היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מנהיגות מעצבת על התנהגות אזרחית ארגונית

עבודה מס' 071268

מחיר: 209.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות.

4,634 מילים ,32 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם עוסקים לאורך השנים במונחים ארגונים שונים כמו מוטיבציה של עובדים, מחויבות, מחוברות, ביצועים ועוד. מחקרים אלה מוצאים כי אחד הגורמים המשפיעים ביותר על פרמטרים אלה בקרב עובדים הינו הסגנון הניהולי של המנהל בארגון, אשר מושפע אף הוא מהתרבות הארגונית (Hofstede, 1993).
סגנונות ניהול נסקרו רבות בספרות המחקרית ותתי תחומים מתוך תחום רחב זה הלכו והתפתחו לאורך 40 השנים האחרונות, כאשר דוגמא לכך הינו העיסוק התחילתי ב-2 סגנונות ניהול, מתגמל ומעצב, ועד לטווח 8 דרגות הניהול השונות בהן נעשה שימוש כיום באופן נרחב לאפיון סגנון ניהולי של מנהלים בארגון (Akar & Ustuner, 2019).
על אף ההיסטוריה הרבה של העיסוק במונחים אלה, עדיין סגנון ניהולי אחד הולך וצובר תאוצה רבה גם כיום בקרב ארגונים והוא הניהול המעצב Bass, 1998)). ניהול זה נמצא כיום כסגנון הניהול המתאים ביותר לעידן המודרני כאשר ניהול זה מאפשר לשפר באופן עוצמתי יותר את מוטיבציית העובד, מחויבותו, ביצועיו ועוד, זאת לעומת הניהול המתגמל בו נעשה שימוש בעיקר בעבר ובארגונים פחות מודרניים אשר נותנים לעובד משימות מאוד מוגדרות ואינן רוצות להפיק מן העובד שיפור תפקודי בתחומים נוספים בארגון.
מנהלים אשר מאמצים את הסגנון הניהולי המעצב רואים בעובדיהם כלי ארגוני שיש לטפח, לפתח ולשפר מתוך תפיסה לפיה עובדים אלה יפיקו פרודוקטיביות רבה יותר ובסופו של דבר יניבו לארגון בכללותו ביצועים גבוהים יותר (Wang, 2018). אחד הגורמים לכך הינו המונח 'התנהגות אזרחית ארגונית' אשר גם הוא הולך וצובר תאוצה רחבה במחקרים בתחום ההתנהגות הארגונית. התנהגות אזרחית ארגונית הינה למעשה תפקודו של העובד מעבר להגדרת תפקידו (Kissi et al., 2019).
לפיכך, מטרת העבודה הנוכחית הינה לבחון את הקשר בין סגנונו הניהולי המעצב של המנהל ובין התנהגות אזרחית ארגונית של העובדים בארגון. כלומר, עבודה זו רוצה לבחון האם מנהלים הפועלים בשיטת הניהול המעצבת מעודדים למעשה את העובדים לבצע את תפקידם ומעבר לכך, תוך הגדלת ראש ושיפור תפקודם המקצועי בארגון.

נושא זה אמנם נחקר רבות במחקרים קודמים אך עדיין יש צורך וניתן להרחיב באופן תיאורטי נוסף בסוגיה זו ולהעמיק את הקשר בין מונחים ארגוניים אלה. אני מוצאת בחקר נושא זה עניין רב כיום כאשר ארגונים רבים מיישמים הלכה למעשה את הניהול המעצב מתוך תפיסה תרבותית ארגונית, וודאי בארגוני הייטק, ומעניין לראות אם באמת התנהגותם האזרחית ארגונית של העובדים אכן משתפרת כאשר מיושם סגנון ניהולי זה.
אני סבורה כי לעיתים, לא תמיד ימצא הקשר בין משתנים אלה חיובי וזה המון תלוי בבגרותם של העובדים הכפופים, בסגנון התרבות הארגונית ובאופן שבו המנהל מיישם את הסגנון המעצב ולא רק תומך בו באופן תפיסתי שכן ניהול זה לעיתים, וודאי בטווח קצר, דורש מעורבות והתערבות רבה בעיסוק הכפופים ומחייב את המנהל להדרכה, הובלה ובקרה על מנת להתוות את הדרך לכפופים להמשך תפקודם באופן עצמאי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הניהול בארגון
2.2 ניהול מעצב בארגון
2.3 התנהגות אזרחית ארגונית
2.4 הקשר בין ניהול מעצב והתנהגות אזרחית ארגונית של עובדים
3. דיון
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוקרים רבים לאורך השנים בחנו את נושא הניהול מכיוונים שונים והגיעו למסקנות דומות. לובלאס ועמיתיו Lovelace et al., 2019) ‏) טענו כי המנהל מוכרח להיתפס כמנהיג בכדי לנהל בצורה משפיעה ויעילה. למסקנה דומה הגיעו גם בעבר כאשר שאו (Shaw, 1990 in Khoreva et al., 2017‏) אשר חקר את הסוגייה מכיוון מנהלים וציין כי בכדי שהמנהל יצבור כוח והכרה עליו להיות נתפס כמנהיג בארגונים בהם הוא פועל. סיבת הקיום של המנהלים נגזרת מהמונהגים תרבותית, המנהיגים למעשה מונהגים ע"י כפיפיהם והשפעתם תלויה במונהגים (Hofstede, 1993). ניתן לסכם ולומר כי הגורם העיקרי בהצלחת ארגונים בינלאומיים נתונה בתפיסת המנהיגות אצל המונהגים. כאשר ישנו קשר בין המנהיג לבין תפיסתו כמנהיג בקרב המונהגים כך נוצר בסיס טוב להצלחת החיבור בין המנהל ועובדיו.

תגים:

ניהול · מנהל עסקים · מנהל · ארגון · עובד · עובדים · מוטיבציה · מחויבות · מחוברות · ביצועים · סגנון ניהול · מנהיג · ניהול · תפקיד · מנהיג · הנהלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מנהיגות מעצבת על התנהגות אזרחית ארגונית", סמינריון אודות "השפעת מנהיגות מעצבת על התנהגות אזרחית ארגונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.