היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסום באינטרנט - האם קיים קשר בין פרסום באינטרנט לבין שינויים בהרגלי הצריכה של הצרכנים?

עבודה מס' 061636

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

4,950 מילים ,7 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. שוק האינטרנט במדינת ישראל - סקירה
3. שינויים בהרגלי הצריכה לאור התפתחות האינטרנט - השוואה בין המדיה האלקטרונית
והכתובה
4. מימדים חיוניים לביסוס הפרסום באינטרנט כמדיום פרסומי בר קיימא
5. צרכנים ברשת - ניתוח קייס לדוגמא: "אמזון" (AMAZON)
6. סיכום
7. רשימה ביבליוגרפית

מבוא
"השינוי שיתחולל בשנים הקרובות בתחום הפרסום והמדיה יהיה דומה בעוצמתו לשינויים שהתרחשו בשנות ה-50 וה-60 ולכן מי שממשיך לעשות עסקים ב-2002 כפי שעשה ב-1999 יישאר מאחור", כך מעריך ג'וזף קאפו, סגן נשיא בכיר בקריין קומיוניקיישנס ( Crain Communications), המוציאה לאור של כתב העת המוביל של עולם הפרסום בארה"ב, Advertising Age . את הדברים אמר קאפו בהרצאה שנשא על השינויים בעולם המדיה והפרסום בוועידת ישראל לעסקים בתחילת דצמבר.

אין ספק, כי עולם האינטרנט ההולך ומתפתח נותן את אותותיו לכל אשר הוא פונה. בעבודתי זו אנסה לגעת בקצה המזלג בהשפעת המקרו של האינטרנט על עולם הפרסום ועל ההשלכות הנוגעות לתופעה זו.

שאלת המחקר המרכזית שלי היא האם קיים קשר בין פרסום באמצעות האינטרנט לבין שינויים בהרגלי הצריכה של הצרכנים?

מכיוון שהתחום הנחקר רחב עד מאד ומכיל אין ספור פרטי מידע, מאמרים, מחקרים וסוגיות רבות - אנסה לעמוד על השפעת הסוגיה הנחקרת בעיקר על השוק הישראלי. אמנם, עקב קוצר היריעה ועקב כך שרוב המחקרים נעשו בארצות זרות לא אוכל להשליך את השאלה על השוק הישראלי בלבד אלא אנסה לקשר את הממצאים הבינלאומיים לשוק הצרכנים הישראלי.

על-מנת לחקור ולהעמיק בסוגייה זו בכוונתי להעמיד מספר סוגיות למבחן. ראשית, אערוך סקירה מקיפה בנוגע לשוק האינטרנט הישראלי על ספקיו, צרכניו והשחקנים המרכזיים בשוק זה. נוסף על כך, אנסה להשתמש במחקר שבוצע בהונג-קונג לגבי השימוש ברשת האינטרנט לצרכים עסקיים.
לאחר מכן, בכוונתי להעמיד מספר כללי אצבע בהתאם למחקר נוסף עליו אפרט בגוף העבודה.
במהלך העבודה אשתמש ואצטט מקורות נוספים, מחקרים ואישים בולטים בתחום על-מנת לקבל פרספקטיבה רחבה ככל הניתן. במהלך העבודה אנתח את הפרופיל העסקי של חברת הספרים המקוונת "אמזון" (AMAZON) ואשליך מכך על שוק העיתונות הישראלית המודפסת לעומת זו המקוונת.

השערת המחקר שלי גורסת כי קיים קשר הדוק וחזק בין פרסום באינטרנט לבין שינויים בהרגלי הצריכה של הצרכנים. לעניות דעתי, במהלך השנים האחרונות ידע עולם הפרסום זעזועים וטלטלות רבות עקב חדירתו המהירה והמאסיבית של רשת המידע, האינטרנט, לשוק הביתי ברחבי העולם.
ארשה לעצמי להניח בבטחון כי חדירה זו המשלבת מידע במימדים בלתי ספירים, בידור, ספורט, תרבות וכו' שינתה לחלוטין את דפוסי הצריכה הישנים וזאת כתוצאה ישירה מהתפנית שחלה באופן ובצורת הפרסום כתוצאה מהפרסום באינטרנט. במהלך העבודה אנסה גם להתייחס לפגיעה שצפויה, לדעתי, במדיות המסורתיות (טלוויזיה, רדיו, עיתונות וכו') כתוצאה מנגיסה הגסה של האינטרנט בעוגה.
שיטת המחקר המרכזית בה אעשה שימוש היא מחקר הערכה בה אשתמש במחקרים הבודקים את השפעתו של שינוי שנעשה בסביבה החברתית והעסקית לפי ממדים שנקבעו מראש ורלבנטיים למחקר. בהתאם למחקר הערכה אנסה גם להשליך מספר כללי אצבע ולבחון שילובם במחקר אחר אשר נעשה בשוק העסקי בהונג-קונג. מערך מחקר זה ידוע גם בתור דמוי-ניסוי משום שבאפשרותה לספק הסקה סיבתית כאשר השליטה במשתני הזמן והמדגם אינם ביד החוקר. יודגש, כי אין בשם זה כדי לגרוע או לערער על תוקף ממצאי המחקרים.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום\ הערות שוליים.

מקורות:

Cameron Euan, Prospective Commerce on the Internet, Industrial Review of Law, Computers and Technology, Oct. 97', Vol. 11, Issue 2, P 313.
Dreze Xavier, Zufryden Fred, Is Internet Advertising Ready for Prime Time? , Journal of Advertising Research, May/June 98, Vol. 38, Issue 3, P 7.
Eldard John, Advertising on the Internet, Technical Communication Journal, Washington, Aug. 2000.
M. Lei. Richard, An Assessment of the World Wide Web as an Advertising Medium, The Social Science Journal, 37 No. 3, 2000, P 465.
Waiman Cheung, The use of the World Wide Web for Commercial Purposes, Journal of Industrial Management and Data Systems, Vol. 4, 1998, P. 172.

תגים:

אינטרנט · אלטרנטיבה · בקרה · השוואה · טלוויזיה · מדד · מדיה · מדיות · מחקר · ניהול · פרסום · צריכה · צרכנים · רשת · שוק · שיווק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסום באינטרנט - האם קיים קשר בין פרסום באינטרנט לבין שינויים בהרגלי הצריכה של הצרכנים?", סמינריון אודות "פרסום באינטרנט - האם קיים קשר בין פרסום באינטרנט לבין שינויים בהרגלי הצריכה של הצרכנים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.