היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקמת גדר ההפרדה - כלי להעמקת האתניזציה והמשטר האתני בישראל

עבודה מס' 069528

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור בניית גדר ההפרדה - החל מההחלטה בכ"ט בנובמבר ועד הבנייה עצמה - תוך התייחסות לתהליכים בחברה הישראלית וראייתם את הפלסטינאים.

4,489 מילים ,23 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק במידור החברה הפלסטינאית מהמרחב הישראלי עם התחלת העבודות לבניית גדר ההפרדה. במהלך העבודה אנסה לעמוד על מאפייניה העיקרים של תהליך בניית גדר ההפרדה ביהודה ושומרון ולמעשה שאלת המחקר אותה אנסה להוכיח במהלך עבודה זו תעסוק במאפיינים שהובילו לבניית גדר ההפרדה בשנת 2003.

הנחת המחקר שלי היא שגדר ההפרדה נועדה לענות על מספר צרכים של הממשל הישראלי בפרט ושל החברה הישראלית ככלל. בין היתר ישנם את הצורך הביטחוני, הלאומי, השמירה על המרחב, והבניית גבולות קבועים לפני חתימה על הסכם קבע בין ישראל לרשות הפלסטינאית. למעשה גדר ההפרדה משמשת ככלי בידי ישראל למידור הפלסטינאים, להשתלטות על המרחב הגיאוגרפי, ולדיכוי תפיסות לאומיות על שטחים בארץ ישראל.

בתחילת העבודה אציג רקע תיאורטי אודות שימוש בטרור על מנת להשיג הישגים מדיניים כמו כן אציג רקע על לאומיות ומידור מתוך החברה, על שליטה במרחב, ודיכוי חברות מתפתחות.
לאחר מכן אציג רקע היסטורי מהחלטת האו"ם בכט' בנובמבר דרך הקמת המדינה, מלחמת ששת הימים השלטון הצבאי בגדה ובעזה, האינתיפאדה הראשונה, הסכמי אוסלו, האינתיפאדה השנייה, תוכנית הגדר. במהלך פרק זה אתייחס לתוכניות החלוקה במהלך השנים, מתכנית אלון ועד גדר ההפרדה.
הפרק שלאחריו יעסוק בסיבות שבגינם הוקמה גדר ההפרדה. אציג את עמדת המדינה, כמו כן אציג עמדות אחרות. ולבסוף אערוך דיון אודות הסיבות האמיתיות שבגינם יצאה ישראל לפרויקט גדר ההפרדה.
העבודה תתבסס על מחקרים אקדמאים בתחום כמו גם על פרסומים של מדינת ישראל, ישיבות ממשלה, החלטות, דיונים בוועדות וכדומה.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
אז מה בעצם קרה פה- היסטוריה של היפרדות ואינטגרציה בגדה
אז למה הוקמה הגדר?
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אתנוקרטיה מובחנת כסוג משטר המאפשר התפשטות של אתניזציה ושליטה על קבוצה אתנו-לאומית אחת, על טריטוריות, ומנגנוני עוצמה הנמצאים במחלוקת בין שתי קבוצות אתניות(2).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקמת גדר ההפרדה - כלי להעמקת האתניזציה והמשטר האתני בישראל", סמינריון אודות "הקמת גדר ההפרדה - כלי להעמקת האתניזציה והמשטר האתני בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.