היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתתפות נשים בכוח העבודה

עבודה מס' 041657

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי ונתונים (עד 1996), הגורמים המשפיעים על השתתפות הנשים בכוח העבודה והסברים לתופעה.

4,909 מילים ,4 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

מחקרים ואנשי מקצוע מצביעים על כך כי ישנם שלושה סוגי עבודה: עבודה בשוק העבודה; עבודה בבית; ניצול הפנאי. במסגרת העבודה בבית מיוצרים מוצרים "תוצרת בית", שמשמשים כמוצרים תחליפים או משלימים למוצרים הקיימים בשוק. מבחינת מודלים כלכליים, העבודה בבית מיוצרת תוך כדי תפוקה שולית פוחתת, משמע ככל שגדלים אמצעי הייצור לא גדלה התפוקה ואף להפך. עוד במסגרת המודלים הכלכליים ההנחה היא שככל שהשכר בשוק יעלה, כך תפחת העבודה בבית, שכן פרטים רבים יותר יעדיפו לקבל תמורה גבוהה יותר עבור עבודתם(1).
ישנו קושי לחלק את מהותו של הזמן שבבית, לזמן עבודה ולזמן פנאי, שכן לעתים קרובות הגבולות בין השניים מטשטשים. מבחינה תיאורטית, ההצדקה לחבר בין שני "סוגי זמן" נתמכת על ידי שתי הנחות: 1. שני "סוגי הזמן" מגיבים דומה לשינויים סוציו- אקונומיים בסביבה. 2. שני "סוגי הזמן" מחירם היחסי קבוע ואין הם משפיעים על ייצור ומחירי תפוקה(2).
עבודה זו תעסוק בהשתתפות נשים בכוח העבודה בישראל. מספר הנשים העובדות מחוץ לבית ומצטרפות למעגל העובדים גדל בהתמדה מידי שנה ושנה, בשנות השבעים אחוז הנשים מסך כל כוח העבודה האזרחי עמד על 35.7% ובשנות השמונים גדל מספרן והגיע ללמעלה מ- 44% מכלל כוח העבודה האזרחי. למרות נתונים אלו אודות מספר הולך וגדל של נשים עובדות ולמרות העובדה שכיום נשים מהוות כוח עבודה כלכלי חשוב הן למשקי הבית והן למשק בכללותו, האפליה בשוק העבודה קיימת ושרירה.
במסגרת עבודה זו ננסה ,כאמור, לבחון את השתתפותן של נשים בכוח העבודה בישראל. תחילה נבחן את מהות המושג "השתתפות בכוח העבודה". לאחר מכן נביא גרף של שיעורי ההשתתפות בכוח העבודה לפי מין בין השנים 1996-1960. החלק השלישי של העבודה יעסוק בניתוח התיאורטי של הגורמים המשפיעים על השתתפות נשים בכוח העבודה- כלומר נביא את הגורמים העיקריים המשפיעים על התופעה ולצדם נביא את ההסברים לאותם הגורמים.

מקורות:

מלאך פיינס איילה, הלהטוטנית, עם עובד, 1989.
מאור ענת, עורכת, נשים הכוח העולה, ספריית פועלים, 1997.
שחר דוד, עבודה ויחסי עבודה בישראל, הוצ' יסוד, ת"א 1988.
Ben Porath Yoram, "Jewish Mother Goes to Work: Trends in the Labor Force Participation of Women in Israel 1955-1980", Journal of Labor Economics, 1985 Vol3, 1985.
Gtonau Reuben, "Leisure, Home Production, and Work The Theory of the Allocation of Time Revisited", Journal of Political Economy, 1977.

תגים:

פמיניזם · אישה · תעסוקה · אפליה · שוק · העבודה · נשים · גברים · תעסוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתתפות נשים בכוח העבודה", סמינריון אודות "השתתפות נשים בכוח העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.