היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות מיון וגיוס עובדים בארץ

עבודה מס' 071198

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין אמצעי גיוס עובדים ושיטות מיון לבין החלום למצוא פרנסה והגשמה עצמית?

7,425 מילים ,31 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בישראל ובעולם בכלל קיימת מגמה עולה של אבטלה בקרב מחפשי עבודה רבים. מחפשי עבודות אלו לעיתים נדרשים לעבור תהליכים רבים ומנגנוני סינון רבים הן של הארגונים המחפשים עובדים והן של חברות השמה הפועלות מתוקף הארגונים השונים. לרובינו זה קרה לפחות פעם או פעמיים בחיינו: מצאנו את עצמנו מחפשים עבודה. חיפוש עבודה זו עבודה בפני עצמה, והשלבים שעוברים על מנת להתקבל אליה לא פשוטים וארוכים.
אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא הדבר החשוב ביותר בהצלחה של כל חברה, ארגון או עסק הוא גיוס עובדים נכון והולם. לא קל למצוא אנשים המתאימים למקום העבודה עם דרישותיו המשתנות ולא קל למקום העבודה למצוא את המועמדים הנכונים והמתאימים ביותר לאיוש של המשרות שהוא צריך. גיוס עובדים הוא אכן משימה לא פשוטה וישנן שיטות רבות לעשות זאת. ברוב המקרים ישנה מחלקת משאבי אנוש או מישהו מטעם החברה הממונה על כל נושא גיוס העובדים, ועדיין הרבה מאוד חברות נתקלות בקשיים ובאתגרים לא פשוטים כשהן מנסות לאייש את התפקידים השונים.
ישנן שיטות רבות לגיוס עובדים. הדרך המוכרת לכולם היא פרסום של מודעת דרושים בכלי התקשורת השונים. מדובר בפרסום של מודעה או בלוח אינטרנטי לגיוס עובדים או בעיתונים השונים. היתרונות של דרך זו הם שכך מגיעים אל הרבה מאוד מתעניינים והחסרונות הם שהרבה פעמים מקבלים הרבה מועמדים שלא ממש מתאימים לאיוש המשרה. שיטה אחרת היא פנייה לחברת השמה. חברת השמה היא זו שמפרסמת את המשרה והיא זו שעושה סינון ראשוני ואף משני בין כל המועמדים כדי למיין מביניהם את אלו שיש להם את הכישורים והיכולות הנדרשים לאיוש המשרה המבוקשת ורק אחר כך היא מפנה אותם לשיחה עם הממונים מטעם החברה. על מנת להגיע להתאמה כמעט מושלמת בין עובד לדרישות ארגון, נעשה שימוש בשלבי מיון רבים. בכל שלב "נופלים" או " מסננים" עוד מספר מועמדים, עד שמגיעים לשלב הסופי שהוא בחירת המועמדים המתאימים ביותר על פי שיטות המיון..
לאור הרקע התיאורטי הנ"ל, בחלק הראשון אעסוק בהצגת תמונת המצב של האבטלה בישראל, אסקור את סיבותיה השונות וכן אבחן את השלכותיה על הפרט והחברה. חלק זה בסקירה יהווה את הרקע התיאורטי לצורך של רבים במציאת משרה הולמת ויציאה ממעגל האבטלה הלעיתים בלתי ניתן לפריצה. כהמשך לכך, החלק הבא בסקירה יעסוק בסיקור שיטות המיון השונות של חברות ההשמה ומחלקות כ"א בארגונים שונים. בחלק זה יוצגו הן שיטות המיונים השונים, התהליכים ודרכי ישומם בארגונים. בחלק השלישי והאחרון של הסקירה יוצגו השלכות שיטות הגיוס השונות על הפרט, וכן יבחנו אלטרנטיבת עדיפות למיון עובדים.
בחלק האחרון, אבצע ניתוח לסקירה הספרותית, אדון בעיקרי הממצאים אשר עלו מתוך סקירה זו, אבחן את מגבלות המחקר כפי שעלו מתוך העבודה ואציג רעיונות למחקרים נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על שיטות גיוס עובדים בארגונים ובחברות ההשמה השונות, וצמצום המגבלות להגשמת החלום לעבודה מיוחלת בקרב מובטלים רבים.
המחקר אותו בחרתי לעשות הינו מחקר עיוני.
שאלת המחקר אשר הובילה אותי במחקר זה והיא: האם קיים קשר בין אמצעי גיוס עובדים ושיטות מיון לבין החלום למצוא פרנסה והגשמה עצמית?

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 מצב האבטלה בישראל
3.1.1 השלכות האבטלה על הפרט והחברה
3.2 מיון מועמדים-רקע
3.3 שיטות למיון מועמדים
3.3.1 ראיונות מועמדים
3.3.2 מבחנים
3.3.3 מרכזי הערכת עובדים
3.4 גישות מתנגדות למיוני התאמה
3.4.1 ראיונות
3.4.2 מבחנים פסיכולוגיים
3.5 הפרטים השונים המחפשים עבודה
3.6 הגשמה עצמית של הפרט
3.7 השפעת תהליכי המיון על הפרטים השונים
3.7.1 היחסים בין הנבחנים לבוחנים
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 תרומות המחקר
4.2.1 תרומות תיאורטיות של המחקר
4.2.2 תרומות ישומיות של המחקר
4.3 מגבלות המחקר הנוכחי
4.4 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראשית, על מנת להבין מדוע מציאת משרה הולמת הינה לעיתים בגדר חלום עבור רבים, עלינו תחילה להבין מה מצב האבטלה בארץ, מדוע כה רבים מובטלים ומה המגמה של השנים האחרונות. אבטלה ואי השתתפות בכוח העבודה הינן תופעות מורכבות המושפעות מגורמים שונים, חלקם יכולים להיות עקב גורמים מבניים הקשורים לתהליכים כלכליים גלובליים ומקומיים ולמדיניות הכלכלית המשפיעים על ההיצע של מקומות עבודה חדשים ועל היציבות של מקומות עבודה קיימים. בנוסף, אבטלה יכולה להיות מושפעת מרמת ואיכות התפקוד של גורמים שונים העוסקים בהשמת עובדים ולמאפיינים אישיים שונים של הפרטים שאינם עובדים, הן אלו שאינם מצליחים למצוא עבודה והן אלו שאינם משתתפים בכוח העבודה, כלומר, אינם עובדים ואינם מנסים למצוא עבודה (ישיב, 1993).

תגים:

ישראל · מיון · גיוס · התאמה · השמה · עובדים · העסקה · עבודה · ארגון · שיטות · פרנסה · הצלחה · סיפוק · הגשמה עצמית · חיפוש עבודה · גיוס עובדים · חלום.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות מיון וגיוס עובדים בארץ", סמינריון אודות "שיטות מיון וגיוס עובדים בארץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.