היישום אינו מחובר לאינטרנט

גזענות כלפי עולים מאתיופיה

עבודה מס' 071191

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם גזענות כלפי אתיופים בישראל משפיעה על דימויים העצמי וכישוריהם החברתיים?

9,820 מילים ,33 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

בחברה הישראלית שאנו חיים בה קיימת גזענות מוקצנת כלפי האתיופים בעיקר בשל צבע עורם לעומת עולי ברית המועצות אשר הגרו לארץ ישראל ואינם חווים באותה מידה את הגזענות כמו שהאתיופים חווים. לפי המאמר "גזע של המפגש ההיסטורי" התיאור של יהודי אתיופיה כ"חריגים" בסביבתם האפריקאית היה תופעה רגילה במהלך התקופה הקולוניאלית. במקרים רבים הסבירו האירופים את התקשרויותיהם עם עמים אפריקאים מסוימים, או את יחסם המיוחד כלפיהם, בתיאורם כ" לבנים יותר" או אירופיים יותר לעומת הסובבים אותם.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון השפעת גזענות כלפי אתיופים בישראל על דימוי עצמי וכישורים חברתיים. מתוך כך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: האם גזענות כלפי אתיופים בישראל משפיעה על דימויים העצמי וכישוריהם החברתיים?
על מנת לתת מענה לסוגיה מחקרית זו המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית המתאר תחילה מהי הגירה ומתוך כך את הגירת יוצאי אתיופיה למדינת ישראל. החלק הבא של פרק הסקירה עוסק במונח 'גזענות' ומתוך כך בתופעת הגזענות כלפי 'שחורים' ואתיופים במדינת ישראל בפרט. החלק האחרון של פרק הסקירה סוקר מהי מיומנות חברתית ודימוי עצמי ובוחן את השפעת גזענות כלפי אתיופים בישראל על דימוי עצמי וכישורים חברתיים.
הפרק הבא של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר, משתתפי המחקר וכן שיטת איסוף הנתונים. בחלקו השלישי של המחקר מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר שהתקבלו מתוך ראיונות המחקר השונים תוך שילוב הממצאים הספרותיים שעלו בפרק הסקירה. חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן.
בחרתי להעמיק ולהרחיב בנושא זה לאור המקרי הקיצון שמתרחשים מעת לעת כלפי בני העדה האתיופית בישראל שמבטאים גזענות מצד חברה ולעיתים אף מצד מוסדותיה, ומתוך כך לבחון כיצד זה משפיע הלכה למעשה על בני החברה האתיופית מבחינה חברתית ומבחינת דימוי עצמי.

כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו ראיונות עומק חצי מובנים עם תשע נשים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגירה לישראל
2.2 עליית יוצאי אתיופיה לישראל
2.3 גזענות
2.4 גזענות כלפי אתיופים בישראל
2.5 השפעת גזענות כלפי אתיופים בישראל על דימוי עצמי וכישורים חברתיים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 תיאור שיטת הניתוח
4. ממצאים
4.1 חווית עליה והתאקלמות בישראל
4.2 חווית גזענות בישראל
4.3 השפעת תופעת הגזענות על דימוי עצמי
4.4 השפעת תופעת הגזענות על כישורים חברתיים
4.5 התמודדות עם תופעת הגזענות
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 הצעות למחקרים נוספים
5.4 מגבלות המחקר
6. ביבליוגרפיה
נספחים - ראיונות

קטע מהעבודה:

גרינברג וגרינברג (Gomula & Koziel, 2015‏) טוענים כי הגירה הינה מעבר גיאוגרפי של יחידים ואף אומות שלמות מארץ לארץ ממניעים מגוונים: רצון לחיפוש אורח חיים שונה או ממעבר כפוי בשל מלחמה או רדיפות פוליטיות ודתיות. ההגירה היא תופעה נפוצה בעידן הגלובלי ומייצגת מספר היבטים המאופיינים בשינויים משמעותיים הן על החברה המהגרת והן על החברה המקבלת. זה לא רק שינוי מקום מבחינה גיאוגרפית אלא קיים מעבר משמעותי בין תרבותי החל על המהגרים.

תגים:

אתיופים · יהודות · יהודים · חברה · גזענות · אפלייה · שוויון · עדה · דימוי · הגירה · יוצאי אתיופיה · דימוי עצמי · בטחון · כישורים · פגיעה · תרבות · מהגרים · אפליה · אי שוויון · צדק חברתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גזענות כלפי עולים מאתיופיה", סמינריון אודות "גזענות כלפי עולים מאתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.