היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הערכה עצמית וגודל הרשת החברתית על תפיסת האפליה

עבודה מס' 069484

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות שאלונים על קבוצה של 100 משתתפים.

5,120 מילים ,40 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בהשפעת הערכה עצמית וגודל הרשת החברתית על תפיסת האפליה. ההנחה המרכזית היא כי קיימת בישראל אפליה על רקע עדתי וכי מאפייני הרשת החברתית וההערכה העצמית משפיעים עליו.
על פי סקירת הספרות להערכה עצמית יכולה להיות השפעה על תפיסת הפרט את היחס הסביבתי אליו, גם למספר החברים עשויה להיות השפעה. החשיבות של המחקר הנוכחי הוא בכך שהדבר טרם נחקר ומציאת קשרים יכולה להוביל למסקנה כי ניתן להמעיט את תחושת האפליה בצורה מסוימת.

לבדיקת השערת המחקר נבדקו 100 משתתפים ששני הוריהם הם ממוצא ספרדי. המשתתפים היו 63 גברים ו- 37 נשים, טווח גילאי נע בין 18 ל- 66 שנים (M= 24.41, SD= 4.06). 43 היו בעלי השכלה תיכונית ו 40 בעלי תואר ראשון, השאר היו בעלי תואר שני. כלי המחקר כללו שלושה שאלונים מתוקפים.
נעשה שימוש בשלושה שאלונים: שאלון תפיסת אפליה, שאלון עומק הרשת החברתית ושאלון הערכה עצמית.
שאלון תפיסת אפליה (Branscombe et al, 1999), הכולל שמונה אירועים בהם היה צריך הנדגם לציין את הערכתו לגבי תפיסת האפליה.
שאלון עומק הרשת החברתית - מבוסס על קלארק איבנז (2004) תוך התאמה לאוכלוסיית המחקר הספציפית על ידי עורכת המחקר.
שאלון הערכה עצמית (Tafarodi & Swann, 1995) כולל 19 שאלות . במקור אלפא = 0.84 ואין מדדי משנה. המחקר הנוכחי יבדוק מדדי משנה.
השערות המחקר שעסקו בקשר בין ההערכה העצמית לגודל תחושת האפליה ובקשר בין הערכה העצמית בין גודל הרשת החברתית אוששו בעוד שההשערה שעסקה בקשר בין גודל הרשת החברתית ותחושת אפליה לא אוששה.

קטע מהעבודה:

בשונה מכך אפליה היא התנהגות שלילית בפועל המכוונת כלפי יחידים אלה כגון פעולות של איבה, התעלמות, או תוקפנות. במילים אחרות, כאשר דעה קדומה באה לידי ביטוי בהתנהגות, היא נהפכת לאפליה. לדוגמא אדם בעל דעות קדומות כלפי נשים שאינו מקבל נשים לעבודה במשרד שהוא מנהל נוהג באפליה (Gergen, 2003 ).

תגים:

סטריאוטיפים · אפליה · שסעים · עדות · עדתיות · מזרחיים · שוויון · אפליה עדתית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הערכה עצמית וגודל הרשת החברתית על תפיסת האפליה", סמינריון אודות "השפעת הערכה עצמית וגודל הרשת החברתית על תפיסת האפליה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.