היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין המבנה המגדרי של תנועת המחאה הנשית "שובי" לסיבות וצורת התנהלותה

עבודה מס' 064874

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פעילות תנועת מחאה במסגרת השיח הציבורי בנושאים המשוייכים לערכים פטריאכליים-מילטריסטיים.

7,487 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בחברה הישראלית שנבנתה על דמות הלוחם הצבר, והפכה לחברה מילטרסיטית על רקע המצב הביטחוני בו המדינה שוררת, הקול הנשי נעלם בתוך השיח הביטחוני-פוליטי, בטענה כי נשים "לא מבינות" בנושאים אלה. תחת צורת מחשבה ופעולה זו, נטתה החברה הישראלית לדחוק לשוליים כל שיח נשי בתחום הביטחון, בנושאי צבא, מלחמה וניסיונות להגיע לפתרון דיפלומטי בסכסוך המתמשך במזרח התיכון.
השיח הפמיניסטי הישראלי מתחיל עוד מתקופת הישוב היהודי שלפני קום המדינה, אך הגעתו בצורה משמעותית אל תוך התחום הפוליטי-מדיני-ביטחוני הגיעה רק בעקבות גל הפמינזם שתקף את המערב בשנות ה-70 והגיע אל הקמפוסים של האוניברסיטאות בארץ. ההלם וחשבון הנפש ששרו בחברה הישראלית לאחר מלחמת יום הכיפורים והכניסה אל מלחמה ללא קונצנזוס בלבנון בתחילת שנות ה-80, הכינו את הקרקע להתקפה רבתי על שתי 'פרות קדושות' בחברה הישראלית: השלטון המדיני והפעילות צבאית-ביטחונית. אל תוך הזירה החדשה חדרו גם גופים ותנועות מחאה פמיניסטיות שדרשו להשמיע קול נשי כפול: הקול של האשה כאדם שווה זכויות לגבר והקול של האשה כאמא הנדרשת לשלוח את בעלה, אחיה ובניה לחזית בעוד היא מתבקשת לשבת בשתיקה בעורף. שנות ה-80 בהם נמשכה שקיעת צה"ל בלבנון והחלה האינתפאדה הראשונה, היו השנים בהן נשים נקטו בפעולות מחאה נשיות להביא קול חדש ושונה לדיון הציבורי הישראלי בענייני ביטחון ולהפקיע אותו מידיהם הבלעדיות של הגברים בחברה. על רקע זה קמו תנועות כגון נשים בשחור (אשר מחו על הכיבוש בשטחים) וארגון ארבע אמהות (אשר מחו על השהיה בלבנון). לתנועות מחאה אלה יש מקום של כבוד בפנתאון של תנועות המחאה החברתיות בכלל ושל תנועות חברתיות פמיניסטיות בפרט.

המטרה היישומית של המחקר היא לבדוק את הקשר בין המרכיב המגדרי של תנועת מחאה לבין התחקות אחר הסיבות והצורות לפעילות של תנועה כזו במסגרת השיח הציבורי בנושאים המשוייכים לערכים פטריאכליים-מילטריסטיים. מידע זה יכול לסייע לתנועות מחאה עתידיות להתחקות אחר היתרונות והחסרונות של תנועת מחאה מגדרית בדרכה ליישם את מטרותיה, זאת על מנת להשיג הצלחה גדולה יותר בפעילותה במאבק על דעת הקהל, ולהישפט על ידי הציבור בצורה לגיטימית, אובייקטיבית ועניינית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. שיטת המחקר
4. הצגת הממצאים, דיון ומסקנות
5. סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספח: שאלון

קטע מהעבודה:

פעילותן של תנועות מחאה חברתיות מהוות חלק אינטגרלי מחיי החברה האנושית וכלי חשוב ומקובל בחברות מערביות ומפותחות, לקדם ולשמר זכויות ונושאים של קבוצות מיעוטים פוליטיים אשר חשים עצמם נפגעים בשל מצבים חברתיים שהתפתחו עקב שינויים או התיישנותם של חוקים קיימים שלא תואמים את ההתפתחויות החברתיות השונות. תנועות מחאה שונות לחמו עבור קידום אינטרסים שונים של קבוצות מיעוטים פוליטיים, על רקע נושאים פוליטיים, דתיים, גזעיים, מגדריים ועוד (הרמן 1996).

תגים:

תנועה · פוליטית · מחאה · פמיניזם · מחאה · נשית · ערכים · מיעוטים · שטחים · עזה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין המבנה המגדרי של תנועת המחאה הנשית "שובי" לסיבות וצורת התנהלותה", סמינריון אודות "הקשר בין המבנה המגדרי של תנועת המחאה הנשית "שובי" לסיבות וצורת התנהלותה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.