היישום אינו מחובר לאינטרנט

משא ומתן בין ישראל וחמאס במבצע צוק איתן

עבודה מס' 071240

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תהליך המשא ומתן להפסקת אש מול ישראל לצד אנשי חמאס במהלך מבצע צוק איתן.

6,248 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא בחינת תהליך המשא ומתן להפסקת אש מול ישראל לצד אנשי חמאס במהלך מבצע צוק איתן. מבצע צוק איתן היה מבצע צבאי רחב היקף אשר התחיל בשנת 2014 ברצועת עזה כאשר המבצע החל בעקבות מבצע "שובו אחים" שבו נחטפו 3 נערים ישראלים אשר נרצחו לבסוף באותה השנה. בעקבות אירוע זה בוצע פעולת נקם שהובילה לרציחתו של הנער הפלסטיני בירושלים על ידי יהודים. אירוע זה וקודמו, אשר מהווים אירועים חריגים מאוד גם מבחינה ביטחונית, הובילו בסופו של דבר להסלמה משמעותית ברצועת עזה.
חמאס החלו לבצע ירי ארטילרי כבד לעבר יישובי הדרום אשר גרם לפגיעה קשה באורח חייהם של תושבי המקום. על מנת להשיג לתושבי הדרום שקט וביטחון מדיני ממשלת ישראל הכריזה על מבצע "צוק איתן" אשר כלל כניסת כוחות ישראלים לשטחי הרצועה על מנת להרוס ולחסל את תשתיות הטרור של פעילי חמאס וכל זאת על מנת להשיג הפסקת אש לטווח ארוך שנים.
עבודה זו בוחנת את הליך המשא ומתן להפסקת אש מול גורמי החמאס במהלך מבצע צוק איתן, תוך בחינת האינטרסים של הצדדים להגיע להפסקת אש או לפשרה מסוימת וכיצד הם הושפעו באותה עת בהתערבות של גורמי חוץ לדוגמה מתווכים ממדינות מסוימות כמו ארה"ב, מצרים, קטר וירדן או שהושפעו מלחץ בינלאומי כגון האו"ם, מועצת הביטחון והתערבות ממשלות נוספות על מנת להשיג את הפסקת האש.
בעבודה נבדוק האם הפסקת האש נבעה מהפעלת לחץ פנימי כלומר לחץ מדיני או ארגוני להגיע להפסקת אש בשל סיבות פנימיות לדוגמה מחסור בתקציב, מחסור בנשק או תחמושת, חוסר בתשתיות ראויות ללחימה ואף ריענון הכוחות על מנת להמשיך בלחימה בשלבים מאוחרים יותר.
במסגרת העבודה נבחן מהו המצב הבטחוני בישראל, מהו טרור, מהי הפסקת אש, מהו מבצע צוק איתן ואיך התנהל המשא ומתן להפסקת האש בין ישראל וחמאס במבצע זה. מתוך כך, שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: מה הם הגורמים אשר הובילו את ישראל וארגון טרור חמאס להפסקת אש במהלך מבצע צוק איתן?

כלי המחקר בו נעשה שימוש בעבודה זה הינו ניתוח ספרותי. כלי זה נועד לשם בחינה מעמיקה של תיאוריות שונות בנושא משא ומתן, טרור וההקשר ביניהם במסגרת מבצע צוק איתן (שקדי, 2003).

תוכן עניינים:
1. מסגרת תאורטית
1.1 מבוא
1.2 מתודולוגיה
1.3 סקירת ספרות
1.3.1 המצב הביטחוני בישראל
1.3.2 הגדרת טרור
1.3.3 הגדרת משא ומתן
2. המבצע והמשא ומתן
2.1 מבצע צוק איתן
2.2 ניהול המשא ומתן במבצע צוק איתן
3. דיון ומסקנה
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדינת ישראל חווה טרור עוד מימי העליה הראשונה לארץ, דרך הכרזת העצמאות ולמעשה עד היום. טרור זה אשר לעיתים הוביל למלחמות הינו בעל השפעה רבה על כלכלתה של מדינת ישראל. דוגמא לכך הינה במלחמת ששת הימים כאשר עם סיומה של מלחמה זו נדרשה מדינת ישראל לייצר מלאים חדשים של אמצעי לחימה, תחמושת, רובים וכדומה על מנת להחזיר את הצבא לכשירות מלאה. בנוסף, מדינת ישראל לאחר מלחמת ששת הימים נדרשה לגייס חיילים ועובדים אזרחים רבים לשורות הצבא על מנת לתמוך בחזרת המערכת הצבאית לכשירות מלאה למלחמה עתידית שתבוא (בן דוד, 2004).

תגים:

ישראל · מלחמות · מבצע · מלחמה · חמאס · צוק איתן · הסכם · הפסקת אש · צבא · לחימה · ממשלה · טרור · ארגון טרור · עזה · עצמאות · עימותים · פיגוע · ביטחון · כיבוש · שטחים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משא ומתן בין ישראל וחמאס במבצע צוק איתן", סמינריון אודות "משא ומתן בין ישראל וחמאס במבצע צוק איתן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.