mckenna & Bargh (1998) הציעו שקיומן של קבוצות וירטואליות באינטרנט מאפשר לאנשים השייכים לקבוצות שיש עליהן סטיגמה שלילית, כגון הומוסקסואלים, להתחבר עם אחרים מאותה קבוצה ולקבל מהם תמיכה חברתית, בעוד הם נשארים אנונימיים.

מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק האם קיים קשר בין סגנון קוגניטיבי מילולי וסגנון קוגניטיבי חזותי לבין העדפת סוג אתר אינטרנט (אתר שטוח לעומת אתר אינטראקטיבי).

אוכלוסיית המחקר:במדגם השתתפו 50 נבדקים (22 נשים, 28 גברים). כל הנבדקים הם סטודנטים שנה א' מפקולטות שונות.
כלי המחקר: לצורך המחקר נעשה שימוש בשני שאלונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. אינטרנט ואינטראקטיביות
3. סגנון קוגנטיבי
4. שיטת המחקר
5. ממצאים
6. דיון
7. מקורות
8. נספח-שאלון

קטע מהעבודה:

יכולתו של האינטרנט להתאים עצמו באופן אישי למאפיינים השונים של המשתמשים, נובעת מהיותו מדיה אינטראקטיבית. Bretz & Schmidbauer (1983) מגדירים תקשורת אינטראקטיבית כ: "המצב בו כל אחד משני הצדדים (או יותר) השותפים לתקשורת מגיב על פעולותיו של האחר". לפי הגדרה זו, מתבצעות שלוש פעולות עיקריות בתקשורת אינטראקטיבית: (1) א' מעביר מסר ל- ב' (2) ב' מגיב על המסר של א' (3) א' מגיב על תגובתו של ב'. על הגדרה זו עונות מספר מדיות וביניהן טלוויזיה אינטראקטיבית, שיחות ועידה דרך וידאו וכמובן גם האינטרנט (1996, Rust & Varki).

תגים:

אינטרנט · פנאי · מדיה · אינטראקטיבי · קוגנטיבי · חזותי · מילולי · אתר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין העדפת סוג אתר לבין הסגנון הקוגנטיבי", סמינריון אודות "הקשר בין העדפת סוג אתר לבין הסגנון הקוגנטיבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.