היישום אינו מחובר לאינטרנט

בין הפרסום המסחרי לאי-השויון המגדרי

עבודה מס' 066901

מחיר: 223.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הפרסום המסחרי והמדיה הם מהגורמים לאי-השוויון המגדרי או שרק משקפים אותו - סקירת ספרות רלוונטית בנושא.

3,904 מילים ,20 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו, בעיקרה, תנסה לתת מענה לשאלה: האם הפרסום המסחרי והמדיה הם מהגורמים לאי-השוויון המגדרי או שרק משקפים אותו? זאת אבדוק על ידי סקירת ספרות רלוונטית בנושא, ולא על ידי ניתוח אמפירי של ממצאים או נתונים כלשהם.
על פי מחקרים רבים שפורסמו בנושא, (למיש 1997, למיש 1994, וימן 2000, Goffman 1979) הפרסום המסחרי והמדיה עושים שימוש סטריאוטיפי נרחב בחלוקת התפקידים המסורתית שבין גברים ונשים. כמו כן, הם עושים שימוש סקסיסטי בגוף האישה כמקדם מכירות, זאת כמובן, בכדי לקדם את האינטרסים הכלכליים שלהם.
נשים מופיעות פחות בתשדירי הפרסומות מאשר גברים, הן מקושרות לתפקידים שוליים יותר בחברה שלרוב מתקשרים עם "המרחב הביתי". נשים מוצגות כנותנות דגש רב להופעתן החיצונית ולמיניותן, לבושן חשוף יותר משל הגברים ובמקרים רבים הן יעבירו מסרים מיניים גלויים או סמויים. בכלליות ניתן לומר שנשים בפרסומות מוצגות כנחותות בהשוואה לגברים, ככנועות יותר ואסרטיביות פחות.
על פי טענתן של התנועות הפמיניסטיות וכן תוצאותיהם של מחקרים שונים, שיטת פרסום זו פוגעת פגיעה חמורה במעמד האישה בחברה (למיש 1997), היות ואמצעי התקשורת נתפסים כסוכני סוציאליזציה מרכזיים בחיינו, הצגת הנשים באופן מופלה בפרסומות מעמיקה את אי-השוויון הקיים ומשעתקת אותו.
הפרק הראשון של העבודה יעסוק בהרחבה בעמדה זו תוך פירוט אופן הצגת הנשים בפרסומות והמוטיבים השונים החוזרים כחוט השני, לאורך שנים רבות, בפרסומות רבות.
כמו כן, ינסה הפרק לתת הסברים לתופעה תוך יציאה מנקודת מבטה של גישת הקונפליקט.
הפרק ינסה לבדוק מיהם המרוויחים העיקריים מאופן הצגת האישה בפרסום. ומדוע היא מוצגת באופן זה? וכן יסביר את הצורך של המפרסם בשימוש בסטריאוטיפים ואת היתרון שבהצגה מגדרית של הדברים.
הפרק יסביר את תפקיד הפרסומת בתהליך החיברות של ילדים ובני נוער ואת השפעתה על תפיסת המציאות שלהם בהקשר המגדרי עוד מגיל צעיר. נושא זה הינו בעל השפעה מרובה על שעתוק והנצחת המציאות המגדרית הקיימת.
בנוסף, יגע הפרק בהשלכות של דמות האישה המוצגת ומובנת בפרסומת על האופן בו תופסת האישה את עצמה ואת דרישות החברה ממנה.
הפרק השני, בניגוד לפרק הראשון, ייתן ביטוי לגישות הרואות באמצעי התקשורת רק מראה של המציאות, וככזאת היא משקפת אידיאולוגיות, ערכים וגם סטריאוטיפים הקיימים בחברה מסוימת בזמן נתון.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': הפרסום המסחרי כפוגע במעמד האישה - נק' מבט קונפליקטואלית.
פרק ב': הפרסום והמדיה כמשקפים מצב חברתי נתון
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

משחר היסטוריית הפרסום ועד לימינו אנו, נערכו ונערכים מחקרים אין ספור בדבר אופן הצגת נשים בתקשורת בכלל ובפרסומות בפרט, וכן בדבר השפעת אופן הצגה זו על תפיסת האישה ומעמדה בחברה.
באשר להשפעת הפרסומת ישנן מספר דעות רווחות, אך באשר לאופן הצגת הנשים מצביעים רובם המוחלט של המחקרים על הצגה סטריאוטיפית ובלתי שוויונית של המינים. (וימן 2000, גודיץ'-אברהם 2000, Busby,1975)

תגים:

מדיה · פרסום · ג'נדר · אי-שויון · מגדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בין הפרסום המסחרי לאי-השויון המגדרי", סמינריון אודות "בין הפרסום המסחרי לאי-השויון המגדרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.