היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת הריבוד המגדרי בישראל (תרגיל)

עבודה מס' 066937

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התופעה מהיבטים של חקיקה, שירות צבאי ותעסוקה.

1,714 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא הריבוד המגדרי במדינת ישראל. בעבודה זו, ייבחנו שלושה תחומים במדינת ישראל: חקיקה ממשלתית, שירות הביטחון -צה"ל ושוק העבודה וכיצד עשוי כל אחד מהם לתרום ולעצב את תופעת הריבוד המגדרי כפי שבאה לידי ביטוי באפליית הנשים המתוארת בכתבה העיתונאית המצורפת.

השיח הציבורי אודות אזרחותן, מעמדן ומיקומן של הנשים בישראל החל להתעצב עוד בתחילת קיומה החוקי של מדינת ישראל. שיח זה כבר בראשיתו מתעלם מן הנשים הפלסטיניות (ישנו טיעון בנושא זה בסופה של הכתבה הנידונה) ומתנה את אזרחותן המלאה של הנשים היהודיות בתרומתן לקולקטיב .
תפקיד האמהות ניצב במקום הראשון בסדר תרומתן של הנשים לקולקטיב ולצידו עומדות זכויותיה :הזכות לעבודה שוויונית, הזכות לבחירה, שירות בטחוני ושוויון דמוגראפי. על פרמטרים אלו נאלצו להיאבק הנשים שהגיעו במסגרת התנועות הציוניות לארץ והבינו, כי רק באמצעות מאבק זה יוכלו למלא את חובתן למדינה הנבנית (ברקוביץ' , 1999).

תוכן עניינים:
הקדמה
אזרחותן של הנשים במדינת ישראל ומרכיביה
הנשים בחקיקה הישראלית
חלקו של צה"ל ביצירת הריבוד המגדרי
הנשים בשוק העבודה בישראל - אפליה בשכר
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

מתוך הכרה בצורכן של הנשים לשוויון זכויות וכביטוי למשנתה של מגילת העצמאות ( "מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ופוליטי גמור לכל אזרחיה בלי הבדלת דת גזע ומין"( חוקק חוק "שיווי זכויות האישה התשי"א -1951 " אולם, חוק זה מתמקד ודן בנושא שיווי זכויותיה של האישה אל מול הגבר במוסד המשפחה ואיננו דן בענייני אפליה בעבודה, אפליה פוליטית, חברתית וכדומה. תיקוני חוק רבים הוצעו לאחר חקיקת חוק זה אך נדחקו הם לשוליים וכך נותר חוק "שיווי זכויות האישה" חוק חסר המגדיר את נושא המשפחה כנושא היחיד הקשור בזכויותיהן של הנשים.
אם נחזור כעת אל הדו"ח אשר הוגש לאו"ם הרי שהטענה המרכזית בו מופנית כלפי ממשלת ישראל על שאיננה מקדמת נשים. כאשר נבחן את ממצאיו של הדו"ח נגלה, כי כמעט כל אותם התחומים בהם אובחנה אפליה או חוסר שוויון של הנשים, הרי שהם אותם הנושאים אשר אינם מעוגנים כמעט בחוק "שיווי זכויות האישה" ואילו נושא המשפחה שהוא עיקר תוכנו של החוק - איננו נכלל בין יתר הממצאים.

תגים:

אפליה · נשים · תעסוקה · שירות · צבאי · שוק · העבודה · פמיניזם · ליברלי · מרקסיססטי · סגרגציה · חקיקה · ממשלתית · הפרדה · עיסוקים · סוציאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת הריבוד המגדרי בישראל (תרגיל)", סמינריון אודות "תופעת הריבוד המגדרי בישראל (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.