היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד הריבוד האתני משתקף בסלקציה במועדונים? (תרגיל)

עבודה מס' 064038

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח על פי התיאוריות של זימל, בורדייה, יריב, מלכה בנושא ריבוד.

1,650 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הסוגיה המרכזית המתוארת בכתבה היא בעצם סלקציה על בסיס ריבוד אתני. הסלקטור בכתבה מקטלג את האנשים הבאים למועדון על-פי רקע אתני (גוון עור, אשכנזים/מזרחים ועוד) ומיקום גיאוגרפי בארץ. בשלב הראשון של הסלקציה, עוד בשביל העפר בדרך למועדון, ישנו שומר אשר מבצע סינון ראשוני של האנשים. מי שעובר שלב זה ומצליח להגיע לפתחו של המועדון מגלה שהסלקציה נמשכת. כל מי שעבר את השלב הראשון מוצא עצמו שוב חסר אונים אל מול תהליך הסלקציה הקפדני בכניסה למועדון שבסופו יכנס לבלות או שידאגו להראות לו את כיוון היציאה לכביש הראשי. הסלקציה נובעת עקב דעות קדומות של המאבטחים והסלקטורים על בסיס אתני, למשל, עדה מסוימת המוגדרת כ"בעייתית". למעשה בני-אדם הפכו לבני ערובה של מושגים. לא מתייחסים בכתבה לאדם כקצין בצה"ל אלא כבן עדות המזרח - שחום עור, וזה מה שקובע מבחינת המועדון. הסלקציה על רקע אתני במועדון היא לא אירוע חד פעמי, "שלושת הצעירים ניסו להיכנס 7-8 פעמים למועדון ובכל הפעמים נתקלו באותה סלקציה".
----------------------------------------------------------------
ענבל אביב, "הסלקציה במועדונים חוצה גבולות: השחורים לימין היתר לשמאל" (אתר Nfc, 06/2004). http://www.nfc.co.il/archive/001-D-48960-00.html?tag=15-55-49&au=True

קטע מהעבודה:

· פוליטיקה של זהויות רואה בזהות פרויקט ותופסת את הזהות כאוסף של תכונות שיש עליהן משא ומתן מתמשך בין שחקנים חברתיים שונים. זהו משחק כוח שלא לכולם מידה שווה של כוח. הפוליטיקה של הזהויות תופסת זהות כמומצאת או כמניפולציה של קטגוריות חברתיות כמו למשל לאום ודת. מטרת גישה זו היא לתקן את ההדרה.
· הזר הוא הנווד הנצחי שבחר לוותר על נדודיו ונשאר במקום מסוים אשר לא היה שייך אליו מלכתחילה. הזר בעצם הישארותו קושר את גורלו עם גורל המקומיים אשר מחכים שיעזוב כי אי אפשר לבטוח בו. הזר הוא השחקן החברתי שמנהל עם הקבוצה יחסים של "מוכר" ו"אחר", מצד אחד הוא בא במגע יום יומי איתה (לדוגמא: עבודה), מצד שני קיים בניהם מרחק תרבותי רב.

מקורות:

ענבל אביב, "הסלקציה במועדונים חוצה גבולות: השחורים לימין היתר לשמאל" (אתר Nfc, 06/2004). http://www.nfc.co.il/archive/001-D-48960-00.html?tag=15-55-49 au=True
"שלוש דרכים להתבדל" (בורדייה פייר, 2005).
פוליטיקה של זהויות, "הזר" (גיורגי זימל, 1908).
"השד העדתי בישראל: בתוך הבקבוק - על אש קטנה" (צפתי יריב, מגמות מ', 1999-2000, עמ' 5-30).
"לחיות עם זהות מאוימת: חווית החיים עם שוני בצבע העור בקרב צעירים ומתבגרים יוצאי אתיופיה בישראל" (שבתאי מלכה, מגמות מ"א, 2001-2002, עמ' 97-113).

תגים:

בישראל · הבקבוק · הזר · העדתי · השד · זהות · להתבדל · מאוימת · פוליטיקה · זהויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד הריבוד האתני משתקף בסלקציה במועדונים? (תרגיל)", סמינריון אודות "כיצד הריבוד האתני משתקף בסלקציה במועדונים? (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.