היישום אינו מחובר לאינטרנט

פעילות אתגרית ככלי לשילוב תלמידים שומעים ולקויי שמיעה

עבודה מס' 069929

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ובחינת פרויקט הערכה בבית ספר.

3,733 מילים ,22 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו באה להציג ולנתח תכנית התערבות שהתבצעה בבית הספר משולב ובו תלמידים שומעים ותלמידים לקויי שמיעה, הלומדים בכיתות נפרדות או בשלוב אינדיבידואלי בכיתות הרגילות. בבית הספר התקיים פרויקט ייחודי, בו השתתפו תלמידים לקויי שמיעה ושומעים בשש פעילויות של פעילות אתגרית (פארק חבלים) אשר הועברה על ידי עמותת "אתגרים", במטרה לשפר את התקשורת והגיבוש בין שתי הקבוצות.
גוף הידע הדן בכלי האתגרי ככלי חינוכי ושיקומי מתבסס על כמה גישות תיאורטיות, בהן: הפסיכולוגיה החיובית וגישת הכוחות אשר בניגוד לפסיכולוגיה הקלאסית מתמקדות לא בפתולוגיה אלא בניסיון למצוא ולטפח 'חוזקות' וכישרונות בקרב הפרט, והמכירות ביכולות הייחודיות והפוטנציאל האישי של כל אדם, כמספקים את הבסיס להשגת מטרות אישיות. בסיס נוסף הוא הגישה השיקומית המניחה כי כל אדם הינו בעל ערך, כבוד וזכות לממש את עצמו בצורה המקסימאלית, תהיה מוגבלותו באשר היא, והמדגישה מיקסום יכולות ושילוב חברתי של בעלי מוגבלויות. ההנחה הייתה שפעילות אתגרית, המבוססת על משחקים, פעילות פיזית ויציאה מבית הספר יצרו אצל המשתתפים מוטיבציה רבה יותר ללמידה, הזדמנויות שבהן התלמידים לפתח כלים רגשיים להתמודדות עם קונפליקטים ומצבים חברתיים שונים.
התכנית התבססה על ההבנה כי שילוב פיזי בלבד של התלמיד עם המוגבלות לא בהכרח מוביל לשילוב חברתי ואישי (רייטר, 1989). אינטראקציה בין ילדים עם מוגבלויות לבין בני גילם ללא מוגבלות אינה נעשית באופן אוטומטי. ילדים נוטים להתחבר עם הדומים להם, דבר המשאיר את הילד עם המוגבלויות לעתים קרובות בבדידותו. השילוב הוא פעולה אקטיבית, הכוללת את רכישת אמונו ואת הכשרתו של בעל המוגבלות לצורך הצלחת השילוב, וכן את הכשרת הקהילה מבחינת עמדותיה כלפי המשולב (רונן 1988).
בעבודה מוצגות התיאוריות המרכזיות העומדות בבסיס התכנית, הרקע שלה ומה היו התנאים לביצועה, וכן הערכה ודיון בהצלחתה.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
תיאור הפרויקט
ניתוח הפרויקט
דיון
מסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

תכנית ההכלה או השילוב מעוררת מורכבות בקרב המורים בכיתה, ובקרב התלמידים המשלבים. מורים רבים חשים שהם אינם מסוגלים ללמד תלמידים עם מוגבלויות (רונן, 1998). במחקרים שונים נמצא כי עמדותיהם של המורים אודות עצם השילוב שונות זו מזו והן נעות מחשש לירידה ברמת הלימודים בכיתה ועד לחשש שמא לא יוכלו להתמודד עם קשייהם של הילדים ולהיות אחראים לשלומם ולביטחונם .(Klingner, 1998)

תגים:

שילוב · חירשים · כבדי שמיעה · מסוגלות · בעלי מוגבלויות · כיתות שילוב · עמדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פעילות אתגרית ככלי לשילוב תלמידים שומעים ולקויי שמיעה", סמינריון אודות "פעילות אתגרית ככלי לשילוב תלמידים שומעים ולקויי שמיעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.