היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים מרגלות

עבודה מס' 065610

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האספקט המגדרי במקצוע הריגול.

11,673 מילים ,25 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

היתרון המגדרי אכן מהווה יתרון ושיקול כאשר בוחרים אישה לבצע פעילות ריגול. אל להתעלם מן העובדה שאישה בחברה, יכולה להטמע באופן פחות מחשיד, הרי שקשה להבחין באישה כלשהי ולהחליט במידי כי הינה סוכנת חשאית, אישה משדרת תום ולרוב היא נעזרת בכך כדי לבצע משימתה. עם זאת, מתוך הנשים אשר הצגתי, שכמובן הינן דוגמא מעטה לכלל הנשים ברחבי תבל אשר עסקו ועוסקות בתחום מאתגר זה, נראה כי עבודתן ופעילותן, אינן הותאמו להם בשל היותן נשים, הרי שממה שבחנתי, איסוף מידע, התחברות ליעד וכהנה, במקרים הללו יכלו להתבצע באותה מידה על ידי סוכנים גברים. אני מסיקה מכך, שאת הפעילות המבצעית ה"פיזית" מעדיפים בחלונות הגבוהים להטיל עדיין לידי הגברים, על אף ההתקדמות העצומה שמתרחשת במשך השנים בעניין הנשים לוחמות וקרביות בחברות המערביות, ואת הריגול הבסיסי, של הבאת ידיעות והתקרבות לאובייקט כאמור, "משאירים" לנשים, ושוב, הסכנה אינה שונה ופחותה, זאת חשוב לציין.
בסקירה הנשית שערכתי, לא נמצא כי שימוש בנשיות, משמע מיניות, אינטימיות ופיתוי בא לידי ביטוי באופן כלשהו אם בכלל. זאת מלבד סינדי, ששימשה פיתיון לואנונו ועמדה במשימתה בהצלחה מרובה, וגם אז לא צוין במקורות כי מעבר לחיצוניותה ששבתה אותו, נעשה אקט מיני מעבר לכך.

שיטת המחקר הינה איכותית. איעזר בספרות עברית וזרה, ביוגרפיות ותיעוד של סוכנות ומרגלות, יחד עם מקרי ריגול בהן הן תפסו חלק וכן כאלו שסופרו ודווחו בתקשורת, בעיקר בעיתונות. מבין הספרים שאסתייע בהם, ספרם של איתן הבר ויוסי מילמן, אשר ראה אור ב2002, הסוקר פרשיות ריגול שאירעו בישראל. נוסף על המקורות הללו, אסתייע במקור ראשון ומהימן ביותר, דרכו אראה נקודת מבט אישית ומקצועית יחד, על עבודת הריגול בארץ, כמובן תוך התייחסות ממוקדת לנשים המצויות בה. מקור זה מעוניין בשמירה על סודיות, על כן יהיה חסוי לאורך כל העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא:
שאלות המחקר
השערות המחקר
שיטת המחקר
1. רקע תיאורטי
1.1. הקדמה
1.2. נשים בלחימה- טרום הקמת מדינת ישראל
1.3. ריגול
2. פרק מעשי
2.1. קבוצה ראשונה- שימוש מובהק במיניות להשגת היעד
2.1.1. מרגלת או יצאנית?
2.1.2. מאטה הארי בימנו אנו
2.2. קבוצה שנייה- נשות משפחה, בנות זוג ובנות לוויה
2.2.1. אשת משפחה
2.2.2. בת זוג
2.2.3. בת לוויה
2.3. קבוצה שלישית- סוכנות ביון עצמאיות
2.3.1. שרה אהרונסון
2.3.2. מלכודת דבש
2.3.3. לא רק לילהאמר
2.3.4. אף פעם לא אמרה "לא" להוראה
3. סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

את הריגול נהוג לחלק לשני סוגים עיקריים: ריגול צבאי- השגת מידע מדיני או צבאי, לרוב במטרה להשיג יתרון במלחמה וריגול תעשייתי- השגת מידע עסקי במטרה לקבל יתרון עסקי בשוק תחרותי.
כאשר מתייחסים למהות המודיעין, מתכוונים בראש ובראשונה למתן התרעה מפני מלחמה. אכן זוהי תמצית עבודת המודיעין.
המדינה משקיעה במשך שנים את מירב מאמציה ואמצעיה ומיטב המוחות העומדים לרשותה, כדי שביום הפקודה ייתן המודיעין את מרחב הביטחון שיאפשר למקבלי ההחלטות שהות מתאימה להיערך ולנקוט צעדים המתחייבים מהסכנה המאיימת על בטחון האומה.
למודיעין יש משמעות קיומית. הוא מהווה תחליף זול לגיוס מתמיד של סדר כוחות גדול ובכך הוא מאפשר לקיים את בטחון המדינה מפני התקפות פתע של צבאות האויב הסדירים.
(מודיעין וביטחון לאומי, עמוד 7)

תגים:

נשים · לאומיות · ריגול · מרגלות · ואנונו · סנדי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים מרגלות", סמינריון אודות "נשים מרגלות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.