היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סוג השידורים, לבין רמת האזנה לתחנת הרדיו האזוריות

עבודה מס' 065479

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין סוג השידורים לבין רמת הרייטינג של התחנה, ואלו קבוצות אזרחים יאזינו יותר לתחנות האזווריות אם תמהיל השידורים ישתנה.

4,809 מילים ,6 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

חוק הרשות השניה התקבל בשנת 1988, ועל פיו הוקמו מספר תחנות רדיו ותחנת טלוויזיה נוספת, בעלי אופי מסחרי לחלוטין. עם זאת הם כפופים לכללים מחמירים ולפיקוח מתמיד.
תחנות הרדיו מתקיימות מפרסומות ומחסויות שהן מעניקות, וכן מהחזרים ממשרדי הפרסום. תקציבהן מאוזנים, אולם הן לא רווחיות כפי שציפו בתחילה ובניגוד לציפיות של מנהליה. רוב המפרסמים נוטים לפרסם בתחנות הרדיו הממלכתיות כמו רשת ב', רשת ג', ועוד, למרות שעלות הפרסום בהן גבוהה מאוד ולא בטוח כי יש חיוניות שכלל אזרחי המדינה ישמעו את אותה הפרסומת, וזאת בגלל הרייטינג הגבוה יותר של תחנות הרדיו הממלכתיות.
ההאזנה לרדיו האזורי מאופיינת בעיקר על ידי התושבים המתגוררים באזורים בהם פועלות תחנות הרדיו האזורי. עם זאת, ההאזנה מקיפה אוכלוסיה רחבה יותר, אך מעבר לאזורי השידור, בעיקר עקב הנדידות של האוכלוסיה בישראל בפעילות היומיומית של נסיעה לעבודה, לקניות, לימודים וכד'. מנכ"ל הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, נחמן שי, ציין כי למרות שתנאי הפתיחה הקשים של הרדיו האזורי ובכלל זה פעילות הרדיו הפירטי ותחנות הרדיו האזוריות של "קול ישראל" לצד התשלומים המוטלים על הרדיו האזורי ועליו בלבד- הרי הוא כובש בהדרגה נתח ההאזנה ראוי לציון. יש לקוות כי לכשיפסקו שידורי הרדיו הפירטי ועם התגבשות דפוסי האזנה לרדיו האזורי- תגדל גם ההצלחה הכלכלית של תחנות אלה.

מטרת המחקר:
תחנות הרדיו האזוריות מתקיימות בעיקר מפרסומות. תחנות הרדיו נמצאות בבעיה היות ומספר המפרסמים ירד ב- 30% בשנה האחרונה והן אינן מרוויחות כבעבר ("גלובס", 2.1.2003). אי לכך מנהלי התחנות מנסים כל העת למצוא דרכים אל לב וכיס הציבור תוך ניסיון להביא כמה שיותר מפרסמים ולשכנע אותם כי הפרסום ברדיו האזורי יותר אפקטיבי. אחת הדרכים יא שינוי סוג השידורים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת המחקר
1.3 שאלות המחקר
2. האזנה לרדיו בישראל
2.1 התחנות הפועלות
2.2 סקרי האזנה
2.3 סקר האזנה שנת 2001
2.4 סקר האזנה שנת 2000
3. הקשר בין סוג השירותים לבין צריכתם
3.1 עמדת לקוחות כלפי שירות
3.2 השערות המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 מטרת המחקר
4.2 השערות המחקר
4.3 משתנים
4.4 המדגם
4.5 מגבלות המחקר
4.6 הליך המחקר
5. תוצאות ודיון בהן
6. סיכום
ביבליוגרפיה
נספח: שאלון

קטע מהעבודה:

משנת 1996 מקיימת הרשות השנייה סקרי האזנה, כדי למדוד באופן כמותי את מאזיני הרדיו האזורי
כפי שמתחייב על פי חוק הרשות השנייה סעיף 28(א)(7): "לקיים במועדים שייקבעו סיקרי צפייה והאזנה לשידורים, ולהודיע ברבים את תוצאות הסקרים".
פרופ' שאול בר-לב מאוניברסיטת חיפה, מכהן כיועץ-מומחה לרשות השנייה, ומסייע לה בקביעת מדיניותה בנושא. כמו כן הוא בודק את הסקרים ומפקח עליהם.
הגוף המבצע את סקרי ההאזנה בעבור הרשות השנייה נבחר בהליכי מכרז. את הסקרים הראשונים ביצעה חברת "טלסקר". מדצמבר 1997 ביצעה את הסקרים חברת "מדגם".
הסקרים התקיימו בשיטת ה- Recal , שבה הנשאלים שיחזרו טלפונית את האזנתם לרשתות הרדיו השונות, לפחות 5 דקות לשעה, ביום שקדם לראיון עימם.

תגים:

רדיו · שידור · מאזינים · הרשות · השניה · פירטי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סוג השידורים, לבין רמת האזנה לתחנת הרדיו האזוריות", סמינריון אודות "הקשר בין סוג השידורים, לבין רמת האזנה לתחנת הרדיו האזוריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.