היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרסום באינטרנט, האם הוא יעיל? לאיזה צרכנים וקטגוריות מוצר הוא יעיל?

עבודה מס' 064256

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יעילותו של האינטרנט כאמצעי פרסום, אלו קטגורית מוצרים מתאימים יותר לפרסום באינטרנט ומיהם פלחי השוק הכדאיים.

7,027 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

במהלך השנים האחרונות הפך האינטרנט למקור עיקרי של צריכת מידע בחיינו, אם לפני עידן האינטרנט הורגלנו למדיות וותיקות כגון: רדיו, טלוויזיה, עיתונים ואף אנציקלופדיות, בא האינטרנט ושינה את תפיסתנו לגבי צריכת המידע, היום המידע חייב להיות עדכני יותר, נגיש יותר ולעורר סקרנות רבה יותר.
לפני עידן האינטרנט, כאשר רצינו לשמוע חדשות או סתם לדעת מה יהיה מזג האוויר מחר היינו צריכים להמתין עד ל"שעה עגולה" כדי לשמוע חדשות ולהיות מעודכנים, היום, בלחיצת כפתור ניתן לדעת מה אירע בשעה האחרונה ומה יהיה מזג האוויר במהלך כל השבוע הקרוב, זה נכון גם לגבי העיתונים שיוצאים לאור אחת ליום לעומת אתרים כגון YNET ו- NRG (מעריב) אשר מעודכנים עד לכדי דקות אחדות.
על רגל אחת, ניתן לומר שהאינטרנט מאפשר עדכניות, יכולות שינוי מהירה ומסתגלת, וכן גישה מהירה לכל סוגי המידע.
בשל יתרונות אלו של האינטרנט (ועוד יתרונות נוספים שעליהם ארחיב בהמשך) הבין עולם הפרסום את הפוטנציאל הטמון במדיה החדשה והחל לשלב אותו כחלק מעוגת תקציב הפרסום שלו.
במהלך העבודה ננסה לבחון את יעילותו של האינטרנט כאמצעי פרסום, נבחן אלו קטגורית מוצרים מתאימים יותר לפרסום באינטרנט ומיהם פלחי השוק הכדאיים.

המחקר אותו ערכתי בא לבחון את יעילות הפרסום באינטרנט, מהם המשתנים הדמוגרפים בהם יעילותו של הפרסום היא מקסימאלית, ואילו מוצרים בעיקר כדאי לפרסם באינטרנט. את יעילות הפרסום אבחן על ידי הרצון של הנשאלים להקליק על פרסומות באינטרנט או ההיחשפות שלהם לפרסומות שמגיעות על ידי הדואר האלקטרוני.
מחקר זה כולל 54 משתתפים, 32 גברים ו- 22 נשים אשר נדגמים במדגם המבוסס על היכרות שלי עם הנשאלים, כלומר, משתתפי השאלון הם בעיקר קרובי משפחה וחברים, אשר לרובם גישה לאינטרנט.
כלי המחקר אותו בחרתי למחקר הוא שאלון בן 17 שאלות (ראה נספחים) אשר הועבר לרוב הנשאלים באמצעות הדואר האלקטרוני, משמעות הדבר כי לרובם גישה לאינטרנט, על בסיס קבוע.
השאלון אותו ערכתי, עומד בדרישת הרלוונטיות לעבודת המחקר, השאלות בחלקן אף מתבססות על תוצאות מחקרים קודמים שקראתי במהלך העבודה, זאת על מנת לבסס חלק מההנחות שלי אותן אפרט בהמשך.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות.
2.1 סוגי פרסומות באינטרנט.
2.2 תכונות עיקריות של הפרסום באינטרנט.
2.3 הפרסום באינטרנט ככלי לחיזוק המותג
2.4 מדידת יעילות הפרסום באינטרנט.
2.5 יתרונות וחסרונות של הפרסום באינטרנט לעומת המדיות המסורתיות.
2.5.1.1.1 הפרסום באינטרנט - יתרונות וחסרונות
2.5.1.1.2 הפרסום במדיום המודפס - יתרונות וחסרונות
2.5.1.1.3 הפרסום במדיום המשדר - יתרונות וחסרונות
2.6 הפרסום באינטרנט - למי הוא מתאים ולאלו פלחי שוק הוא פונה.
2.7 מקסום יעילות הפרסום באינטרנט.
2.7.1 רלוונטיות .
2.7.1.1 תרומת רלוונטיות האתר לבנר.
2.7.1.2 היכן כדאי לפרסם במעורבות צריכה גבוהה ובמעורבות צריכה נמוכה.
3. המחקר.
3.1 מתודולוגיה.
3.1.1 סוג המחקר.
3.1.2 מטרת המחקר.
3.1.3 משתתפי המחקר.
3.1.4 כלי המחקר.
3.1.5 מערך המחקר.
3.1.6 הגדרות.
3.1.7 הנחות.
3.1.8 שאלות המחקר.
3.1.9 השערות המחקר.
3.2 ממצאי המחקר.
3.2.1 ניתוח גרפי
3.2.2 ניתוח המחקר - הסקת מסקנות
3.2.2.1 השערה 1
3.2.2.1.1 היכן צעירים/צעירות יחפשו מידע אחר מוצר.
3.2.2.1.2 גישתם של צעירים/צעירות לפרסומות קופצות באינטרנט.
3.2.2.1.3 גישתם של צעירים/צעירות לפרסומות המגיעות באי-מייל.
3.2.2.2 השערה 2
3.2.2.2.1 היכן בעלי השכלה על תיכונית (ומעלה) יחפשו מידע אחר מוצר.
3.2.2.2.2 גישתם של בעלי השכלה על תיכונית (ומעלה) לפרסומות קופצות באינטרנט.
3.2.2.2.3 גישתם של בעלי השכלה על תיכונית (ומעלה) לפרסומות המגיעות באי-מייל.
3.2.2.3 השערה 3
3.2.2.3.1 חיפוש מידע אחר מוצר.
3.2.2.3.2 גישתם של גברים לעומת נשים לפרסומות קופצות באינטרנט.
3.2.2.3.3 גישתם של גברים לעומת נשים לפרסומות המגיעות באי-מייל.
3.2.2.4 השערה 4
3.2.3 דיון ומסקנות.
4. נספחים.
4.1 השאלון
5 ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

