היישום אינו מחובר לאינטרנט

אובדן הנשיות

עבודה מס' 062919

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מושג הנשיות, תכונות נשיות וגבריות וניתוח פרסומות.

9,172 מילים ,25 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
1. מבוא
2. נשיות מה היא ?
2.1 מבוא
2.2 אישה\נקבה - הגדרה לשונית
2.3 אפיון התכונות הנשיות
א) מבוא
ב) תכונות נשיות סטריאוטיפיות
1) מבוא
2) מהו סטריאוטיפ ?
3) ייחודו של סטריאוטיפ מיני
א. מבוא
ב. דרך היווצרותו של הסטריאוטיפ המיני
ג. השפעתו של הסטריאוטיפ המיני
ד. סיכום
4) האישה הסטריאוטיפית
5) סיכום
ג) האם ישנן תכונות נשיות מובנות ?
1) מבוא
2) תכונות נשיות למול תכונות גבריות
א. מהן תכונות נשיות
ב. מהן תכונות גבריות
ג. בחינת התכונות הנשיות למול התכונות הגבריות
3) סיכום
2.4 סיכום
3. הנשים בפרסומות
3.1 מבוא
3.2 תאוריית הבניית המציאות
3.3 נשים בפרסומות
א) מבוא
ב) הצגת הנשים בפרסומות
1) מבוא
2) מסר מיני בפרסומות
3) נשים בפרסומות
4) סטריאוטיפים מיניים בפרסומות
5) סיכום
ג) ניתוח תוכן של פרסומות
3.4 סיכום
4. אובדן הנשיות והשלכתו על תופעת ההטרדה המינית.
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מבוא
עבודה זו בוחנת את מושג הנשיות ואבדונו. היות ואנו חיים בעולם בו הגברים שולטים ואילו
הנשים הן הנשלטות, כל תחומי החיים מכוונים לכיוון זה ולשמירת הסטאטוס קוו הקיים ולכן
מעניין לראות כיצד משמרים את המצב הקיים, כיום בעידן בו אמצעי תקשורת ההמונים
מהווים את סוכן החיברות בשירות הקונצנזוס והפרסומות מהוות חלק בלתי נפרד מהם.
אפתח בהצגת ההגדרות המילוניות למושג ה"אישה"\"נקבה" וזאת תוך כדי השוואתו של המושג
למושג ה"גבר"\"זכר". אמשיך בניסיון לאפיין את התכונות הנשיות תוך כדי בחינתם של
הסטריאוטיפים המיניים הרווחים בחברה והצגתה של האישה כפי שהיא מצטיירת מאותם
הסטריאוטיפים הללו. בנוסף, אבחן את התכונות הנשיות למול התכונות הגבריות.
בהמשך, אעבור לעסוק בנשים בפרסומות. תחילה, אציג את תאוריית הבניית המציאות,
המייחסת לתקשורת ההמונים השפעה חזקה על הפרט, בכיוון של הבניית מציאות מעוותת
והטמעתה בחברה. לאחר מכן, אעבור להציג את הנשים בפרסומות. אראה כיצד באים לידי
ביטוי הסטריאוטיפים המיניים בפרסומות בכלל ובאילו סטריאוטיפים בפרט, נעשה שימוש
והאמנם הנשים מוצגות בהתאם לתכונותיהן האמיתיות או בצורה אחרת החוטאת למציאות
הממשית. אמשיך בניתוח תוכן של מספר פרסומות (פרסיל, calgon, יוגה של שטראוס, פוקס,
ספרינג, מתאים לי ml), תוך כדי בחינתן בהתאם לשני הקריטריונים העולים מהעבודה כולה
והם: אובדן הנשיות והצגתה של האישה כאובייקט מיני וזאת בכדי לעורר את יצרו של הגבר
ואת אותן התכונות החזקות שלו. בסוף העבודה, אבחן את תופעת אובדן הנשיות מול תופעת
ההטרדה המינית ואראה האם נשים מוטרדות גם כשהן מאבדות מנשיותן.

עבודה זו מנסה לראות האם אותן התכונות הנשיות, אכן באות לידי ביטוי בפרסומות. האם
נשים מציגות את עצמן או שמא הן הופכות להיות מי שהן לא, במעבר למרקע. לבסוף, אנסה
לטעון כי במקומות העבודה, הנשים המוטרדות לא מתוקף תכונותיהן הנשיות, אלא דווקא בגלל
אותן התכונות שמאמצת האישה הפומבית. כלומר, בגלל אותן התכונות הגבריות שהיא מאמצת
עם כניסתה לעבודה.

הערת מערכת: הפרסומות עצמן אינן חלק מן העבודה.

מקורות:

הורניק, יעקב פרופ'. ניהול השיווק - שיטות, עיונים ואסטרטגיות. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב . 1987. כרך ד'. עמודים 41-39.
הורניק, יעקב. ליברמן, יהושע. ניהול הפרסום. האוניברסיטה הפתוחה. תל-אביב. 1996. כרך ב'. עמודים 57-55.
כספי, דן ד"ר. תקשורת המונים. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב. כרך ב'. עמודים 125-106.
מלאך-פיינס, איילה ד"ר וגולדברג רות. פסיכולוגיה של המינים. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב. יחידה 6. עמודים 137-92.
פרויד, זיגמונד. תרבות בלא נחת ומסות אחרות. דביר, הוצאה לאור בע"מ. נדפס בישראל תשמ"ח 1989. עמוד 269.
בארט ב. לואיס ודאלק ג'י דיויד. "בלי ידיים!". בתוך: נשים וגברים בעבודה - יחסי אנוש בין המינים, 1988. פרק 7.עמודים 84-74.
למיש, דפנה. "נשים יפות - סטראוטיפים מכוערים: דימויי נשים בפרסום הישראלי". בתוך: ניהול הפרסום. הורניק/ליברמן. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב. 1989. עמודים 97-94.
למיש, דפנה ד"ר. "נשים בתקשורת, עדיין שוליות". החוג לתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. מתוך: חוברת מאמרים בהוצאת האגודה לזכויות האזרח. עורכת: נעמה ישובי. 2001. עמודים 7-1.
Beauchamp.T.L. "Manipulative Advertising". In Beauchamp.T.L.&Bowiew.N.E. Ethical Theory and Business, 4th ed. Englewood Cliffs,NJ: Prentice-Hall, 1993. p. 475-483.
Cohan John Alan. "Towards a new paradigm in the ethics of women's advertising". Journal of business etics. Dordrecht: Oct 2001. Vol.33, Iss.4, Part 2 p. 323-337
Rosengran, K.E. (1986). "Linking Culture and other Societal Systems" Communication and Letisure in Israel, (editors: I.Yanovitzki, E.Katz, H.Haz, D.Levin). The Open University, Tel-Aviv, 1999, pages 31-42.

תגים:

שיוויון · הזדמנויות · הבניית · מציאות · מגדר · נשים · אישה · אשה · פרסומות · הטרדה · מינית · פרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אובדן הנשיות", סמינריון אודות "אובדן הנשיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.