היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין אינטימיות ותוקפנות במערכות יחסים זוגיות

עבודה מס' 066221

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר שבין האינטימיות שקיימת במערכות יחסים זוגיות לבין רמת גילויי התוקפנות שמפגינים בני הזוג זה כלפי זה (אלימות מילולית, שפת גוף תוקפנית).

11,013 מילים ,40 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא למצוא את הקשר שבין אינטימיות ותוקפנות במערכות יחסים זוגיות. המחקר נעשה בשיטת הדיווח העצמי באמצעות מילוי שאלונים על ידי 31 זוגות נשואים/שחיים יחד/מקיימים קשר זוגי (סה"כ 62 נבדקים).נערכה השוואה בין רמת האינטימיות שקיימת במערכת היחסים ובין גילויי התקופנות שמפגינים בני הזוג האחד כלפי השני. כמו כן- נבדק הקשר בין רמת התוקפנות האישיותית של כל נבדק לבין רמת התוקפנות שלו במערכת היחסים. בנוסף, נבחן הקשר שבין היכולת לאינטמיות של הנבדק ובין רמת גילויי התוקפנות שהוא מפגין במערכת היחסים כלפי בן/ת זוגו.

מספר בדיקות סטטיסטיות נערכו על מנת לבחון קשרים אפשריים בין אינטימיות לתוקפנות. ראשית, נבנו שלושה מדדים שונים המיצגים את ממוצע תשובות הנבדקים של כל שאלון בנפרד- מדד יכולת לאינטימיות, מדד תוקפנות אישיותית ומדד תוקפנות במערכת היחסים. על מנת לבדוק קשרים של כל אחד מהמדדים עם השניים האחרים, נעשה שימוש במבחן ספירמן.

תוכן עניינים:
מבוא
תוקפנות - מהי?
אלימות מילולית
לשון הגוף ושפת גוף תוקפנית

אינטימיות וקרבה רגשית
רגש והבעה אפקטיבית
כשתוקפנות חודרת לזוגיות ; הקשר שבין אינטימיות ותוקפנות

השערות המחקר

השיטה -
משתתפים
כלים
הליך

ממצאים
דיון
סיכום
רשימת מקורות
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

התוקפנות הנה פעולה אנושית אשר נדונה בהרחבה בתחומים שונים של מדעי ההתנהגות. העיסוק בחקר התופעה גבר עם עלייתם של גילויי האלימות ברחבי העולם. שורשיה הם ככל הנראה גנטיים ומולדים, כך שכל תינוק נולד כשהוא מצויד בדחפים פרימיטיביים ובהם היצר התוקפני שעליו ללמוד לשלוט בו במשך הזמן, אולם דחפים מולדים אלה אינם פועלים בחלל ריק, שהרי גם לסביבה יש השפעה על רמת התוקפנות הקיימת באדם. מחקר בנושא הראה כי הנטייה לתוקפנות בקרב ילדים היא תכונה נלמדת- כך שככל שתכונה זו תחוזק על ידי ההורים והסביבה, היא תתגבר (מונטגיו, 1978).

תגים:

אלימות מילולית · שפת גוף · שפת גוף תוקפנית · זוגות נשואים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין אינטימיות ותוקפנות במערכות יחסים זוגיות", סמינריון אודות "הקשר שבין אינטימיות ותוקפנות במערכות יחסים זוגיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.