היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין הערכה עצמית לדימוי גוף ומשקל גוף

עבודה מס' 068073

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר באמצעות מחקר שבוצע על 40 נבדקים.

3,201 מילים ,27 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

החל מן הילדות אנו חיים בחברה המחנכת לפעול על פי תפיסות והגדרות יופי. כולנו מבקשים לעמוד בהן, שכן אלו משפיעות על מיקומנו החברתי ועל מצבנו הנפשי. יופי הגוף מהווה בסיס מוצק להשגת כוח ועוצמה. סטייה מהנורמה החברתית המקובלת מלווה בסטריאוטיפים שונים וגוררת אחריה לעג ודחייה בגילאים צעירים, אפליה וריחוק בגילאים בוגרים יותר. לפיכך, להופעה החיצונית משקל רב בחיינו החברתיים (תאומים, 2005).
לכן, דימוי הגוף "הנכון" ומשקל גוף "אידיאלי" מעסיקים כל אחד ואחת מאיתנו. העיסוק בנושא המראה החיצוני - כמה אנו יפים, כמה אנו רזים - מקבל תאוצה הולכת וגוברת ככל שאנחנו הופכים להיות חברה תחרותית יותר ובעלת רמת חיים יותר ויותר גבוהה. מועדוני ספורט, טכניקות לעיצוב הגוף, שיטות שונות להרזיה מהירה - כל אלו נפוצים יותר ויותר. כל העיתונים, ערוצי הטלוויזיה ומודעות הפרסומת משדרים את חשיבות היופי והרזון (אפשטיין, 2004, בתוך: תאומים, 2005).

בעבודה זו אבדוק האם קיים קשר בין הערכה עצמית לדימוי גוף, וכן אבדוק האם קיים קשר בין משקל הגוף לבין ההערכה עצמית של האדם.
במחקר השתתפו 40 נבדקים, 20 נשים, 20 גברים, שנדגמו מאוכלוסיית הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן, מהאוכלוסייה הכללית ומאוכלוסיית קבוצת התמיכה "שומרי משקל". הנבדקים השתתפו במחקר בהתנדבות.

קטע מהעבודה:

הערכה עצמית היא הערך שאדם מייחס ומשמר ביחס לעצמו: היא מבטאת גישה של קבלה או חוסר קבלה עצמית, ומצביעה על מידת אמונתו של האדם ביכולתו, ייחודו, הצלחותיו וערכו. הערכה עצמית היא שיפוט סובייקטיבי אודות ערך האדם, המתבטא בגישות הפרט כלפי עצמו, ובא לידי ביטוי גלוי באופן מילולי והתנהגותי באינטראקציות עם אחרים. גישות סובייקטיביות אלה עשויות להיות ספציפיות לתחומים שונים (כמו יכולות אתלטיות, אקדמאיות, מראה חיצוני וכיוב'), וכן עשויות להשתנות בהתאם למין, לגיל ולתנאים אחרים, המוגדרים ע"י תפקידים חברתיים (Coopersmith, 1967). הערכה עצמית כללית היא תוצאה של מיזוג קוגניטיבי מורכב של שיפוטים ספציפיים אלה, הנקבע ע"י מידת החשיבות הסובייקטיבית, שהאדם מייחס לכל תחום (Coopersmith, 1967; Harter, 1986,1993; Marsh, 1986, 1993).

תגים:

רציונל · הליך · חומר אקדמי · SPSS · פלטים · שיטות מחקר · שאלונים · דיון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין הערכה עצמית לדימוי גוף ומשקל גוף", סמינריון אודות "הקשר שבין הערכה עצמית לדימוי גוף ומשקל גוף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.