היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש במיקרו אשראי קבוצתי כמענה לבעיית זכויות קניין בארגונים פיננסיים

עבודה מס' 067938

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור התפתחות מוסד מיקרו האשראי וכיצד הוא מצליח לפתור עבור מוסדות מלווים את בעיית החזר ההלוואות, תוך שימוש בהון חברתי.

3,903 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בחרתי להתמקד בעבודות העוסקות ברמת ההחזר החריגה עליה מדווחים כל המוסדות העוסקים במיקרו אשראי - רמת החזר זו מהווה לדעתי ביטוי לקיומו של מוסד רחב יותר (עליו אפרט בהמשך) המאפשר, לשמור על זכויות הקניין של המלווה. לפי עבודה שנעשתה בבנגלדש לדוגמא (Sharma and Zeller, 1997), לאורך השנים 1980-1989 אחוזי ההחזר של הלוואות מיקרו אשראי נעו בין 77 ל 100 אחוזים כאשר בתוחלת מדובר על 94.3%. לעומת זאת אחוזי ההחזר בבנקים רגילים באותן שנים בהלוואות רגילות נעו בין 50 ל 20 אחוז.
שאלת המחקר שלי היא אם כן: כאשר מסתכלים על יכולות ההחזר החריגות לטובה, על ביצועי הבנקים והקרנות השונות למיקרו אשראי ועל כמות הכסף שהם מרוויחים, ניתן לשאול, איזה מוסד קיים ניצלו קרנות מיקרו האשראי אותו לא ניצלו הבנקים המסורתיים שנכשלו? מהם ההבדלים המרכזיים שגורמים להצלחת המיקרו הלוואות במקרים מסוימים ולכישלון יחסי במקרים אחרים?
שאלת המחקר תיבדק באמצעות סקירה של מחקרים בנושא.

קטע מהעבודה:

לאחר עיון במספר עבודות ומאמרים בנושא, ניתן לספק הסבר טוב לדעתי לרמה הגבוהה של החזר ההלוואות הקבוצתי במיקרו אשראי, על ידי שימוש במושג חדש שנזקקו לו חוקרי המיקרו אשראי בשנים האחרונות, "הון חברתי". הון חברתי הוגדר על ידי קנאק וקיפר (1997) כ "אמון בין פרטים, נורמות של שיתוף פעולה בין פרטים, התאגדות בצורה של קבוצות לפעולות שונות, ואינטראקציה בין קבוצות שונות". למעשה הון זה הוכר בשנים האחרונות כחשוב לא פחות מצורות ההון הידועות לנו - הון אנושי ומכונות. קנאק וקיפר (1997) גורסים ש "חברות המאופיינות ברמות גבוהות של אמון תלויות פחות במוסדות רשמיים לאכיפת הסכמים". וכן "שווקים בלתי רשמיים לאשראי שנשענים על רמות גבוהות של אמון מסוגלים להיווצר במקומות בהם האמון גבוה ולא קיימת מערכת הלוואות רשמית או שהמערכת הרגילה לא נותנת גישה לאשראי. מערכת אמון כזו יכולה אף להחליף מערכת מגובת ממשלה לאכיפת חוזים אם זו איננה קיימת". נראה, שבמאמר זה, על אף שאיננו עוסק ישירות במיקרו אשראי, נמצאות כל ההגדרות הקשורות במוסד זה - חוסר אמון מצד הבנקים, שווקים חדשים של אשראי שקמו במקומם ומערכת שנוצרה לאכיפת החוזה בין הבנק למלווה.

תגים:

הון חברתי · החזר הלוואות · מיקרו אשראי · מוחמד יונוס · מוחמד יונס · גראמין · בנגלדש · מיקרו · כשלי שוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש במיקרו אשראי קבוצתי כמענה לבעיית זכויות קניין בארגונים פיננסיים ", סמינריון אודות "שימוש במיקרו אשראי קבוצתי כמענה לבעיית זכויות קניין בארגונים פיננסיים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.