היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטרדה מינית בעבודה-אחריות המעביד.

עבודה מס' 069710

מחיר: 967.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם למעביד יש את האפשרות להשתחרר מהאחריות להטרדה המינית במקום העבודה, ומהם הנזקים שעלולים להיגרם לארגון כתוצאה מהטרדה מינית בעבודה?

13,788 מילים ,30 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

שאלת המחקר: האם למעביד יש את האפשרות להשתחרר מהאחריות להטרדה המינית במקום העבודה, ומהם הנזקים שעלולים להיגרם לארגון כתוצאה מהטרדה מינית בעבודה?
בפרק א' (מבוא) הצגתי מקרים של התייחסויות מיניות לא רצויות שהפכו בעשורים האחרונים של המאה העשרים לתופעה חברתית מתוחמת שקיבלה שם- הטרדה מינית. כמו כן, במבוא מפורטים נושאי העבודה ושאלת המחקר שבהם אדון וארחיב בגוף העבודה.
בפרק ב' אציג את החקיקה הרלוונטית ומטרתה בדגש על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
בפרק ג' אתן רקע על הטרדה מינית בעבודה, ואציג סוגי הטרדה מינית תוך הסבר והדגמה באמצעות פסקי דין רלוונטיים.
בפרק ד' אדון בהטרדה מינית בישראל תוך הצגת הרקע ודיון בגורמים לחקיקת החוק למניעת הטרדה מינית כולל מטרותיו. כמו כן, אציג ואסביר את סעיפי החוק העיקריים תוך הדגמה באמצעות פסדי דין רלוונטיים. בנוסף, אסביר מהי התנכלות תוך הדגמה מפסקי דין שבהם עובדות עברו הטרדה מינית והתנכלות מצד המעביד.
בפרק ה' אדון בשאלת המחקר ואציג את חובות המעביד ואחריותו למיגור תופעת ההטרדה המינית בעבודה. חובות המעביד נחלקות לחובות מניעה וטיפול שעליו לנקוט, כדי למנוע את התופעה. כמו כן אדון במקרים שהמעביד נדרש להוכיח שקיים את חובתו על פי דין למניעת ההטרדה המינית תוך הצגת פסיקה רלוונטית. בנוסף, אציג את הקריטריונים למינוי אחראית מצד הארגון ותפקידיה, ותפקידי המעביד בסיוע לאחראית להצליח במילוי תפקידה.
בפרק ו' אבדוק מהן ההשפעות וההשלכות השליליות שעשויים להשפיע על אספקטים שונים בחיי העבודה של אנשים שנפגעו מהטרדה מינית בעבודה. כמו כן, אדון בסיבות שבגללן המוטרדות נוטות שלא להתלונן על ההטרדה.
בפרק ז' אציג את שלושת המסלולים המשפטיים של החוק למניעת הטרדה מינית. כמו כן, אדון בנטל ההוכחה הדרוש בתביעה ואציג את המקרים שבהם בית המשפט רשאי לפסוק לסעדים ללא הוכחת נזק, תוך הצגת דוגמאות מפסיקה רלוונטית.
בפרק ח' אציג נתונים על הטרדות מיניות במקומות העבודה בישראל שקרו בשנים האחרונות.
בפרק ט' אדון במסקנות שאגבש במהלך העבודה לגבי כל הפרקים ואסכם את הדיון.

מטרת עבודה זו היא להציג את התופעה ומימדיה, ולהדגיש את אחריות המעביד למניעת התופעה. בחרתי בנושא זה עקב מספר פרשות מתוקשרות של הטרדה מינית שהוזכרו במבוא ויוזכרו בגוף העבודה וזה עורר בי זעזוע עמוק.

בעבודה מובאים כ-41 פס"ד רלוונטיים וכ- 30 מקורות שונים. כמו כן, ישנו פרק שבו אני מציב נתונים על הטרדות מיניות במקומות עבודה בישראל באמצעות גרפים מקוריים שנבנו ע"פ נתונים עדכניים.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. חקיקה רלוונטית בישראל
ב.1. חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, התשנ"ב -1992
ב.2. חוק העונשין, התשל"ז-1977
ג. הטרדה מינית בעבודה
ג.1. סוגים של הטרדה מינית בעבודה
ד. הטרדה מינית בישראל
ד.1. רקע והגורמים לחקיקה
ד.2. החוק למניעת הטרדה מינית
ד.3. מהי התנכלות?
ה. מהן חובות המעביד למיגור התופעה?
ה.1. חובות המניעה של המעביד
ה.2. חובות הטיפול של המעביד
ה.3. מינוי אחראית ותפקידיה
ו. מהם ההשפעות וההשלכות על אנשים שנפגעו מהטרדה מינית בעבודה?
ז. המסלולים המשפטיים של החוק למניעת הטרדה מינית
ז.1. נטל ההוכחה
ז.2. סעדים "ללא צורך בהוכחת נזק"
ח. נתונים על הטרדות מיניות במקומות עבודה בישראל
ט. דיון ומסקנות
י. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הצורך בחקיקה נובע מהגנה על כבודו וצנעתו של הפרט. בתור חברה מתוקנת עלינו לבלום את התופעה, למנוע את "הלגיטימיות שלה" ואת הפגיעה והקידום במעמדן של הנשים במקומות העבודה. במסגרת החוק ניתן יהיה להטמיע התנהגויות מוסריות מקובלות ולשלול את כל המרכיבים הפוגעים בערכים החברתיים(9).

תגים:

הטרדה מינית · המעביד · הטרדות מיניות · פרשת קצב · אפליה · יחסי עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרדה מינית בעבודה-אחריות המעביד.", סמינריון אודות "הטרדה מינית בעבודה-אחריות המעביד." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.