היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות המעביד למניעת הטרדה מינית לאור החקיקה החדשה בישראל

עבודה מס' 068226

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מספר היבטים של נושא ההטרדה המינית בישראל ושל אחריותו של המעביד.

4,423 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הטרדה מינית במקום העבודה הינה תופעה מטרידה מאוד, בארץ ובעולם. מחקרים מראים כי מרבית ההטרדות המיניות מופנות כלפי נשים, מכל הקשת החברתית, כאשר מרבית המטרידים הינם גברים(1). נכון לשנת 2000, כ-14 אחוזים מאוכלוסיית הנשים העובדות בישראל וכ-20 אחוזים בקרב חיילות וקצינות בצה"ל, הוטרדו מינית בעבודתן(2). במקרים רבים של הטרדה מינית בעבודה, המטריד מנצל את כוחו העודף על המוטרדת בארגון, בהנחה כי היא לא תעז להתנגד או להתלונן, פן תיפגע(3).

עבודה זו עוסקת במספר היבטים בנושא ההטרדה המינית, בישראל: ראשית, אנסה להבהיר מהי הטרדה מינית במקום עבודה לפי החקיקה החדשה בישראל. שנית, אציג את אחריות המעביד למניעת הטרדה מינית. שלישית, אציג את הנסיבות שבהן מעביד עשוי להיות אחראי להטרדה מינית, מבחינת משפטית. רביעית, אעמיק בשאלה האם למעביד יש הגנה מפני האחריות להטרדה מינית ואם כן, מה חשיבות הגנה זו.

תוכן עניינים:
פרק 1- מבוא
פרק 2- הטרדה מינית במקום העבודה לפי החקיקה החדשה בישראל
2.1. התפתחות החוק הישראלי בנושא הטרדה מינית
2.2. מהי הטרדה מינית לפי החוק החדש בישראל
פרק 3 - אחריות המעביד למניעת הטרדה מינית
3.1 החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח- 1998
3.2 תקנות למניעת הטרדה מינית (אחריות המעביד), התשנ"ח-1998
פרק 4- האחריות המשפטית של מעביד להטרדה מינית
פרק 5- הגנת המעביד מפני אחריות לטרדה מינית
5.1 נטל ההוכחה
5.2 חשיבות ההגנה על המעביד מפני האחריות להטרדה מינית
פרק 6- סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפעם הראשונה בה הוסדר נושא ההטרדה המינית בחוק הישראלי הייתה בעת חקיקת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988. בעת חקיקתו, נחקקו בו איסורי אפליה מטעמי מין, נישואין והורות, במרב תחומי העבודה. ההטרדה המינית הוכרה בחוק זה, לראשונה, כאפליה בעבודה על רקע מין. סעיף 7 לחוק זה, בחקיקתו המקורית (החוק עבר מספר שינויים), אסר על מעביד לפגוע בעובד או בדורש עבודה, בעניינים הנזכרים בסעיף 2 לחוק , מחמת סירובו של העובד או של דורש העבודה להיענות להצעה, או בשל התנגדותו למעשה שהם בעלי אופי מיני ושנעשו בידי המעביד.

תגים:

שוויון · עבודה · מעסיק · הטרדה מינית · גברים · נשים · מגדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות המעביד למניעת הטרדה מינית לאור החקיקה החדשה בישראל", סמינריון אודות "אחריות המעביד למניעת הטרדה מינית לאור החקיקה החדשה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.