היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכה עצמית ולקויי שמיעה

עבודה מס' 069563

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקרים בנושא.

2,741 מילים ,7 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בסקירה ספרותית זו אדון בנושא חירשות וילדים חירשים והערכתם העצמית. אנסה להסביר את הקשר בין מאפייני חייו של הילד החירש לבין הערכתו העצמית. ראשית אגדיר את המושג המרכזי, הערכה עצמית, תוך מתן שימת לב למונחים נוספים הקשורים אליו ה "עצמי", והתפתחות הזהות. בכדי להבין את תהליך בניית הדימוי העצמי וכן ההערכה העצמית של הילד החירש אפרט את סוכני החיברות והגורמים הסביבתיים המרכזיים בחייו של הילד החירש, ההורים וכן אנשי החינוך וכיצד הם משפיעים על עולמו של הילד החירש וסיכויי לפתח הערכה עצמית גבוהה. כמו כן, אפרט על קלסתרם של הורים שומעם לילדים חירשים, תוך התעכבות על מערך האינטראקציות בין ההורים לילדיהם החירשים, שכן אינטראקציות אלו הן המפתח להבנת הדימוי העצמי "הביתי" של הילדים החירשים. בנוסף, אפרט גם על מאפייניו של הילד החירש והאינטראקציות שלו בסביבה החברתית-חינוכית שאינה בתחומי הבית. לבסוף אבצע אינטגרציה בין כל האמור, ואפרט על הידוע ממחקרים על הקשר בין כל הגורמים שנמנו להעיל ובין הערכתו העצמית של הילד החירש.

תוכן עניינים:
מבוא
1. הערכה עצמית; הגדרה
1.1 התפתחות הזהות כמרכיב חיוני להערכה עצמית
1.2 התפתחות זהותם של חירשים ולקויי שמיעה
1.2.1 מערכת החינוך ותפקידה ביצירת זהות הילד החירש
1.2.2 קהילת החירשים ותפקידה ביצירת זהות הילד החירש
2. שתי גישות לחירשות
2.1 החירשות כחיסרון
2.2 החירשות כפונקציה מגיבה לסביבה
3. הורים לילדים חירשים
3.1 קלסתרם של הורים שומעים לילדים חירשים
3.2 אינטראקציה בין הורים לילדים חירשים
4. הילד החירש
5. הערכה עצמית של הילד החירש
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כל מערכת ההתייחסות של אדם לעצמו, ואופן פעולתו ותגובתו הן ה"עצמי", ולמושג זה השפעה חשובה ומובהקת על הדימוי העצמי. (לוינגר,מ.2003; שדמי,ח. 1996; Hiintermair,M.2007)

תגים:

לקויי שמיעה · הערכה עצמית · חינוך מיוחד · חירשים · נכות · נכויות · מוגבלויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכה עצמית ולקויי שמיעה", סמינריון אודות "הערכה עצמית ולקויי שמיעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.