היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתלבותם של בני העדה הדרוזית במסגרת הצבאית

עבודה מס' 070871

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת אופן השתלבותם של בני העדה הדרוזית במסגרת הצבאית, מהי תפיסת בני העדה כלפי שירות בצבא ומניעיהם.

8,588 מילים ,26 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

במסגרת עבודה זו אבחן את אופן השתלבותם של בני העדה הדרוזית במסגרת הצבאית. מטרת העבודה הינה לבחון את אופן השתלבותם של בני העדה הדרוזית במסגרת הצבאית כאשר 2 שאלות מחקר מרכזיות הובילו את מחקר זה: מהי תפיסת בני העדה הדרוזית כלפי שירות בצבא ומהם מניעי השירות של דרוזים לשרת בצה"ל? מתן מענה על סוגיות מחקר אלה נעשה במחקר זה בשיטה האיכותנית אשר כללה ניתוח מחקרים קודמים בנושא הדרוזים בישראל ושירותם הצבאי תוך שילוב ממצאי ראיונות עומק חצי מובנים שנערכו עם שמונה חיילים בשירות קבע בצה"ל מקרב בני העדה הדרוזית.

במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק חצי מובנים. כלי זה נמצא כמתאים ביותר על מנת להבין באופן עמוק ומשמעותי האם התיאוריות השונות בדבר גיוסם של בני העדה הדרוזית לצה"ל, תרומתם לארגון ולבטחון המדינה ותרומתם להם אישית אכן נובעת מתוך תפיסות אידיאולוגיות או סיבות אחרות וזאת אל מול ניתוח דבריהם שעלו מתוך הראיונות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 מאפייני העדה הדרוזית
2.2 הדרוזים בישראל
2.3 עמדות הדרוזים כלפי מעמדם בחברה הישראלית
2.4 שירות צבאי בישראל
2.4.1 רקע
2.4.2 שירות צבאי בקרב העדה הדרוזית
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר
3.4 משתתפי המחקר
3.5 אתיקה בביצוע הראיונות
4. ממצאים
4.1 מניעים לשירות הצבאי בצה"ל
4.1.1 מניעים משפחתיים
4.1.2 מניעים עדתיים מסורתיים
4.1.3 נאמנות למדינה
4.1.4 תרומה אישית
4.2 תפיסת השירות הצבאי
4.2.1 חוויות שירות קשות ומאתגרות
4.2.2 חוויות שירות חיוביות
4.3 השלכות לעתיד של חוק הלאום ושוויון חברתי
5. דיון וסיכום
5.1 דיון
5.2 סיכום
5.3 תרומה יישומית
5.4 מגבלות המחקר
6. ביבליוגרפיה
7. נספח - מתווה ראיון המחקר

קטע מהעבודה:

פלאח (2000) פותח את ספרו על בני העדה הדרוזית בעיסוק בשם העדה. הוא מוצא כי השם "דרוז" מופיע בכתובים מאז היווסדה של הדת הדרוזית בתחילת המאה ה- 11, בשנת 1017. הראשון שכינה את הדרוזים בשם זה היה ההיסטוריון הערבי נוצרי אל אנטאכי, במאה הראשונה להיווצרות הדת. מקור הכינוי הוא שמו של אחד ממייסדי הדת, נשתקין דרזי, שפעל יחד עם מנסח התורה הדרוזית ומפיצה העיקרי, חמזה בן עלי. שניהם פעלו בחצר מייסד הדת, אל חאכם באמר אללה, החליף הפאטמי השישי במצרים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתלבותם של בני העדה הדרוזית במסגרת הצבאית", סמינריון אודות "השתלבותם של בני העדה הדרוזית במסגרת הצבאית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.