היישום אינו מחובר לאינטרנט

צרכי מאזינים המקבלים מענה בתוכניות יעוץ ברדיו

עבודה מס' 063591

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזו מידה תוכניות ייעוץ ברדיו עונות על צרכים שונים של המאזינים.

4,620 מילים ,8 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הנושא אותו בחרנו לחקור במסגרת העבודה הינו צרכים שונים של מאזינים המקבלים מענה באמצעות תוכניות ייעוץ ברדיו. שאלת המחקר הינה האם ובאיזו מידה תוכניות ייעוץ ברדיו עונות על צרכים שונים של המאזינים.
מטרת המחקר היא לתאר, לבחון ולנתח את הצרכים השונים שממלאות תוכניות הייעוץ ברדיו, וכן לעמוד על סיבת היותן פופולאריות כל כך.
השימוש במדיום הרדיו נעשה לרוב, באופן אינדיבידואלי, כשלמאזין אפשרות בחירה בתוכנית.
הרדיו נוח, קל לשימוש בכל מקום, אף תוך כדי עיסוק בפעילות אחרת. תוכניות חיות מאפשרות השתתפות וקבלת משוב. במסגרת תוכניות ייעוץ פסיכולוגי טכניקת השידור מאפשרת תחושת אינטימיות המייחדת את הרדיו מכל אמצעי תקשורת אחר וקולו של הקריין נתפס כאותנטי ויוצר תחושת אמינות. מאזינים תופסים את איש המקצוע ברדיו כסמכותי ומומחה ובתוכניות שיחה עם מטלפנים המאזין חש סיפוק והזדהות עם המשוחחים ברדיו (פז, 1992: 6).
ישנו מספר רב של תוכניות ייעוץ ברדיו בעיקר בעקבות הופעתו של הרדיו האזורי ב-1993. לצורך המחקר בחרנו לנתח את תוכנית הרדיו "ייעוץ בלי חוכמות" שמשודרת ברדיו FM 103 "רדיו ללא הפסקה" ונקלטת במרכז הארץ ובאזור השרון.
בחירת התוכנית נעשתה מכמה טעמים:
סיבה ראשונה היא שהתוכנית פופולארית מאד בקרב תוכניות הייעוץ ברדיו. הסיבה השנייה הייתה על מנת שנוכל להאזין לה, והסיבה השלישית היא שכלי המחקר היה שאלון אותו העברנו בין מאזינים מאזור המרכז.
לצורך המחקר השתמשנו בשלוש תיאוריות מרכזיות. התחלנו בתיאוריה המבנית-תפקודית שהיא תיאוריה המתייחסת לתפקידיה של תקשורת ההמונים. לאחר ניתוח התפקידים שמתאימים לתוכנית הייעוץ בדקנו את גורמי המוטיבציה להאזין לתוכנית, והתמקדנו בחלק המתחקה אחר הצרכים העומדים ביסוד ההאזנה לתוכנית "ייעוץ בלי חוכמות".
ניסחנו חמש השערות מחקר המתייחסות לחמישה צרכים שונים בהם דנה תיאורית השימושים והסיפוקים.
לצורך כך בנינו שאלון וניסחנו שנים עשר היגדים-קביעות שלדעתנו, מיישמים את התיאוריה.
הפצנו את השאלון בקרב 150 איש וקיבלנו מענה מ-42 מהם.
את תוצאות השאלון ניתחנו ובדקנו האם תאמו את השערות המחקר.
הסיבה שבחרנו דווקא בנושא זה הייתה שעניין אותנו לדעת מה מפיקים אנשים מהאזנה לתוכניות ייעוץ ברדיו שכן אנחנו לא נהגנו להאזין לתוכניות מסוג זה אולם לא היה ניתן להתעלם מהפופולאריות לה זכו תוכניות הייעוץ השונות ואף יותר מכך, להתכחש ל"תופעה" שנקראת: ורדה רזיאל ז'קונט.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
התיאוריה המבנית- תפקודית
פירמידת הצרכים
תיאורית השימושים והסיפוקים
פרק א' - סקירה כללית
המאפיינים והאפקט של הרדיו
רדיו אזורי
תוכנית הייעוץ -בלי חוכמות
פרק ב' - יישום התיאוריות
פרק ג' - השערות המחקר
שיטת המחקר וכלי המחקר
הנבדקים
פרק ד' - ממצאים
פרק ה - סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

מקורות:

ארנון, ג. (1987|). רדיו כמקור לעזרה פסיכולוגית: מוטיבציות האזנה ודימום העצמי של מאזינים ופונים. עבודת MA, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב
ברזל, א. (1986). ייעוץ על גלי האתר: השימוש ברדיו כאמצעי למתן הדרכה אישית. עבודת דוקטור, המכון לקומוניקציה, האוניברסיטה העברית ירושלים
כספי, ד. (1993). תקשורת המונים, כרך א'. האוניברסיטה הפתוחה: תל אביב
כספי, ד. (1996). תקשורת המונים, כרך ב'. האוניברסיטה הפתוחה: תל אביב
פז, ע. (1992). עמדות של פסיכולוגים כלפי תוכניות ייעוץ פסיכולוגי ברדיו. עבודת MA, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב
קראוס, ק. (1992). שביעות רצון של מטלפנים לתוכניות ייעוץ פסיכולוגי ברדיו והסתייעות במקורות ייעוץ פסיכולוגיים אחרים. עבודת MA, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב
Maslow, A.H. (1954) Motivation and Personality, Aapper

תגים:

האזנה · ייעוץ · יעוץ · מאזינים · מאסלו · מבנית · מסלו · סיפוקים · פירמידת · פרמידת · צרכים · רדיו · שימושים · תוכניות · תפקודית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צרכי מאזינים המקבלים מענה בתוכניות יעוץ ברדיו", סמינריון אודות "צרכי מאזינים המקבלים מענה בתוכניות יעוץ ברדיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.