היישום אינו מחובר לאינטרנט

מידת השימוש באינטרנט על ידי בני נוער בישראל

עבודה מס' 064865

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר שבין פרק הזמן של השימוש באינטרנט לבין מימדים חיצוניים אחרים היכולים להשפיע על אופי שימוש בני הנוער באינטרנט

8,570 מילים ,28 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המטרה העיקרית של המחקר הנוכחי הנה לבדוק את ההבדלים במידת השימוש באינטרנט בקרב בני נוער, בהתאם למסגרת החינוכית בה הם נמצאים (בית ספר עיוני לעומת בית ספר מקצועי, מגמה ריאלית לעומת מגמה הומאנית). מטרה זו, אשר מתבססת על הקונספציה בספרות, קושרת את המימדים מסגרת-חינוכית, חוללות עצמית, מעורבות הורים, מעמד סוציו-אקונומי, מוצא עדתי, מגדר והצלחה בלימודים.

הולנד (Holland 1997) מאפיין אנשים על פי שישה טיפוסי אישיות: (1) ריאליסטי; (2) חקרני; (3) אמנותי; (4) חברתי; (5) יזמי ו-(6) שיגרתי. טיפוסים אלה קשורים ליכולת של אדם להתחבר אל החברה ולהתמודד עם טכנולוגיות חדשות אשר צצות בה. ההתחברות של בני נוער למגמות החינוכיות בהן הם נמצאים קשורה לטיפוס האישיות שלהם, המושפע ממימדים חיצונים, אשר השפעתם על אדם בבואו לעמוד מול טכנולוגיות חדשות בחברה אשר נבדקו גם במחקרים קודמים: חוללות עצמית (Compeau, Higgins & Huff 1999; Eastin & LaRose 2000); מעורבות הורים (Lenhart, Rainie & Lewis 2001); מצב סוציו-אקונומי (Chen & Wellman 2003); מוצא עדתי (גוטליבובסקי ומארק 2003); מגדר (Katz & Rice 2000) ו-הישגים בלימודים (Lenhart, Rainie & Lewis 2001).

ברצוננו לבדוק דמיון ושוני בהטמעת טכנולוגיה דוגמת האינטרנט ואופי השימוש ברשת בקרב בני נוער בישראל, ולשם כך בחרנו להתמקד בהבדלים בין בני נוער ההולכים לבתי ספר מקצועיים לבין אלה ההולכים לבתי ספר העיוניים וכן לפי המגמות בהם הם לומדים. בחירתנו באוכלוסיית בני הנוער נעשתה משום שהם מהווים את הדור הבא ולכן יכולת ההטמעות של מערכות טכנולוגיות מתקדמות בקרבם היא מפתח ליכולות הטכנולוגיות של החברה הישראלית בשנים הקרובות והתמודדותה בתחרות הגלובלית מול המדינות המפותחות האחרות.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. השערות המחקר
4. השיטה
4.1 המדגם
4.2 כלי המחקר
4.3 עיבוד הנתונים
5. הממצאים
6. דיון
7. סיכום
ביבליוגרפיה
נספח: שאלון

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי ה-SPSS.

קטע מהעבודה:

השינויים הטכנולוגיים המהפכניים שחלו בעשור וחצי האחרונים בענפי המחשבים והתקשורת משפיעים על כל אפיקי החייים האנושיים, הפרטיים והעסקיים כאחד. השינויים גררו מהפכות ביכולת לעבד נתונים, להגביר את הזמינות שלהם והגדילו את פוטנציאל הפעולות שניתן לעשות עם המידע. המידע הפך לסחורה בפני עצמה, יש לו ערך כלכלי מוחשי והוא מעניק למשתמשים פרטיים ועסקיים יתרונות יחסיים. המהות של האינטרנט היא ניצול המידע האגור והמבוטא בצורה אלקטרונית-דיגיטלית. האינטרנט מאפשר להעביר נתוני מידע אלקטרוני במהירות, ביעילות ובדייקנות על פני מרחבים גיאוגרפים בלתי מוגבלים. זו הסיבה שהאינטרנט הפך לחלק אינטגרלי בכל תחום של החיים: עולם העבודה והעסקים, עולם התרבות, עולם החינוך וכיו"ב. הוא מציג אלטרנטיבה למרכזי קניות, דואר וטלפון. רשת האינטרנט היא בעיקרה רשת של רשתות מחשבים שמחוברות ביניהן. רשת האינטרנט היא "מרחב" בו פעולות כל הרשתות הבודדות שמקושרות אחת עם השניה (Briggs & Burke 2002).

תגים:

תרבות · פנאי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מידת השימוש באינטרנט על ידי בני נוער בישראל", סמינריון אודות "מידת השימוש באינטרנט על ידי בני נוער בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.