היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנועות רפורמה בכווית במהלך שנות השלושים של המאה העשרים

עבודה מס' 066498

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן הסיבות להתפתחותן של תנועות הרפורמה בכווית בין השנים 1930-1938?

4,449 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העתב, מייסדיה של כווית, היו במקורם קואליציה של משפחות בני אותו שבט השייכים לקונפדרציות השבטים של ענזה (Anza)ממרכז חצי האי ערב. משפחות אל- צבאח (Al- Sabah) ואל ח'ליפה (Al- Halifa) הגיעו לכווית מקטר בשנת 1716 לאחר שהשלטון העת'מאני גירשם בשל סכסוכים פוליטיים עם שליטי קטר.
בתקופה שבין סוף מלחמת העולם הראשונה לסוף שנות השלושים של המאה הקודמת, התקופה בה עוסקת העבודה הנוכחית, חלו שינויים משמעותיים במערכת היחסים בין אוליגרכית הסוחרים למשפחות השלטון וביחסי הכוחות ביניהן. השינוי הבולט ביותר היה עלייה בכוחו של השליט שיח' אחמד בן ג'אבר (Ahmed Ben Jaber) ממשפחת אל צבאח, יחסית לכוחם של הסוחרים ואף של יתר בני משפחת השלטון. בתקופה זו הוקמו, בחסות בריטניה שהעניקה לכווית מעמד של מדינות קליינטיות בחסות בריטית, מוסדות מדינה חדשים אשר חיזקו את כוחם ואת מעמדם של השליטים באופן משמעותי. הדבר הוביל לכך שמשפחת השליט יכלה להפחית את תלותה בבסיסים פנימיים ייחודיים, בייחוד במשפחות הסוחרים, אשר בעבר היו נחוצות לה.
השליטים חיזקו את מעמדם במישור הפנים, והתוצאה הייתה פיחות משמעותי בכוח האוליגרכיות המסחריות לצד עלייה והתעצמות כוחם של שליטי המדינה. יחד עם זאת, עד המחצית השנייה של שנות השלושים אוליגרכית הסוחרים נותרה עדיין בסיס הכוח העיקרי של משפחת השלטון אל מול שאר האוכלוסייה וכן שימשה מקור עיקרי להכנסות המדינה, אם כי בשיעור נמוך מבעבר(1).
במהלך שנות השלושים של המאה הקודמת חשו קבוצות שונות במדינה אי שביעות רצון וחוסר נחת גוברים ממשפחת השלטון. אלו גרמו להן לדרוש את קיומן של רפורמות במדינה. עבודה זו תתמקד בזיהוי הסיבות אשר הובילו להתפתחותן של תנועות הרפורמה בכווית בין השנים 1930-1938, ותנסה לבחון באופן ספציפי את השאלה: מהן הסיבות להתפתחותן של תנועות הרפורמה בכווית בין השנים 1930-1938?.
המקורות הביבליוגרפים אשר שימשו אותי בעבודה כוללים מקורות משניים מודפסים שנכתבו בנושא, אותם ניתחתי בהתאם לשאלה הנדונה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה היסטורית
2.1 רקע על התקופה
2.2 הסיבות להתפתחותן של תנועות רפורמה בכווית בשנות השלושים
2.2.1 סיבות פנימיות להתפתחותן של תנועות הרפורמה
2.2.2 סיבות חיצוניות להתפתחותן של תנועות הרפורמה
2.3 הרפורמות בכווית בשנות השלושים
2.4 תנועת הרפורמות של 1938
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שנות העשרים של המאה העשרים התאפיינו כתקופה בה היה שגשוג כלכלי בכווית והתרחשה בה פעילות מסחרית ענפה. הפריחה הכלכלית של כווית בתקופה זו, בייחוד בענף המסחר, ענף שהיווה את מקור ההכנסה המשמעותי ביותר במדינה, נעוצה במספר גורמים. ראשית, שיעור המכס שהוטל על סחורות המגיעות או יוצאות מהמדינה היה נמוך יחסית- שיעור של ארבעה אחוזים בלבד לעומת כשבעים אחוזים בנמלים הסעודיים של אל- חסה. שנית, השלטון פעל לעידוד הפעילות המסחרית במדינה.

תגים:

עתב · סוחרים · שיח' · אחמד · כווית · תנועות · רפורמה · סחורות · כלכלה · שנות · העשאים · שנות · השלושים · מסחר · אצולה · משפחת · צבאח · קונפדרציה · שבטים · חצי · האי · ערב · מזרח · תיכון · היסטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנועות רפורמה בכווית במהלך שנות השלושים של המאה העשרים", סמינריון אודות "תנועות רפורמה בכווית במהלך שנות השלושים של המאה העשרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.