היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין ערך עצמי לביטחון עצמי מוחצן

עבודה מס' 064875

מחיר: 285.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הטענה כי ביטחון עצמי מוחצן הוא לאו דווקא ביטוי של הערכה עצמית גבוהה, אלא סוג של פיצוי התנהגותי ו/או מערכת הגנתית פסיכולוגית אשר באה להסתיר הערכה עצמית נמוכה.

5,477 מילים ,16 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

לכל אדם יש ערך עצמי, קרי הערכה עצמית שעושה אדם לאופיו, צורתו החיצונית, השתלבותו בחברה וכיו"ב. התנהלותו של אדם בסביבה בה הוא חי היא השלכה ישירה ועקיפה של הערכה עצמית זו. ההנחה המקובלת בציבור היא כי יש קשר ישיר בין הערכה עצמית גבוהה לבין ביטחון עצמי של אותו אדם בציבור (ברוקס 1995). אבל האם אדם עם ביטחון עצמי מוחצן באמת מחזיק בהערכה עצמית גבוהה?
עבודה זו מחפשת את הקשר בין ביטחון עצמי מוחצן לבין הערכה עצמית, כשהיא בודקת את הטענה המועלת, שביטחון עצמי מוחצן הוא לאו דווקא ביטוי של הערכה עצמית גבוהה, אלא סוג של פיצוי התנהגותי ו/או מערכת הגנתית פסיכולוגית אשר באה להסתיר הערכה עצמית נמוכה. על ידי הפגנת ביטחון עצמי מופרז ומוקצן, בונה האדם חומה וירטואלית בינו לבין סביבתו. ואכן, מחקרים וניסויים שונים (אשר חלקם יסוקרו בעבודה זו) אשר נעשו בנושא, הצביעו על קשר הפוך בין ביטחון עצמי מוחצן להערכה עצמית גבוהה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. המהות האמיתית של הערכה עצמית
2.1 מודלים וייצוגים של ערך עצמי (הערכה עצמית)
2.1.1 מודל השקעה של ערך עצמי
2.1.1.1 השקעה של ערך עצמי והשלכותיה
3. יצוגי ע.ע. בסטיגמה חברתית, התבגרות ודיכאון
3.1 ייצוגי ערך עצמי והערכה עצמית תכונתית
3.2 ייצוגי ערך עצמי והערכה עצמית מצבית
3.3 השקעת ערך עצמי ותגובות רגשיות לאירועים אמביוולנטיים
4. הערכה עצמית גבוהה אמיתית / הגנתית
4.1 הפרדוקס בנושא הערכה עצמית
5. ערך עצמי סמוי ועמדות דואליות כלפי העצמי
5.1 ערך עצמי גלוי, ערך עצמי סמוי, ונרקיסיזם
5.2 ערך עצמי גלוי, ערך עצמי סמוי והטיה לטובת קבוצת הפנים
5.3 ערך עצמי גלוי, ערך עצמי סמוי והפחתת דיסונאנס
6. סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

על מנת למצוא את הקשר בין ביטחון עצמי מוחצן לבין הערכה עצמית נמוכה/ גבוהה, יש תחילה לנסות ולהגדיר את המשמעות של ערך עצמי/ הערכה עצמית. המונח "הערכה עצמית" מתייחס לשורה של שיפוטים גלובליים של ערך עצמי, אשר אדם מגדיר לגבי עצמו. לאנשים שונים יש רמות שונות של הערכה עצמית (רמה טיפוסית/ ממוצעת/ תכונתית), כאשר השיפוטים הרגעיים או המצביים של ההערכה עצמית יכולים לנוע סביב אותה רמה טיפוסית (מקיי ופאנינג 1990). אך עד כמה יציבה ההערכה העצמית של האדם? יש לזכור כי היציבות של ההערכה עצמית קשורה ליעדים ולסטנדרטים אשר אדם מציב לעצמו, מה שגורם לכך שתגובות רגשיות לאירועים הן אינטנסיביות יותר ככל שאירועים אלה רלוונטים יותר למידת חשיבותם בערכו העצמי של האדם. הערכה עצמית אינה רק נטייה ביולוגית, היא גם מושפעת מנסיבות מתמשכות של אנשים, ייצוגי הערך העצמי שלהם ונטייתם הכרונית לבנות אירועים שיהיו רלוונטים לייצוגים אלה (Crocker & Wolfe 2001). השפעתן של הנסיבות האובייקטיביות על ההערכה עצמית התכונתית של אדם תהיינה תלויות בייצוגי הערך העצמי של אדם זה.

תגים:

נרקסיזם · הערכה · עצמית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין ערך עצמי לביטחון עצמי מוחצן", סמינריון אודות "הקשר בין ערך עצמי לביטחון עצמי מוחצן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.