היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתתפות נשים בשוק העבודה

עבודה מס' 070188

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי ההשתתפות של נשים בכלל ושל נשים ערביות בפרט בשוק העבודה בישראל?

6,642 מילים ,20 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מבט על הגורמים המרכזיים והמשפיעים במשק הישראלי מעלה תמונה עגומה למדי: שיעור ההשתתפות של נשים נמוך לעומת שיעור ההשתתפות של גברים, ושיעור הנשים הערביות כמעט ואינו קיים. בהתאם לכך, בחרנו לעסוק בנושא: "השתתפות נשים בשוק העבודה בדגש על נשים ערביות" ולהתמקד בשאלה: כיצד באה לידי ביטוי ההשתתפות של נשים בכלל ושל נשים ערביות בפרט בשוק העבודה בישראל? השערת המחקר שלנו הייתה, כי אמנם ניתן לזהות בשנים האחרונות מגמות של שינוי ביחס למעמד האישה בישראל (וגם למעמדה של האישה הערבייה בישראל), אולם בסופו של יום מדובר בשינויים מינוריים ולא מרחיקי לכת. המחקר שלנו, שכלל את השיטה האיכותנית, ראיונות פרונטליים מתגלגלים, עם מספר נשים יהודיות ונשים ערביות אושש את השערת המחקר שלנו: בישראל 2014 עדיין קיימים פערים מגדריים (נשים גברים) ואתניים (יהודיות ערביות). ובהתאם לכך, ההשתתפות של נשים בכלל ושל נשים ערביות בפרט כמעט ולא באות לידי ביטוי בשוק העבודה בישראל.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2.חלק תיאורטי
2.1 מעמד הנשים בחברה בישראל
2.2 מעמד האישה הערבייה בישראל
2.3 נתונים
2.3.1 נשים בכלל
2.3.2 נשים ערביות בפרט
2.3 העדפה מתקנת
3.חלק אמפירי
3.1 שיטה איכותנית
3.2 ממצאים
4.דיון
5.סיכום
6.רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

מעמדה של האישה בכלל ומעמדה של האישה הערבייה בפרט בחברה בישראל 2014 מהווה את אחד הנושאים הדומיננטיים במחקר הפמיניסטי. מחקר זה, מצביע על הצורך לקשור את מעמד האישה לא רק לתרבות המשפחתית הפטריארכלית, אלא גם לדיכוי מטעם המדינה ולתפקיד שמוסדותיה ממלאים בשימור נחיתותה של האישה ובהעצמת הערכים הגבריים הפטריארכליים. הדבר בא לידי ביטוי, בייצוג הדל של נשים במרחב הציבורי, בפוליטיקה ובשוק העבודה (עזאיזה ואחרים, 2009).

תגים:

אפליה · נשים · שוק עבודה · תקרת זכוכית · מעמד האישה · מגדר · ריבוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתתפות נשים בשוק העבודה ", סמינריון אודות "השתתפות נשים בשוק העבודה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.