היישום אינו מחובר לאינטרנט

העלייה מחבר העמים-בין השתלבות תרבותית לבין שמירת ייחודיות תרבותית

עבודה מס' 071242

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם העלייה הגדולה של חבר העמים משנות ה-90 השתלבה תרבותית בישראל או שמרה על ייחודיות תרבותה מארץ המוצא?

5,492 מילים ,25 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מתחילת שנות התשעים של המאה העשרים עלו לישראל למעלה ממיליון מתוך 1.5 מיליון היהודים שחיו בברית המועצות. העולים היו צעירים ומשכילים יחסית בממוצע, אבל רבים מהם לא ידעו עברית ואנגלית, ורבים, בייחוד בשנים הראשונות של העלייה, הגיעו ארצה חסרי אמצעים. מטבע הדברים לא היו להם קשרים חברתיים בישראל. גם המצב בישראל בתקופת העלייה הציב קשיים בקליטתם המוצלחת של העולים: מדיניות הגבלת הגידול של המגזר הציבורי אילצה רבים מהעולים המשכילים לעבוד שלא במקצועם, ועליית מחירי הדיור הרחיקה מאוד את האפשרות להגיע למגורים בבעלותם. על קשיים אלה נוספו בעיות ההשתלבות החינוכית, בעיות בריאות ורווחה (בייחוד של העולים המבוגרים), בעיות ספציפיות של עולים שלא הוגדרו כיהודים על-פי ההלכה וכמובן בעיות השתלבות תרבותית עם התרבות המקומית.
בשני העשורים האחרונים פורסמו לא מעט מחקרים שיוחדו לעלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר ולקליטתה בישראל. ואולם, רובם הוקדשו לנושאים ספציפיים כגון לימודים, תעסוקה, דיור, השתלבות חברתית או לנקודת זמן מסוימת. במחקר הנוכחי נעשה ניסיון לתת תמונה עדכנית של השתלבות העולים במסגרת התרבותית מתחילת שנות התשעים עד השנים האחרונות תוך התייחסות לקשיים שונים שליוו את העולים ביניהם קשיים כלכליים וחברתיים רבים.
על מנת לבחון את השתלבות העולים מבחנה תרבותית בישראל, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון עוסק בתיאור הגירת חבר העמים של שנות ה-90 וברקע להגירה זו. הפרק השני סוקר את הקשיים השונים עימם התמודדו עולי חבר העמים שעלו לישראל בשנות ה-90 תוך התמקדות בקשיים חברתיים, כלכליים, משפחתיים ופסיכולוגיים.
החלק הבא של המחקר עוסק בתרבות ורב תרבותיות בישראל. פרק זה מציג מהי תרבות ורב תרבותיות וסוקר את מאפייניה של הרב תרבותיות במדינת ישראל. חלק זה מוביל למעשה לפרק הבא אשר סוקר את מאפייני התרבות הרוסית ומוביל לבחינת הקשיים התרבותיים והתפיסות התרבותיות בהן בחרו עולי חבר העמים של שנות ה-90 אל מול התרבות המקומית של הישראלים שישבו בארץ, חלקם ממדינות מזרח ואף חלקם עולים מחבר העמים שעלו בשנות ה-70.
שיטת המחקר בה נעשה שימוש לבחינת סוגיה זו הינה שיטת מחקר עיוני.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 עולים מחבר העמים- רקע
2.2 קשיים שונים בהסתגלות העולים
2.3 תרבות ורב תרבותיות בישראל
2.4 התרבות הרוסית
2.5 מאפייני שילוב תרבותיים של עולי חבר העמים
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כל שנה עוברים ממדינה למדינה מיליוני אנשים נסיבות שונות ומגוונות. חלקם רוצים להכיר את העולם ולתייר במדינות אחרות, חלקם רוצים לשפר רמת חייהם בארץ זרה, לאחד משפחות או לחפש מקלט מדיני. חלקם כפי שקרה במדינת ישראל במהלך 50 השנים האחרונות, רצו "לעשות עליה" לארץ המובטחת. למהגרים השונים יש מספר משימות שעליהם לבצע במדינה החדשה כדי שקליטתם תחווה הצלחה לאורך זמן: ראשית, עליהם למצוא דיור ותעסוקה, לרכוש שפה חדשה ולהשיג רמת חיים נאותה. אלה מקנים את היכולת להסתגל כלכלית. שנית, על המהגרים ליצור חוג חברים ועמיתים חדש, להשיג הכרה חברתית ומקצועית ואילו בתחום המשפחתי הוא חייב להסתגל למערכות היחסים בתוך המשפחה שהתפקידים בה השתנו לאור המציאות המחייבת בארץ החדשה ולעזור לאינטגרציה של ילדים בסביבתם החברתית החדשה. בתחום התרבותי על המהגר להסתגל לתרבות החדשה - ללמוד ולאמץ ערכים, שפה חדשה, נורמות ודפוסי התנהגות המקובלים בחברה החדשה (סיקרון ולשם, 1998).

תגים:

ישראל · עלייה · עולים · הגירה · מהגרים · השתלבות · תרבות · ברית המועצות · הסתגלות · רוסיה · קליטה · חבר העמים · אוכלוסייה · סובייצקה · חבר העמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העלייה מחבר העמים-בין השתלבות תרבותית לבין שמירת ייחודיות תרבותית", סמינריון אודות "העלייה מחבר העמים-בין השתלבות תרבותית לבין שמירת ייחודיות תרבותית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.