הבאנרים משולבים באתרי הגלישה, הם מנסים ליצור עניין או סקרנות כל שהיא על מנת ש"נקליק" עליהם ונגלוש באתרי הבית שחבויים מאחוריהם או שנקפוץ ישירות לחלון רכישת המוצר.
הבאנר אף יכול להיות חלק מקמפיין שלם אשר חלקו אף מתקיים מחוץ לעולם האינטרנט. כלומר, ייתכן כי היענות לבאנר היא אפיק אקטיבי של הצרכנים להשתתף בקמפיין של החברה.
הבאנרים חייבים להיות מושכים את העין, לאו דווקא גדולים או רועשים (יש לבחון אותם על ידי קבוצות בקורת - על מנת שלא יגרמו להיפך, כלומר, רצון להיפתר מהם) אלא מפתיעים וכך ליצור בגולשים רצון לדעת יותר לגבי המוצר ולגלוש באתר הבית.

מקורות:

The Internet Shopper NAVEEN DONTHU, ADRIANA GARCIA Journal of Advertising Research, May 1999 v39 i3 p52.
2) What products can be successfully promoted and sold via the Internet? Hyokjin Kwak; Richard J. Fox; George M. Zinkhan Journal of Advertising Research, Jan 2002 v42 i1 p23(16).
3) The Global Internet Shopper: Evidence from Shopping Tasks in Twelve Countries. PATRICK D. LYNCH; ROBERT J. KENT; SRINI S. SRINIVASAN. Journal of Advertising Research, May 2001 v41 i3 p15
4) Is the Internet more effective than traditional media? Factors affecting the choice of media. Sung-Joon Yoon; Joo-Ho Kim. Journal of Advertising Research, Nov 2001 v41 i6 p53(8)
5) Banner advertising: Measuring effectiveness and optimizing placement Lee Sherman, John Deighton.  Journal of Interactive Marketing. New York: Spring 2001. Vol. 15, Iss. 2;  pg. 60
6) Location, Location, Location: Insights for Advertising Placement on the Web. PREM N. SHAMDASANI; ANDREA J. S. STANALAND; JULIANA TAN. Journal of Advertising Research, July-August 2001 v41 i4 p7.
7) Factors influencing Clicking of Banner Ads On the WWW Chang-Hoan Cho, Ph.D. CyberPsychology Behavior Volume 6, Number 2, 2003
9) ספר הקורס ניהול הפרסום, כרכים א, ב, האוניברסיטה הפתוחה
10) חיים אורן, "הפרסום באינטרנט עובד", YNET, 19/5/05

תגים:

פייסבוק · רשתות חברתיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרסום באינטרנט, האם הוא יעיל? לאיזה צרכנים וקטגוריות מוצר הוא יעיל?", סמינריון אודות "הפרסום באינטרנט, האם הוא יעיל? לאיזה צרכנים וקטגוריות מוצר הוא יעיל?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.