היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיות בסחר בינלאומי-יבוא כלי רכב לישראל

עבודה מס' 065293

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: החסר בכלי רכב - החוקים השונים והפסיקה (הדלה) בנושא יבוא כלי רכב.

7,807 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כיום מיוצרים ברחבי העולם כחמישים וחמש מליון כלי-רכב פרטיים בשנה וכן כלי-רכב מסחריים ואופנועים. הצפי הוא שעד שנת 2010 התעשייה תייצר 65-70 מיליון כלי-רכב פרטיים בשנה. עשיית הרכב אף מקיפה תחומים נוספים כגון סירות, גנרטורים, כלי עבודה ממונעים. מחזור הכספים השנתי בתעשייה שעמד בשנת 1970 על סכום של שני טריליון דולר בשנה, עומד בשנת 2000 על כעשרה טריליון דולר בשנה (10,000,000,000,000 $). קיימים כשש מאות דגמי כלי-רכב פרטיים.
על אף המספרים הנ"ל תעשיית הרכב בעולם נמצאת בהתפתחות מתמדת, כיום התעשייה מתפקדת ב-70% תפוקה. רק 12% מאוכלוסיית העולם הם בעלי כלי-רכב. הייצור הגלובלי בעשור האחרון עלה ב- 19% כאשר העלייה ביצור היא בעיקר במדינות המתפתחות אשר בהן שכר העבודה נמוך וכן הדרישה לכלי-רכב בעליה. כמות הכלי-רכב שיוצרו בסין בעשור האחרון עלתה ב- 229% ובהודו ב- 132%.
יבוא כלי רכב לישראל הינו אחד מסוגי היבוא האזרחיים הגדולים ביותר והוא כלל כלי רכב פרטיים, כלי רכב ציבוריים וכלי רכב להשקעה (טרקטורים וכד'). למעשה כל כלי הרכב מיובאים מחו"ל, וזאת בהעדר תעשיית רכב מקומית ורק חלקם מוכלי-רכב בארץ (לדוגמא מפעלי רכב נצרת המרכיבים ג'יפים).
המחוקק הישראלי, ברגישותו לנושא בטיחות בדרכים ונושא הגנת הצרכן, תיקן מספר רב של חוקים ותקנות לגבי יבוא כלי רכב- הן יבוא אישי והן יבוא באמצעות יבואן מוסמך:
1. אילו כלי רכב ניתן לייבא
2. מהו האבזור הנדרש
3. מה היא אחריותו של היבואן וכד'.

עבודה זו תסקור את החוקים השונים והפסיקה (הדלה) בנושא יבוא כלי רכב. במספר מקרים יובאו השוואות לחול, כפי שעולות מדיווחים של ארגון הסחר העולמי (www.wto.com) או תקנות מקומיות.
העבודה תתחלק לארבעה חלקים כדלקמן:
1. תאור היקף הסחר והיבוא בכלי רכב בישראל
2. תאור החוקים הנוגעים ליבוא אישי
3. תקנות הנוגעות לאבזור כלי רכב ולשירותים שחייב היבואן לספק
4. חלוקת האחריות בין היצרן ליבואן

תוכן העניינים
1. מבוא
2. תאור הסחר הבינלאומי בכלי רכב
הסחר והפיקוח המדינתי
צורת המסחר בכלי רכב
מיזוג תעשיות כלי רכב
3. סוגי כלי הרכב המשמשים את הציבור
4. שוק הרכב בישראל
תקנות באשר למפרט
אחריות לתיקון הליקויים
5. יבוא כלי רכב באופן עצמאי
דרישות לגבי מפרט כלי הרכב
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סחר הרכב בעולם נשלט על ידי מניעים כלכליים של חברות ושל מדינות, וזאת לעומת תחומי מסחר אחרים כגון הסחר בסמים או סחר בנשים בהם מעורבים פוליטיקה ושיקולים שאינם כלכליים אחרים. כמו בכל ענף כלכלי כוחות השוק (ההיצע והביקוש) מניעים את הסחורה ממקום למקום, יוצרים את המחיר ואת הסטנדרד של האיכות הרצויה.

לארגון WTO אין נגיעה לסחר בכלי-רכב למעט מיקרים בהם נוצר סכסוך בין חברות שונות ממדינות שונות ויש רצון וצורך בהכרעה מחוץ למערכת המשפט הבינלאומית הפרטית.

תגים:

סחר · כלי · רכב · מכוניות · יבוא · קניה · מסחר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיות בסחר בינלאומי-יבוא כלי רכב לישראל", סמינריון אודות "סוגיות בסחר בינלאומי-יבוא כלי רכב לישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.