היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית בקמפ דיוויד (2000)

עבודה מס' 064032

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה התלות ההדדית בין הפוליטיקה הפנימית לבין הפוליטיקה החיצונית על אופן התנהלות המשא ומתן בקמפ דיוויד?

2,452 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

השאלה הנחקרת בעבודה זו היא: כיצד השפיעה התלות ההדדית בין הפוליטיקה הפנימית לבין הפוליטיקה החיצונית על אופן התנהלות המשא ומתן בקמפ דיוויד? כאשר השערת המחקר היא, שהרמה שהייתה יותר דומיננטית והשפיעה באופן רב יותר על התנהלות המשא ומתן בפסגת קמפ דיוויד ותוצאותיה הינה הרמה הפנים מדינתית ואילו הרמה הבינלאומית הייתה שולית יותר.
העבודה חוקרת השערה זו ע"י בחינת הרמה הפנים מדינתית של הפלסטינאים, הרמה הבינלאומית המורכבת מישראל וארה"ב וההשפעות ההדדיות ביניהן. ייבחנו התמורות השונות שחלו בסל האפשרויות של כל אחד מהצדדים מתחילת המשא ומתן ועד סופו, הגורמים לתמורות והשפעותיהן, תוך כדי ניתוח העובדות על סמך מאמרו של רוברט פטנאם: "משחק שתי הרמות".

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
הזירה הפנים מדינתית הפלסטינית
הזירה הבינ"ל: ישראל וארה"ב
התמורות שחלו במו"מ
השלכות התלות בין שתי הרמות על התנהלות המו"מ
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפלסטינים, הגיעו לפסגה כשהם מצפים לספק את הציפיות של כל הפלגים במשפחה הפוליטית הפלסטינית, מתונים כקיצונים. הזירה הפוליטית הפלסטינית היא רב קוטבית ומבוזרת, כאשר ההבחנה הרווחת ביותר בין מרכיבי הנהגתה היא ההבחנה בין הדור הוותיק לדור הצעיר. בנוסף, מאז הגעת ההנהגה ההיסטורית של אש"ף לשטח, בעקבות הסכם אוסלו, ניתן להבחין בחלוקה נוספת שמקורה בתפיסתם האסטרטגית של האישים והזדהותם עם נרטיב 1948 או עם נרטיב 1967. על אף הטרוגניות זו, שעל-פי רוב אמורה להגדיל את הסל בשל מגוון האינטרסים שבה, הייתה בקרב ההנהגה הפלסטינית, כמו גם בקרב השכבות השונות בעם, הסכמה על כך שאין לסגת ולוותר על הקווים האדומים (ריבונות על מזרח ירושלים והר הבית וזכות השיבה לפליטים).

מקורות:

ספרים
ביילין, יוסי. מדריך ליונה פצועה. תל-אביב: ידיעות אחרונות. 2001.
בן-עמי, שלמה. חזית ללא עורף: מסע אל גבולות תהליך השלום. תל-אביב: ידיעות אחרונות. 2004.
רינהרט, טניה. שקרים על שלום: מלחמת ברק ושרון בפלסטינים. תל-אביב: ספריית תל-אביב. 2005.
שר, גלעד. במרחק נגיעה: המשא ומתן לשלום 2001-1999: עדות. תל-אביב: ידיעות אחרונות. 2001.
מאמרים
מאלי רוברט, אגא חוסיין. "קמפ דיוויד: טרגדיה של טעויות". בתוך: ד.רובינשטיין, ר.מאלי, ח.אגא, א.ברק, ב.מוריס. קמפ דיוויד 2000: מה באמת קרה שם? עמ' 64-98 .תל-אביב: ידיעות אחרונות. 2003.
רוביננשטיין, דני. " הדרך היורדת לקמפ דיוויד". בתוך: ד.רובינשטיין, ר.מאלי, ח.אגא, א.ברק, ב.מוריס. קמפ דיוויד 2000: מה באמת קרה שם? .עמ' 16-63. תל-אביב: ידיעות אחרונות. 2003.
Hanieh, Akram. The Camp David Papers. Journal of Palestine Stadies. 2001.
Putnam, Robert. Diplomacy and Domestic Polities: The Logic of Two Level Games.International Organization 42(3).1988.
אתרי אינטרנט
אתר ממרי. פסגת קמפ דיוויד: תוצאות והשלכות. .www.memri.org.il ((on line

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית בקמפ דיוויד (2000)", סמינריון אודות "המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית בקמפ דיוויד (2000)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.